BMW X5 eDrive se posouvá blíže produkci

Dvoutunový mastodont od BMW brzy dostane nálepku Eko. Do jeho útrob se totiž nastěhuje sada akumulátorů a elektromotor.

Projekt hybridního BMW X5 eDrive je téměř u konce, automobilka ale o něm pořád mluví jako o konceptu. My i vy ale dobře víme, že už se toho ale moc měnit nebude, takže studie, kterou BMW vystaví na autosalonu v New Yorku, bude fakticky představovat produkční verzi.

Tohle více než dvoutunové SUV tak budete moci zapojit do zásuvky a pak ujet čistě na elektřinu až 30 kilometrů, nebo se tak rozjet až na 120 km/h. V každém případě má přítomnost akumulátorů blahodárný vliv na tabulkové emise, které činí 3,8 l/100 km, respektive emise CO2 se prý vejdou pod 90 gramů na kilometr.

Samotná pohonná jednotka se skládá ze čtyřválce o výkonu 245 koní a elektromotoru s výkonem 95 koní. Když spojí své síly, umí se hybridní X5 rozjet z klidu na 100 km/h pod sedm sekund. Pro úsporný styl jízdy nechybí jízdní režim Eco Pro, během kterého navigace plánuje trasu s cílem co nejvíce využít hybridní pohonnou jednotku.

BMW X6 ActiveHybrid

Velký test | vydáno 4. 10. 2010

Zároveň je možné stisknutím tlačítka přejít do zcela elektrického režimu, nebo do režimu během kterého automobil akumulátory dobíjí, ale do zásoby energie nesahá. To pro případ, kdybyste je chtěli cíleně použít v určité fázi cesty.

Ve všem ostatním jde o klasickou X5, tedy krom o něco zmenšeného zavazadlového prostoru. Přesná čísla nemáme, ale praktičnost by utrpět neměla. Do kufru se prý vejdou dva velké kufry, nebo čtyři golfové bagy. Kdyby ani to nestačilo, sedadla sklopná v poměru 40:20:40 to jistě vyřeší.

11.4.2014 9:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist