Ford Focus RS v závodních barvách

Ostrý Focus je šílený dost, ale podle Francouzů mu doposud chybělo pořádně šílené barevné provedení. Od každého z aut vznikne jediný kus.

Francouzské zastoupení Fordu chystá malou připomínku úspěchů, kterých značka dosáhla v šedesátých a sedmdesátých letech v Le Mans. Pokud však lačníte po omezené sérii supersportu GT, čeká vás zklamání. Pět aut, která půjdou do prodeje po skončení letošního ročníku Le Mans Classics (9.-11. července), ukrývá pod netradičním lakem zcela sériový Focus RS.

Motor o výkonu 306 koní tak zůstává, stejně jako pohon předních kol se samosvorným diferenciálem. Několik změn najde pět vyvolených řidičů v interiéru. Všechna čtyři sedadla Recaro, volant i řadicí páka jsou obšity kůži a alcantarou v barevném provedení, které ladí s exteriérem. V každém z focusů je plaketa s přesným označením vozu, jehož barvy ten který Focus imituje, stejně jako jména pilotů a ročník, v němž se stroj účastnil čtyřiadvacetihodinovky.A co že nám chce Ford připomenout? Například že celkové vítězství v Le Mans získal hned čtyřikrát, a to v řadě za sebou. Černé RS se stříbrnými pruhy imituje Ford GT40 Mk II, který slavný závod vyhrál v roce 1966. Sesadil tehdy z trůnu Ferrari, kralující mezi lety 1960 a 1965, a jako první auto v historii dosáhl na La Sarthe čtyřiadvacetihodinového průměru přes 200 km/h.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Červený Focus s bílými pruhy odkazuje na GT40 Mk IV z roku 1967. To mělo novou karoserii a ochrannou klec, kvůli níž vážilo znatelně více než konkurenční vozy ferrari. Bylo však také o poznání bezpečnější. Na vestavěný rám dodnes vděčně vzpomíná Mario Andretii, z Le Mans ročníku 1967 odešel po svých jen díky němu. Vzniklo šest kusů Mk IV, které se zúčastnily pouhých dvou velkých závodů. V obou navzdory váhovému handicapu zvítězily, také díky silným sedmilitrovým motorům. Dan Gurney a A. J. Foyt vyhráli čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, Mario Andretti a Bruce McLaren pak ovládli dvanáctihodinový závod v Sebringu.
S bílým hatchbackem, který zdobí modrý pruh s červeným lemem, si Francozi přihřívají domácí polévku. Auto má připomenout Mk IIb, nasazené do závodu v roce 1967 francouzským Fordem. Vůz tehdy nedojel, boural po třinácti hodinách.

Asi nejznámější je barevné provedení Gulf Oil v kombinaci bledě modré s oranžovou. V té startovaly v sezónách 1968 a 1969 polotovární GT40 Mk I s motory o objemu 4,7 litru, když nové předpisy velké jednotky zakázaly. Šasi GT40P/1075 je dodnes jediným autem v historii Le Mans, které vyhrálo čtyřiadvacetihodinovku více než jednou. V roce 1968 s ním zvítězili Pedro Rodriguez a Lucien Bianchi, o rok později seděli za volantem Jackie Oliver a Jacky Ickx.

A konečně modrobílé auto je vyvedené v barvách Capri RS 2600, které roku 1972 ovládlo kategorii cestovních vozů. Pokud máte zájem, spěchejte do Francie, u nás jedno z pěti aut koupíte jen těžko.

autoweb.cz

23.6.2010 7:21

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist