Peugeot 108 1.0 VTi Active (2014)

Peugeot 108 se silnějším motorem a spoustou výbavy jsme už testovali, jak ale jezdí téměř základní model se slabším motorem bez bohaté výbavy?
  • Dynamika 4

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7

Radosti

Ve srovnání s 1.2 PureTech kultivovanější motor; stále stejná zábava za volantem

Starosti

Dlouhé zpřevodování ve spojení s vlažnějšími výkony; chybějící otáčkoměr

Poslední dobou můžete na našich stránkách vídat kolínská trojčata často, nyní jsme znovu zkusili Peugeot 108, jen v jiné verzi. Se silnějším motorem 1.2 PureTech a ve vyšší výběvě Allure se stahovací plátěnou střechou TOP! jsme už jezdili, nyní je na čase podívat se na druhý, poněkud prostší konec nabídky, a to s motorem 1.0 VTi pod kapotou.


Interiér

Názor na kvalitu zpracování i prostornost jsme si udělali už dříve, podívejme se tedy spíše na další drobnosti, které zaujaly naši pozornost. Třeba na barevné fólie, které interiér o něco rozzáří, musíte si však dát pozor, abyste do nich nedloubli nehtem a nadobro je nepoškodili. Nebo na to, že i tak samozřejmou věc, jakou je otáčkoměr, lze i dnes v některých vozech stále považovat za luxus. Za téměř 260 tisíc, na kterých stoosmička startuje, to je spíš troufalé.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Dalších jemných rozdílů si všimnete i mezi oběma pohonnými jednotkami. Litrový tříválec je už na první poslech kultivovanější než větší dvanáctistovka, na volnoběch pocítíte mírné vibrace, pod zátěží je však jeho chod mnohem jemnější. Ke hbitosti, jakou se mohla pyšnit jedna-dvojka, má však litrový motor pocitově dál než napovídá rozdíl 13 koní a 21 Nm.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Spotřeba

Kupodivu se však omezená dynamika a s ní související nutnost motor hodně popohánět nijak zásadně neprojevila na spotřebě paliva. Při troše snahy lze jezdit do 5,5 l/100 km a za nějakých šest litrů budete jezdit bez nutnosti sebezapření. Ze zvědavosti jsem motoru připravil i trochu extrémnější podmínky – několikakilometrovou jízdu rychlostí při tachometrových 180 km/h. Od rozjezdu se spotřeba vyšplhala na 12 litr, po dosažení maximální rychlosti ale už průměr po desetinkách klesal.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie


Ovladatelnost

Nepředpokládám, že by tento způsob jízdy byl denním chlebem Peugeotu 108, pokud jej však budete používat i k transportům po dálnicích, překvapí, s jakou lehkostí se řídí i ve vyšších rychlostech. Podvozek i přes houpavý charakter působí stabilně, škoda jen, že lehčí řízení moc jistoty nepřidává. Kolem stotřicítky však nic nenasvědčuje tomu, že by se mělo dít něco dramatického.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Litrový tříválec ztratil nadšení a jiskru dvanáctistovky, na druhou stranu se odmění větší kultivovaností a ještě lepší spotřebou. Na pohyb po městě bohatě stačí a tempo dokáže udržovat i na dálnicích, chybí mu však dravost, se kterou motor 1.2 PureTech dokáže spoustu situací vyřešit. Pro litrový motor mluví ještě jedna skutečnost – pokud jste línější povahy, můžete si za 18 tisíc objednat robotizovanou převodovkou ETG5, osobně bych se však přiklonil spíš k investici 15 tisíc za silnější motor.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový tříválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu165/65 R14
Pneumatiky vzadu165/65 R14
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)51 / 69 v 6000
Točivý moment (Nm)95 v 4800
0-100 km/h (s)14,5
Nejvyšší rychlost (km/h)160
Spotřeba paliva (l/100 km)5,0 / 3,7 / 4,1
Objem nádrže (l)35
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3475
Šířka (mm)1615
Výška (mm)1460
Rozvor náprav (mm)2340
Provozní hmotnost (kg)950
Celková hmotnost (kg)1240
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)-
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)-
Zavazadlový prostor (l)180
Ceny
Základní cena modelu258 900,- Kč (1.0 VTi 68 k Active 5 dv.)
Základní cena test. verze258 900,- Kč (1.0 VTi 68 k Active 5 dv.)
24.11.2014 7:20| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist