Dalibor Žák: moje NEJ autařské momenty roku 2011

Na titulní fotce se netvářím kysele nadarmo. Na okruhu v Brně se totiž ukázalo, že se s hmotností přes 1500 kg emtrojka na trať moc nehodí. Chtělo by to CSL.

Rok 2011 byl pro mě poměrně hektický a obtížný. Nebudu zastírat, že jsem provoz BMW M3 poněkud zanedbával – ani ne tak z důvodů finančních, ale spíše proto, že nebyl dostatek času a klidu. K řízení takového auta člověk potřebuje především chuť a nemá smysl se do něj nutit.

Co byl můj nejlepší autařský moment roku? Svým způsobem to, že se mi podařilo do M3 dát dětskou sedačku a kočárek… Ale teď opravdu. Vyhmátnout jeden jediný bod moc dobře nejde. Jsem rád, že jsem se konečně pořádně (a hlavně rychle) projel po brněnském Masarykově okruhu. Z testovacích aut bych rád vyzdvihl Hyundai Genesis Coupé, který měl své nedostatky, ale všechno obhájil cenou a tím, že jezdil bokem jedna báseň. A ještě jsem si přičuchnul k Lotusu Evora, což se každý den nepoštěstí.

Jako tradicionalistu mě ještě bavilo Mondeo s atmosférickým dvoulitrem a samozřejmě jsem nepohrdl osmiválcovým Range Roverem. Velmi mě ale potěšil také Mercedes E 200 na plyn a Golf Cabrio. Ford Focus ukázal, že s motorem 1.6 EcoBoost je téměř dokonalý a také jsem dospěl k jakémusi usmíření s Porsche Panamera Diesel.Jinak mi toho ale rukama moc zajímavého neprošlo a tím se pomalu dostávám k nejhorším autařským momentům roku 2011.

Nevím, jestli BMW X5 M zařadit nebo ne, protože mě bavilo ve vší té nesmyslnosti, ale s duchem loga M už nemá vůbec nic společného. Srovnání Mercedesů třídy S ukázalo, jak je downsizing mimo mísu. Stejný osud potkal BMW a já skutečně nevím, kam tahle značka míří. Nahrazení epicky charakterního šestiválce oturbovaným bezpohlavním čtyřválcem (který v reálu žere víc než ten šestiválec) je podle mě průšvih roku.Samotného mě ale žádný velký průšvih nepotkal, nehodu jsem neměl a s policajty jsem vycházel náramně, protože jsem se držel pravidla, že se s policajtem nebavíme. Někteří Cyklisté zas mohou mluvit o štěstí, že u sebe v autě nevozím baseballovou pálku. Takže asi nejhorší moment roku byl ten, kdy jsem hypnotizoval palubní počítač elektromobilu Peugeot iOn, aby slibovaný dojezd 6 km ještě aspoň 4 km vydržel. Vydržel. A také mi těsně před koncem roku shodou nešťastných okolností uniklo svezení v novém Porsche 911. Tak snad ho budu moci zmínit příští rok mezi nejlepšími autařskými momenty.

A ještě bych si postěžoval. Hyundai Elantra s automatem se mi opravdu nelíbil. Podle mého názoru je to špatné auto, jedno z nejhorších, se kterými jsem tento rok jezdil. Nemám potřebu se při psaní takového článku někomu zavděčovat a zveličovat špatný produkt jen proto, abych se zas někdy svezl Genesisem Coupé. Mohli bysto to, někteří, konečně pochopit? Není to nic proti značce Hyundai. Vůbec ne. Ale proti konkrétnímu produktu. A takových aut bych mohl jmenovat několik. O BMW raději nemluvím…

27.12.2011 7:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist