Populární rumunské SUV dostalo nový základní motor. Je slabší než předchozí

dacia-duster-2018-1280-3c-1100x618.jpg Zdroj: Dacia

  • Dacia Duster dostává nový motor 1.0 TCe 100
  • Vyrábí se v rumunském závodě v Pitesti

Motor TCe 100 přináší významnou úsporu paliva. Duster s motorem TCe 100 vykazuje o 18 % nižší emise CO2 a úsporu paliva oproti svému předchůdci SCe 115. Tyto hodnoty ho řadí na špičku své
kategorie mezi benzinovými motory. Motor TCe 100 je k dispozici pro všechny výbavové stupně. Duster je také stále k dispozici s dieselovými motory Blue dCi 95 a Blue dCi 115 a s benzinovými motory TCe 130 a TCe 150.

Nový benzinový tříválcový turbomotor s nepřímým vstřikováním paliva a s rozvodovým řetězem je lehčí a kompaktnější. Motor TCe 100 obsahuje veškeré nejnovější technologie: turbodmychadlo řízené elektrickým aktuátorem, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité hydraulické proměnné časování sacích ventilů a specifický ocelový povrch válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating.

Nižší objem motoru jistě potěší s ohledem na nižší sazbu povinného ručení. Díky přeplňování nabídne vyšší točivý moment a lepší průběh výkonové křivky. Díky nepřímému vstřikování a absenci filtru pevných částic nabídne také ukázkovou spolehlivost.

Čtěte také: Dacia Duster je prostě božská! Rajtuje s ní dokonce i papež František

Motor TCe 100 je spojený výhradně s 5stupňovou manuální převodovkou. Oproti svému jednotce SCe 115, kterou nahrazuje, sice vykazuje o 15 koní nižší výkon, ale v nejvyužívanějším spektru otáček (1 200 – 4 000 ot./min) má vždy lepší parametry než motor SCe 115. Jeho největší výhodou je plynulý průběh točivého momentu a jeho maximum 160 Nm dostupné v širokém spektru otáček 2 750 – 4 000 ot./min.

Další velkou výhodou nového motoru je fakt, že může být k dispozici i ve verzi na LPG. Pohon na LPG je montován přímo ve výrobě a nejedná se tedy o dodatečnou přestavbu vozu. Při vývoji se již
počítalo s nabídkou tohoto alternativního pohonu a motor je tak na to náležitě připraven. To zaručuje i fakt, že na verze LPG je poskytována standardní záruka výrobce 3 roky nebo 100 000
km, podle toho, co nastane dříve. Verze LPG navíc může pochlubit ještě o 10 Nm vyšším točivým momentem.

6.4.2020 12:05| autor: Tomáš Malík | zdroj: Dacia

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist