Shuanghuan CEO: čínskou kopii BMW X5 strojeně odpravil její německý majitel

(+ video) Lamborghini či Maserati zničené jejími frustrovanými čínskými majiteli jsme již viděli, teď tady máme něco v opačném garde, proč to ale působí poněkud trapně?

Koupit si automobil renomované značky za více než 400 tisíc dolarů a mít chronické potíže se servisem, to asi jednoho nepotěší. Takže pokud si to dotyčný navíc může dovolit, má jistou (ačkoli poněkud zvrácenou) logiku upozornit na své problémy třeba demonstrativním zničením auta, jak to svého času předvedl čínský majitel Maserati Quattroporte či další Číňan vlastnící Lamborghini Gallardo.

Podobné definitivní řešení se nyní rozhodl provést také Wolfgang Blaube, nespokojený německý majitel čínského modelu Shuanghuan CEO, jehož prodej byl u našich západních sousedů svého času zakázán soudním rozhodnutím kvůli nedovolenému kopírování designu první generace BMW X5. Při pohledu na jeho crossover se mu ani moc nedivíme.

CEO má po pětiletém provozu něco málo přes 100 tisíc kilometrů, ale podvozek, brzdy, karoserie či chromované detaily jsou zrezlé jako po kyselinové lázni. V předních světlech skladuje mrtvé mouchy, na několika místech je oloupaná barva a seznam závad byl prý delší „než menu v čínském bistru“. Očekával ale někdo něco jiného?

Čínským automobilkám nelze (kromě snahy kopírovat či krást západní průmyslové vzory) upřít jistou snahu o zlepšení kvality svých aut, nevíme ale o tom, že by Shuanghuan CEO byl navzdory své evropské homologaci nějakou světlou výjimkou. Importér za něj v Německu požadoval v přepočtu 750 tisíc korun, což není málo, každopádně nejlevnější mnichovský ekvivalent stál více než dvojnásobek, takže majitel asi mohl tušit, že se účastní poněkud riskantního podniku.

Poněkud ironické na tom je, že Wolfgang Blaube je motoristický novinář, který tvrdí, že se chtěl o dlouhodobých kvalitách čínského SUV přesvědčit na vlastní kůži, což je asi chvályhodný počin, jen trochu nerozumíme tomu teatrálnímu konci. Kdyby nechal redaktory Autobildu, kteří likvidaci CEO přihlíželi, auto rozebrat do šroubku a ukázat jeho vnitřnosti, byl by jeho skutek světu dost možná prospěšný. Takto spíše předvedl, jak hloupě lze investovat téměř tři čtvrtě milionu a ještě se při řízené detonaci auta postavit jen pár metrů od něj a nechat se téměř zranit.

zdroj: AutoBild přes Carscoops

22.10.2014 2:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist