BMW X5 xDrive25d (2015)

Downsizing pomalu (a poměrně tiše) pronikl i do kategorie velkých luxusních SUV. Jaké je BMW X5 se čtyřválcem?
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 8.2

Radosti

Komfort, robustnost, prestižní vzhled, spotřeba

Starosti

Horší dynamika, resp. pružné zrychlení

Podíváme-li se na toto BMW X5 zvenku, zřejmě nenarazíme na nic zásadněji odlišného vzhledem k jiným vozům této modelové řady současné produkce, s absencí číselného označení na zádi nás rozhodně nenapadne, že pod kapotou velkého auta pracuje „malý“ motor. 


Interiér

Vnitřek BMW X5 navazuje na standardy aktuální řady X5 a protože už jsme toto auto testovali v různých obměnách, odkáži vás na některý ze starších testů. Jen tak od boku zmíním příjemné a pohodlné sedačky s mírným bočným vedením, intuitivní systém uživatelského rozhraní s online navigací, všemožné bezpečnostní systémy, dobrý výhled do všech stran… prostě „klasika.“

Pohon

To co nás teď zajímá je motor. Naftový čtyřválec má objem dva litry, výkon 280 koní a točivý moment 450 Nm v rozmezí 1500 až 2500 otáček. A podstatnou otázkou je, jestli taková síla a takový objem na pohon velkého SUV stačí. Ano, ovšem je tady nějaké to „ale.“ Vlastně jedno jediné, neboť na rozjezdu autu dynamika nechybí, nevnímal jsem ani obvyklou potíž velkých aut s malými přeplňovanými motory, tedy prodlevu od volnoběhu, pak razantní nástup turba.

X5 se rozjížděla slušně, tabulková hodnota sprintu z nuly na stovku je 8,2 sekundy. Maximální rychlost vozu je 220 km/h a tuto metu vnímám spíše jako teoretickou, pokud jsem registroval slabinu pohonné jednotky, tak to bylo v pružném zrychlení od nějakých 130 km/h. Na dálnici jsem se ke stotřicítce dostal bez potíží, když jsem pak chtěl ale předjet a akceleroval jsem, tak i s pedálem položeným na podlaze bylo zrychlení jen velmi, velmi vlažné. Auto se (krátkodobě, jen pro přejížděcí manévr samozřejmě) dostalo na 160 km/h, ale dále se mu nechtělo. Na druhou stranu je to, řekl bych, přijatelný kompromis…

Spotřeba

… vzhledem ke spotřebě. Ta „má“ byla nějakých 8.6 až 8.8 l/100 km a to mi přijde jako velmi slušné na auto, které váží přes dvě tuny. Pro korektnost dodám, že jsem jezdil ne s plným autem, ale ve dvou, se střídmě naloženým zavazadlovým prostorem. Ale i tak, apetit pod devíti litry nafty vidím jako pádný důvod, který by mohl zákazníka s ohledem na tuto specifikaci zaujmout. Spotřeba, a také cena, která startuje na 1 427 400 Kč u základní varianty bez pohonu všech kol a 1 495 000 Kč u verze s pohonem xDrive. 

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Mluvit o ovladatelnosti BMW X5 by bylo nošením dříví do lesa, historicky jsme se k tomuto modelu vyjadřovali už mockrát, ke čtyřválcovému kousku dodám, že se mi s ním jezdilo dobře, lehce, příjemně… na okreskách, kde jsem netrpěl nedostatkem síly auto plynule žehlilo nerovnosti, pokud odskočilo na velké příčné nerovnosti v zatáčce, tak předvídatelně a všemi čtyřmi najednou tak, že stačilo auto jen držet ve stopě. Rozměry jsou dané a je třeba s nimi počítat, řízení je „bavorácky“ příjemné, řadit manuálně jsem nezkoušel – nebyl důvod. 

Verdikt

Potřebujete-li pro svůj život nabubřelé auto, které vás a vaše cestující s každým prošlápnutím plynu zamáčkne do sedačky a s chroptěním vystřelí vpřed a začne ohýbat prostor a čas, pak BMW X5 xDrive25d není asi tou nejlepší volbou. 

Za mne je BMW X5 xDrive25d velmi slušný základní stavební kámen řady, který uspokojí i vcelku náročného zákazníka a řidiče, kterému jde jen a pouze do dobrý jízdní komfort, spotřebu a jistotu pohonu všech kol a který se obejde bez (mnohdy nepotřebného) přebytku točivého momentu a (určitě nepotřebného) vysokého čísla v označení motorizace na zádi auta.

Výrazem über-prestiže a příslušnosti k top stavu tohle BMW X5 asi není, slušným, klidným a příjemným společníkem na dlouhé cesty kamkoli je ale určitě.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1995
Vrtání x zdvih (mm)90.0x84.0
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)160/218 v 4400
Točivý moment (Nm)450 v 1500 - 2500 ot./min
0-100 km/h (s)8,2
Nejvyšší rychlost (km/h)220
Spotřeba paliva (l/100 km)5.8-5.9
Objem nádrže (l)75
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4886
Šířka (mm)1938
Výška (mm)1762
Rozvor náprav (mm)2933
Provozní hmotnost (kg)2115
Ceny
Základní cena modelu1 427 400 Kč
Základní cena test. verze1 495 000 Kč
13.4.2015 7:57| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist