Peugeot 108 1.0 VTi TOP!: Začínáme dlouhodobé testování

Následující půl rok nám bude dělat společnost tenhle prcek.
img_4466-1100x618.jpgCelá galerie 25 Zdroj: archiv redakce

Foto: Autoweb.cz

Do pomyslné redakční garáže zaparkoval nový člen testovací flotily a tentokrát je to opravdu velmi nevšední auto. Jelikož většinu pracovního času strávíme v rušném velkoměstě, řekli jsme si, že by nebylo vůbec od věci vyzkoušet na delší dobu něco opravdu hodně šikovného do města. Už jsme testovali Peugeot 308 jako naftový kombík i benzinový warm-hatch, který je univerzálním společníkem, menší 208 s automatem, která navzdory svojí velikosti prokázala velký talent, ale tentokrát tu máme ještě něco menšího. Peugeot 108.

Pokud totiž hledáte auto vyloženě do města, těžko najdete něco vhodnějšího. Miniaturní půdorys s rozměry 3,4 metru na délku a 1,6 metru na šířku jsou přímo ideální při hledání nedostatkových parkovacích míst v přeplněném centru Prahy, titěrný litrový tříválec zase slibuje dostatečný výkon a naprosto směšnou spotřebu, ale stále odvezete čtyři cestující, něco nákupu a zároveň dostanete celkem slušnou výbavu. Určitě se proto vydáme i na nějakou delší cestu po dálnici a vyzkoušíme také ovladatelnost na našich oblíbených okreskách. A možná i závodních okruzích!

Výkon 72 koní a točivý moment 93 Nm asfalt rozhodně netrhá a litrový tříválec je v současné době jediným dostupným motorem (větší čtyřválec 1,2 litru z nabídky zmizel), přesto nám předchozí zkušenosti se 108 a jejími sourozenci říkají, že s tímhle prckem bude opravdu velká sranda. A celkem zábavné bude i zjišťovat přesnou spotřebu. Oficiální údaje hovoří o 4,9 l/100 km ve městě, 3,6 l/100 km mimo město a 4,1 l/100 km kombinovaně. Na spotřebu paliva se určitě ještě podrobněji podíváme během testování.

V základní výbavě Active za 222 000 korun dostanete téměř všechno podstatné – šest airbagů (čelní, boční a hlavové), hill-holder, manuální klimatizaci, rádio s MP3, připojení bluetooth, LED denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a náhradní dojezdové kolo. Auto bude stát na ocelových 14″ kolech s okrasnými kryty Xaurel a na první pohled nebude vůbec vypadat levně, jelikož dostanete přední i zadní nárazník a vnější zpětná zrcátka s klikami dveří v barvě karoserie. Je poněkud úsměvné, že nedostanete tak samozřejmou věc, jakou je otáčkoměr. Mně osobně chybí ještě tempomat nebo omezovač rychlosti, elektrická zrcátka, vyhřívaná sedadla a parkovací senzory nebo kamera.

Vyšší stupeň Allure stojí dalších 20 tisíc korun a přináší navíc dotykový 7″ displej multimédií vč. propojení Apple CarPlay a Android Auto, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, omezovač rychlosti (tempomat v nabídce není vůbec), onen chybějící otáčkoměr (který jinak stojí 1 500 korun), kožený volant a hlavici řadicí páky nebo centrální panel palubní desky a základnu řadicí páky v černé lesklé barvě. Zvenku potom auto zkrášlují 15″ hliníková kola Thorren, přední mlhové světlomety a chromovaný dekor přední masky.

Vrcholná výbava Allure TOP! vyjde na dalších 25 tisíc korun a vedle atraktivní elektricky ovládané plátěné střechy přinese navíc zatmavená skla zadních oken a chromované okenní lišty, chromované kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří a vymění dojezdovou rezervu za sadu pro opravu pneumatiky. To však není zdaleka všechno. Stále ještě můžete připlácet za vyhřívaná přední sedadla (6 000 korun), automatickou klimatizaci a rozsvěcení světel (12 000 korun) nebo zadní parkovací kameru (7 000 korun), která se rozhodně hodí, jelikož parkovací senzory budete v ceníku hledat marně.

Systém varování před opuštěním jízdního pruhu a rozpoznání dopravního značení je s cenovkou 16 000 korun zdaleka nejdražší příplatkovou položkou. Metalický lak vyjde na 9500 korun, nemetalický červený odstín s názvem Scarlet potom stojí 5 000 korun. Pokud snad zatoužíte po automatické převodovce, můžete mít robotizovaný pětistupňový manuál, ovšem pouze k prvním dvěma výbavovým stupňům.

Tohle auto má ve výbavě mimo robotickou převodovku snad úplně všechno (dokonce i stahovací plátěnou střechu), celkem tedy nové stojí, pokud správně počítáme, tučných 317 500 korun. Na druhou stranu dostanete možná až příliš mnoho výbavy. Rozumně vybavené auto jsem dokázal v konfigurátoru poskládat za částku 255 000 korun (výbava Allure s vyhřívanými sedadly a parkovací kamerou v obyčejné příplatkové bílé barvě). Pokud byste chtěli ještě víc ušetřit, s velmi jednoduchou nabídkou Peugeotu to jde opravdu těžko. Základní výbava Active stojí o 20 tisíc méně, jenže už pocítíte jistý kompromis a špatně se dovybavuje.

Na dlouhodobé testování Peugeotu 108 se opravdu hodně těšíme, protože tohle auto, přestože má velmi slušnou výbavu, dělá hlavně to, co by auto dělat mělo především – totiž být autem. Je to prostě jenom jednoduché a upřímné auto, které vás odveze z místa na místo. Ale možná toho zvládne mnohem víc. Pokud vás cokoliv o Peugeotu 108 zajímá, určitě neváhejte položit svůj dotaz v diskuzi pod článkem a někdy příště se na vaše dotazy zaměříme.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)12,6
Motor
Konstrukceřadový tříválec
Palivobenzin, min. 95 okt.
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)998
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu165/60 R15
Pneumatiky vzadu165/60 R15
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)53 / 72 v 6 000
Točivý moment (Nm)93 v 4 400
Výkon/hmotnost (k/t)77
Nejvyšší rychlost (km/h)160
Spotřeba paliva (l/100 km)4,9 / 3,6 / 4,1
Objem nádrže (l)35
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3 475
Šířka (mm)1 615
Výška (mm)1 460
Rozvor náprav (mm)2 340
Provozní hmotnost (kg)930
Celková hmotnost (kg)1 240
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)-
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)-
Zavazadlový prostor (l)196 / 868
Ceny
Základní cena modelu222 000,- (1.0 VTi Active)
Základní cena test. verze267 000,- (1.0 VTi Allure TOP!)
Cena testovaného vozu267 000,- (1.0 VTi Allure TOP!)
10.12.2018 2:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist