autoweb.cz > Škoda > Automobilka Škoda zaplavila trh tříválcovými motory
Automobilka Škoda zaplavila trh tříválcovými motory
Motor 1,2 HTP z řady EA 111 se v Mladé Boleslavi vyrábí již od roku 2001 a tento zážehový tříválec se používá či používal v modelech Fabia, Roomster a Rapid. Zkratka HTP znamená „High Torque Performance,“ tedy něco jako “superkrouťák,“ i když, přiznejme si, že veřejnost si zkratku HTP vykládala trochu jinak.
Tedy, ehm, s prominutím, jako „h..no to pojede.“ Automobilka říká, že „již při nízkých otáčkách je agregát pozoruhodně silný“ a že „současně motor přesvědčuje vysokou efektivitou a nízkou hmotností,“ zaslouží asi dodat, že ten výkon byl před nějakými deseti lety 54,4 koně v základní verzi, takže mluvit o nějakém extra výkonu asi nelze. Nicméně to nic neubírá motoru na popularitě, efektivitě a kompaktních rozměrech v porovnání se spotřebou a pořizovací cenou.
Ne, 1,2 HTP nikdy nebyl, a ani být neměl, vrcholem nabídky, naopak, svou pozici racionální volby plní ale dokonale. Vyrobené tři miliony kusů jsou toho důkazem, i to, že tříválcový agregát řady EA 111, který se vyrábí v hlavním závodě společnosti Škoda Auto, se používá ve vozech značek Škoda, a také Seat a Volkswagen. Závěrem ještě zmínka o dalším zajímavém čísle, automobilka právě vyrobila také půl miliontou převodovku typu MQ/SQ 100.