Autoweb: PF 2012

Konec roku, to je tradičně čas na bilancování a hodnocení toho, co je za námi. A chvíle pro závazky, přání a předsevzetí.

I my na Autowebu se k této tradici přidáme, prohlášení, že začneme cvičit, přestaneme kouřit (tedy kdyby snad někdo z nás teď začal) a budeme jíst méně tučného jídla, nečekejte. Naše předsevzetí se týkají, jak jinak, hlavně aut.

Filip Rakovan
Bilancování už mám za sebou a tak je optimální příležitost na předsevzetí. Paradoxně k tomu, co zaznělo v úvodu, já budu muset zapracovat na dietě a to z jednoho jediného důvodu. Rád bych se opět po  letech znovu posadil do monopostu Formule 1 a tam je výškový, ale hlavně hmotností limit. Na čas tedy sbohem hamburgery, v posilovně mě ale nikdo neuvidí.


Druhým předsevzetím navážu na to, co jsem sám sobě slíbil minulý rok – víc jezdit, a více závodit. Nejsem profík, ale už v roce 2011 jsem absolvoval pár soutěží, jak na okruhových, tak rallyových a v novém roce bych rád pokračoval.

Čtenářům Autowebu přeji především zdraví. Jakkoli je to dost otřepané téma, člověk si uvědomí ve chvíli, kdy není stoprocentně fit, že právě dokonalá psychická a fyzická kondice je základem osobní spokojenosti. K tomu dlouhé kilometry bez nehod, spoustu nových autařských zážitků, zábavu při čtení u Autowebu.

Honza Koubek
Do příštího roku přeji všem čtenářům především bezpečnou jízdu. Zní to jako klišé, ale nakonec je to to nejdůležitější. Zůstaňte kolama na silnici, nic neodřete ani neuražte. Kromě toho vám ale přeju i splnění alespoň části vašeho autařského snu. Vykročte mu napřed, ať je to co je to. Chcete si koupit vysněné auto? Nebo vyrazit konečně zažít Nordschleife na vlastní kůži? Nebo třeba jen dopřát svému autu pořádný servis a údržbu? Udělejte to, hned jak to bude možné, žijeme jenom jednou.Co se novoročních předsevzetí týká, vždycky mi naskočí obrázek chudáka, který si prvního ledna dá naprosto nereálný cíl, pár dní se snaží a zároveň proklíná a  čtrnáctého je rád, když si na něj ještě vzpomene.


Uznávám, že můj životní přístup mnou v minulých letech smýkal od čerta k ďáblu, všechno to byly zajímavé zkušenosti. To, že jsem se shodou náhod a okolností ocitl zpět v těsném okolí Autowebu, u jehož začátků jsem kdysi stál, považuji za svého druhu znamení. Sice už je tu úplně jiná posádka, než v roce 2005, ale styl psaní a tak trochu jiný pohled na motoristický svět tu zůstal a to je podstatné. Pokud bych si mohl do příštího roku něco přát, byla by to co nejplodnější a nejpřínosnější spolupráce s celou redakcí.

Všechna moje ostatní autařská předsevzetí se od toho totiž tak trochu odvíjejí. Mohl bych si tu dát předsevzetí, že si letos konečně koupím jeden malý a vynikající sportovní vůz ze staré školy, na který si už delší dobu dělám zálusk, ale to bude záležet na tom, jak se mi bude dařit. Když o tom ale tak přemýšlím, tak jedno předsevzetí si dám: budu svému rodinnému Mondeu kontrolovat tlak v  pneumatikách ještě častěji, než jednou měsíčně a na jaře mu koupím kvalitní letní obutí, to staré už si zaslouží odpočinek.Martin Plaštiak
Já na předsevzetí vlastně nikdy nebyl. Mohl bych napsat něco v tom smyslu, že napřu všechno úsilí do plnění plánů alespoň na sto deset procent. Že chci své články chystat s ještě větší péčí a energií než letos a stát se nefalšovaným úderníkem, oporou kolektivu. Jenže já jsem vždycky radši řídil. Takže úkol zůstává stejný: Stát se příští rok ještě lepším jezdcem a řidičem.“


Na co se těším zaznělo už v mém výčtu profesních nej letošního roku. Mám popravdě mnohem víc plánů mimo svět motoristické novinařiny a  netýkají se čtyř, nýbrž dvou kol. Ale mám takové tušení, že příští rok bude bohatý na skvělé zadokolky – na trh míří BMW M5, nová 911, snad se poštěstí i  chevy Camaro, a pokud budeme mít štěstí, svezeme se i v Toyotě GT 86 či Subaru BRZ. Na všechny se těším.Dalibor Žák
Nerad si dávám novoroční předsevzetí, protože pak mám frustraci z toho, že je neplním. Proto si nebudu nalhávat, že budu hubnout a že přestanu odhazovat použité ponožky u  postele na zem. Ale k autům. Nějak na mě přestalo působit kouzlo Nürburgringu, protože se s něj stala atrakce pro katalogové rodinky. Takže kam s emtrojkou? No, ještě si najdu nějakou destinaci, o které se všude nemluví a tím pádem tam nikdo nebude.

Spíše bych místo předsevzetí rád vznesl několik přání. Rád bych, aby se přestalo mluvit o údajných pirátech silnic a raději se mluvilo o tom, jak správně sedět v autě a jak se chovat na silnici, aby lidé svou nevědomou bezohledností neohrožovali ostatní.


Rád bych, aby lidé přestali koukat na tachometr a více koukali kolem sebe a brali více ohledu na rychlejší, ale i pomalejší řidiče. Tím, že budete civět na ručičku rychloměru, abyste náhodou nejeli nebezpečných 140 km/h na dálnici, nikomu nepomůžete. Až vás bude šikanovat dálniční passat, nebavte se s policajty a naučte se chápat materiální aspekt přestupku. Pomůže vám to, protože zdravý rozum pořád vítězí nad policejní buzerací. Zatím. Naštěstí.

A přání k samotným autům? Rok 2011 je za mnou a v tom novém bych se rád svezl novým Porsche 911, abych se ujistil v tom, že je to nejlepší řidičské auto na světě. Přivonět si k BMW 1 M Coupé se mi asi nepodaří, stejně tak bude obtížné znovu si připomenout, jak je původní M3 E30 skvělá. A  samozřejmě bych se zase rád projel poctivým dvanáctiválcem. Nemáte někdo na půjčení Aston Martin?

Redakce Autoweb.cz

30.12.2011 12:25| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist