Automobilka Škoda zaplavila trh tříválcovými motory

Za třináct let na trhu se vyrobené maloobjemové pohonné jednotky počítají v řádech milionů. A to není jediné „jubileum.“

Motor 1,2 HTP z řady EA 111 se v Mladé Boleslavi vyrábí již od roku 2001 a tento zážehový tříválec se používá či používal v modelech Fabia, Roomster a Rapid. Zkratka HTP znamená „High Torque Performance,“ tedy něco jako “superkrouťák,“ i když, přiznejme si, že veřejnost si zkratku HTP vykládala trochu jinak.

Tedy, ehm, s prominutím, jako „h..no to pojede.“ Automobilka říká, že „již při nízkých otáčkách je agregát pozoruhodně silný“ a že „současně motor přesvědčuje vysokou efektivitou a nízkou hmotností,“ zaslouží asi dodat, že ten výkon byl před nějakými deseti lety 54,4 koně v základní verzi, takže mluvit o nějakém extra výkonu asi nelze. Nicméně to nic neubírá motoru na popularitě, efektivitě a kompaktních rozměrech v porovnání se spotřebou a pořizovací cenou.

Ne, 1,2 HTP nikdy  nebyl, a ani být neměl, vrcholem nabídky, naopak, svou pozici racionální volby plní ale dokonale. Vyrobené tři miliony kusů jsou toho důkazem, i to, že tříválcový agregát řady EA 111, který se vyrábí v hlavním závodě společnosti Škoda Auto, se používá ve vozech značek Škoda, a také Seat a Volkswagen. Závěrem ještě zmínka o dalším zajímavém čísle, automobilka právě vyrobila také půl miliontou převodovku typu MQ/SQ 100.

5.5.2014 9:50| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist