autoweb.cz > BMW > BMW M3 > Právě testujeme: BMW M3 (E92)
Právě testujeme: BMW M3 (E92)
Současnou generaci BMW M3 asi netřeba dlouze představovat. O tomto autě byla napsána spousta řádek chvalozpěvů, takže na něm po necelých sedmi letech výroby asi jen stěží najdeme něco nového. Přesto jsme měli nepřekonatelnou potřebu se znovu projet. Mnohem prozaičtějším důvodem k projížďce je ovšem skutečnost, že BMW M3 končí.
A s ním jedna nezapomenutelná éra atmosférického osmiválcového čtyřlitru o výkonu 420 koní a 400 Nm, zprvu nepříliš nadšeně přijatého. Příští generaci BMW M3 a BMW M4 jako kupé bude opět pohánět řadový šestiválec, tentokrát však přeplňovaný, takže si naposledy vychutnáváme frenetického „ječáku“ s omezovačem v 8400 otáčkách.Ach, jaká to je lahoda! Škoda jen, že nemůžeme zasáhnout do dějství operního představení zvučného osmiválce prostřednictvím hlavice manuální převodovky. Sedmistupňová dvouspojková převodovka M-DCT řadí sice rychle a vzhledem k faktu, že se jedná o první aplikaci dvouspojky ve sportovním autě, funguje velmi dobře, ale mít tak navíc trochu kontroly nad autem, vznášeli bychom se blahem.
DOPORUČUJEME: Toyota GT86 vs BMW M3 (E46)
Nicméně nemůžeme si stěžovat, protože BMW M3 E92 stále patří mezi nejvytříbenější sportovní auta na trhu. Na trhu ojetin, chtělo by se dodat. Kromě skladových zásob nebo kabrioletu totiž žádné nové auto neseženete.
Přestaňme tedy naříkat, jdeme využít poslední možnosti k pořádné projížďce! Jak můžete vidět z fotek, nevyhnuli jsme se ani závodnímu okruhu, chybět samozřejmě nebude oblíbená okreska nebo trocha toho dálničního cestování. Konec konců, kouzlo BMW M3 vždycky spočívalo v jeho univerzálnosti.