Nový Peugeot 108 (2014) na českém trhu: První dojmy

Dvojitá premiéra z produkce francouzské značky. Stálice do ostře sledovaného segmentu (facelift 508), nás ale hlavně zajímá nové malé městské auto.

Co je zapotřebí vědět, to je skutečnost, že Peugeot uvádí svůj městský automobil ve dvou verzích karoserie, jednak jako hatchback Peugeot 108 a také coby model s otevřenou střechou Peugeot 108 TOP!, alias stylovější kabrio-alternativu.

Základní detaily? Životním prostředím 108 je městský provoz a k tomuto životu by měl být patřičně vybaven. Čelní strana svou robustností má navozovat pocit klidu, je strukturována maskou chladiče, středovým nosníkem a spodním přívodem vzduchu. Přední lampy jsou pevně zabudovány do karoserie, do technologických projektorů je v horní části vsazena LED dioda. Lišta mřížky chladiče má přesně zkosený okraj a vypadá, jako by byla vyrobená z jednoho kusu.

Podstatné pro jízdu ve městě jsou převisy, ty u nové 108 jsou co nejvíce zkrácené. Dveře, které zasahují téměř od jednoho kola k druhému, umožňují velmi snadné nastupování do vozu, horizontální linie nárazníku přispívají ke stabilitě vozu.

Velké zadní výklopné prosklené dveře vedou od spojleru, v němž jsou zasazeny závěsy, až po práh. Ve spodní části je sklo chráněno neprůhledným sítotiskovým rastrem, který zakrývá pohled do zavazadlového prostoru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Stahovací střecha je ve třídě malých aut atraktivním a příjemných osvěžením

V interiéru Peugeot klade důraz na pohodlí, funkčnost, ale i styl. Interiér by měl být koncipován pro intuitivní použití, každé oblasti je přiřazena jedna funkce. Centrem by mělo být místo se sdruženými informacemi, které by měl řidič snadno a rychle číst, přístrojovou desku tvoří soustředně umístěný analogový tachometr a LCD displej. Z obou stran je na rozšířeních umístěný otáčkoměr a ukazatel řazení rychlostních stupňů. Novinkou je možnost zobrazit prostředí chytrého mobilního telefonu na displeji vozu, stačí si stáhnout patřičnou aplikaci a přístroje spárovat.

Teď ale ale možná čas na to hodit za hlavu technické detaily, byť zatím téměř žádné nezazněly, protože cílovou skupinou nového 108 jsou podle průzkumu značky ze 60% ženy ve věku 35 až 55 let, a tak tady je namísto technikálií akcent na individualizaci. Takže zpět k plátěné střeše – jsou tři možnosti barveného odstínu, a dále sedm témat osobních úprav, kabina je nabízena ve třech verzích, jsou zde čtyři karosářské verze, tři výbavy, osm laků karoserie a dvě motorizace.

Základem je 1.0 VTi s výkonem 68 koní, druhou volbou je 1.2 PureTech s výkonem 82 koní. Já jsem se svezl specifikací 108 5P TOP! Allure 1.2 82k MAN5, abych přesně citoval firemní označení, tedy verzí se stahovací střechou, manuální převodovkou a výtečnou výbavou. Začnu střechou, ta se posunuje na pokyn ovladače vpravo nahoře na stropě, i přes deflektor do vozu lehce vane a mechanismus sice není extra rychlý, zejména při uzavírání, ale funguje.

Motor má dost síly, aby s malým autem zahýbal, vyjadřuje se jadrnějším hlasem, ale to od litrové jednotky lze čekat. Řadící páka pětistupňové převodovky je delší, má gumovější chod a občas jsem měl potíže v rychlosti přesně zařadit, ale vrátím-li se o pár řádků k informaci o ženské klientele, jen těžko některá z těchto dam bude kvedlat „klackem“ ve sportovním tempu někde na okreskách.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Na okreskách – právě tam byla situována prezentace, takže nemohu okomentovat chování 108 v městském prostředí, ale předpokládám, že se tam bude cítit jako ryba ve vodě, kratičké parkování mezi ostatními testovacími vozy mi to napovídá. Volant se dobře drží, řízení je vcelku strmé, auto dobře zatáčí, při svých rozměrech ha hmotnosti slušně brzdí a abych zmínil pozici za volantem, tak je taková, jak to jen říct, jednoduše stabilní. Nakoukl jsem na zadní sedadla. Jezdit bych tam nechtěl, ale dítě to přežije bez trvalého poškození. A kufr odpovídá třídě a nákup, pár běžných zavazadel, převezete.

Cenovým minimem je tedy 1.0 VTi s částkou 223900 Kč, 253900 Kč až 280900 Kč dle výbavy, dále 1.2 PureTech s výkonem 82 koní stojí od 265900 Kč do 300900 Kč. Verze s plátěnou střechou je k dispozici jako 1.0VTi 68 koní Active od 283900 Kč, vrcholem je pak 1,2 PureTech za 330900 Kč, tedy rozdíl třiceti tisíc mezi pevnou a plátěnou střechou, obě verze, jak se střechou, či bez, mohou volit mezi robotizovanou a manuální převodovkou.

10.9.2014 4:20| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist