SPECIÁL: Dacia Duster po faceliftu – fakta, testy a videa

Oblíbený rumunský crossover pro modelový rok 2014 prošel faceliftem. Trochu omládl, dostal nový motor a lepší interiér.

Dacia Duster se těší v našich končinách docela velké oblibě. Letos se od začátku prodeje v České republice prodalo už přes 5000 kusů, což jenom vypovídá o popularitě tohoto vozu. Aby měli zákazníci ještě silnější pocit, že dostávají hodně muziky za málo peněz, rumunská automobilka přišla s faceliftem, který přináší spoustu novinek.

Zvenku došlo k několika kosmetickým změnám, nové jsou přední světlomety se zabudovanými LED pro denní svícení a agresivnější maska chladiče, vzadu prošla změnou taktéž světla a nová je chromovaná koncovka výfuku. Přehlédnout nelze ani nové 16″ ráfky a pozměněné střešní lyžiny. Ve vzorníku barev se také objevuje šedý odstín s názvem Comète.

Dacia Duster fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Dacia Duster fotogalerie

Inovacím neunikl ani interiér, který podstoupil větší změny. Přetvořen byl design palubní desky a do nabídky se dostaly čtyři nové druhy čalounění, včetně koženého. Ovládání elektricky ovládaných oken se přesunulo na dveře a nabízí také funkci automatického stahování u řidiče.

Technologickou výbavu zastupují nově přední parkovací senzory. Nechybí ani základní systém Dacia Plug & Radio s připojením Bluetooth, vyšší výbavy poskytnou systém Dacia MEDIA NAV s navigací. Standardní výbavou každého Dusteru je také stabilizační systém ESC a asistent nouzového brzdění EBA, posádku dále ochraňuje čtveřice airbagů.

Největší změna se odehrála pod kapotou, kam se nově dostal přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním 1.2 TCe 125. Ten poskytuje výkon 125 koní a točivý moment 205 Nm, z něhož je plných 90 % k dispozici už od 1500 ot./min. Ve spojení s šestistupňovým manuálem slibuje v Dusteru průměrnou spotřebu 6,0 l/100 km.

Nechybí ani staré známé jednotky 1.6 16V o výkonu 105 koní a 1.5 dCi ve výkonových verzích 90 a 110 koní. K oběma motorizacím samozřejmě zůstává možnost objednat si pohon všech kol.

Dacia Duster vždy nabízela výhodný poměr užitné hodnoty a ceny. V souvislosti s tím jsme zjišťovali, jestli se vyplatí nová Dacia Duster, nebo raději jiné SUV z druhé ruky.

Dacia Duster nám samozřejmě nechyběla ani v testu, zkoumání jsme podrobili verzi 1.5 dCi 4×4.

A to dokonce hned dvakrát – podruhé ve verzi Exception…

Dacii Duster jsme také změřili na polygonu v Mostě, abychom získali reálná provozní data.

Dacia Duster se po necelých čtyřech letech výroby už zabydlela také v autobazarech. Pokud se zajímáte o ojetinu, bazarový rádce napoví, na co si dát pozor a jak vybrat správný kousek.

Jak je na tom Dacia Duster s bezepčností, to ukázaly nárazové zkoušky, které podstoupila v roce 2011.

Dacia Duster se nevyhnula ani motorsportu. V roce 2011 pokořila speciálně upravená verze také nejtěžší závod do vrchu, slavný Pikes Peak.

Dacia Duster se nevyhnula ani rukám tunerů. Třeba takto ji přetvořil indický úpravce DC Design.

15.9.2013 12:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist