Peugeot 108 1.0 VTi TOP!: Těžké loučení

Nastal čas říct nejmenšímu Peugeotu adié a odevzdat klíčky. A tentokrát je to loučení opravdu těžké.
190317181643-0u5a8889_final_1280-1100x618.jpgCelá galerie 14 Zdroj: archív redakce

Mnoha lidem to přijde trochu paradoxní, ale mám rád malá auta. Zrovna já s výškou atakující hranici druhého metru a váhou, kterou většinou raději ani nezmiňuji. Možná je to právě tím, že si za volantem maličkého autíčka můžu dopřát ten pocit mrštností, o který mě příroda ochudila. A možná je to jen nostalgie – moje první auto patřilo právě do kategorie městských supermini. Tak či tak, na testování malého Peugeotu 108 jsem se opravdu těšil a musím říct, že jsem rozhodně nebyl zklamán. Právě naopak, dokázal mě v mnoha ohledech skutečně nadchnout.

Soužití s autem zpříjemňovala spousta věcí, šmrncovním designem počínaje a opravdu příjemnou spotřebou konče. Interiér vepředu poskytoval dostatek prostoru i vcelku příjemnou polohu za volantem, ergonomie ovládání mi přišla vcelku logická, design palubovky byl jednoduchý a elegantní. Doslova jsem si zamiloval stahovací střechu a hodně velkým plus pro mě byla i nadstandardní výbava.

Je naprosto skvělé, že i v tak malém autě dnes můžete mít infotainment s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Integrovanou navigaci jsem přitom nepostrádal – stejně většinou velmi rychle zastarají a nemají aktuální informace o stavu dopravy a objížďkách, navigace z mobilu na větším displeji prostě funguje tak nějak lépe. Příjemný byl i asistent pro rozjezdy do kopců a couvací kamera, byť bez parkovacích senzorů. Možná namítnete, že v tak malém autě není potřeba – a máte pravdu. Člověk si ale na přidané pohodlí zvykne velmi rychle.

Vychytávky jsou fajn, ale není to to hlavní. V první řadě se mi totiž s Peugeotem 108 opravdu dobře jezdilo. Nejen ve městě, které je dle předpokladů doménou malého auta, ale velice dobře si dokázal poradit i s dálnicí. Překvapivě – dálnice totiž byla pro malá auta vždycky trochu výzvou. Peugeot 108 je ale stabilní i za povoleným limitem – ne že by jej tedy zvládal překračovat zrovna obscénně.

Každopádně je z chování vozu na dálnici cítit, že schopnosti podvozku mají vůči motoru ještě dostatečnou rezervu. Na okresce dokáže malý Peugeot navíc poskytnou slušnou porci zábavy. S malinkým motorem rychlost získáváte opravdu těžko a musíte se snažit, abyste ji v zatáčkách neztratili. Podvozek je přitom opravdu naladěn dost hravě a stabilizace zasahuje velmi citlivě. Navíc ji můžete úplně vypnout, pokud se chcete trochu více odvázat.

Zatím jsem jen pěl chválu, 108čka ale nebyla bez chybiček – a vlastně jich bylo docela dost. Zábavu za volantem dost kazily sedačky s naprostou absencí bočního vedení a nedokážu pochopit smysl přehnaně dlouhé dvojky. Sice auto dokáže na dvojku vytlačit ručičku tachometru až za stokilometrovou hranici, ale pod 50 km/h má i s plynovým pedálem na podlaze problém alespoň trochu zrychlit.

Na dlouhých cestách mě pak docela značně obtěžovalo plastové obložení středového tunelu nepříjemně se zarývající do pravého lýtka. Na některých drobnostech pak Peugeot jasně ukázal, že patří mezi levná auta. Tak třeba ovládání stahování okýnek nemají automatiku a musíte tak tlačítko držet po celou dobu. Stahování střechy automatiku má, ale jen částečně – stáhnutí proběhne samo celé, ale zpětné zatáhnutí asi jen do poslední čtvrtiny. Pak už se musí tlačítko držet a je docela jednoduché nezavřít střechu až na doraz.

Ve výsledku ale Peugeot 108 funguje výborně a pár nedostatků mu člověk díky jeho šarmu rád odpustí. Mě osobně se zalíbil velmi – už dlouho jsem v rámci testování neměl příležitost osahat si vůz, který by mě natolik učaroval. Tenhle prcek je prostě boží!

7.5.2019 12:00| autor: Martin Kusyn

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist