Škoda vyrobila 11 milionů motorů

Napadlo vás někdy, kolik pohonných jednotek už mladoboleslavská automobilka vyrobila? Jsou to osmimístná čísla.

Jednoho by to možná ani nenapadlo. Každopádně prvními škodováckými agregáty byly v roce 1899 dva jednoválcové motocyklové motory.

Čtyři roky po vzniku podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem: vznikla takzvané motocykleta.

Pro pohon dvoukolového vozidla se volitelně používaly jednoválcové motory o výkonu 1,25 a 1,75 koní. Vozidlo dosahovalo maximální rychlosti přes 50 km/h a to představuje počátek výroby motorů v hlavním sídle podniku v Mladé Boleslavi.

DOPORUČUJEME: Škoda Octavia 2.0 TDI – souboj generací

Situace dnes? Současných 3600 zaměstnanců společnosti Škoda vyrábí v Mladé Boleslavi denně až 4400 benzinových motorů řady EA211 a EA111. Nicméně aktuálně vyrobila Škoda jedenáctimiliontý motor v historii podniku, šlo o agregát 1,4 TSI řady EA211. Jestli vklouzne do nové Škody Octavia nebo muzea, nevíme.

Autoweb.cz

9.7.2013 9:44

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist