Dalibor Žák: moje NEJ autařské momenty roku 2011

Na titulní fotce se netvářím kysele nadarmo. Na okruhu v Brně se totiž ukázalo, že se s hmotností přes 1500 kg emtrojka na trať moc nehodí. Chtělo by to CSL.

Rok 2011 byl pro mě poměrně hektický a obtížný. Nebudu zastírat, že jsem provoz BMW M3 poněkud zanedbával – ani ne tak z důvodů finančních, ale spíše proto, že nebyl dostatek času a klidu. K řízení takového auta člověk potřebuje především chuť a nemá smysl se do něj nutit.

Co byl můj nejlepší autařský moment roku? Svým způsobem to, že se mi podařilo do M3 dát dětskou sedačku a kočárek… Ale teď opravdu. Vyhmátnout jeden jediný bod moc dobře nejde. Jsem rád, že jsem se konečně pořádně (a hlavně rychle) projel po brněnském Masarykově okruhu. Z testovacích aut bych rád vyzdvihl Hyundai Genesis Coupé, který měl své nedostatky, ale všechno obhájil cenou a tím, že jezdil bokem jedna báseň. A ještě jsem si přičuchnul k Lotusu Evora, což se každý den nepoštěstí.

Jako tradicionalistu mě ještě bavilo Mondeo s atmosférickým dvoulitrem a samozřejmě jsem nepohrdl osmiválcovým Range Roverem. Velmi mě ale potěšil také Mercedes E 200 na plyn a Golf Cabrio. Ford Focus ukázal, že s motorem 1.6 EcoBoost je téměř dokonalý a také jsem dospěl k jakémusi usmíření s Porsche Panamera Diesel.Jinak mi toho ale rukama moc zajímavého neprošlo a tím se pomalu dostávám k nejhorším autařským momentům roku 2011.

Nevím, jestli BMW X5 M zařadit nebo ne, protože mě bavilo ve vší té nesmyslnosti, ale s duchem loga M už nemá vůbec nic společného. Srovnání Mercedesů třídy S ukázalo, jak je downsizing mimo mísu. Stejný osud potkal BMW a já skutečně nevím, kam tahle značka míří. Nahrazení epicky charakterního šestiválce oturbovaným bezpohlavním čtyřválcem (který v reálu žere víc než ten šestiválec) je podle mě průšvih roku.Samotného mě ale žádný velký průšvih nepotkal, nehodu jsem neměl a s policajty jsem vycházel náramně, protože jsem se držel pravidla, že se s policajtem nebavíme. Někteří Cyklisté zas mohou mluvit o štěstí, že u sebe v autě nevozím baseballovou pálku. Takže asi nejhorší moment roku byl ten, kdy jsem hypnotizoval palubní počítač elektromobilu Peugeot iOn, aby slibovaný dojezd 6 km ještě aspoň 4 km vydržel. Vydržel. A také mi těsně před koncem roku shodou nešťastných okolností uniklo svezení v novém Porsche 911. Tak snad ho budu moci zmínit příští rok mezi nejlepšími autařskými momenty.

A ještě bych si postěžoval. Hyundai Elantra s automatem se mi opravdu nelíbil. Podle mého názoru je to špatné auto, jedno z nejhorších, se kterými jsem tento rok jezdil. Nemám potřebu se při psaní takového článku někomu zavděčovat a zveličovat špatný produkt jen proto, abych se zas někdy svezl Genesisem Coupé. Mohli bysto to, někteří, konečně pochopit? Není to nic proti značce Hyundai. Vůbec ne. Ale proti konkrétnímu produktu. A takových aut bych mohl jmenovat několik. O BMW raději nemluvím…

27.12.2011 7:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist