autoweb.cz > Ford > Ford Focus > Ford Focus 1.6 TDCI EcoNetic
Ford Focus 1.6 TDCI EcoNetic
Dynamika 5
Chování na silnici 8
Provozní náklady 10
Praktičnost 8
X-Factor 5
Celkové hodnocení 7.2
Pokud chodíte na Autoweb.cz pravidelně, víte o naší náklonnosti k Fordu Focus. Současný model, který nás opravdu velmi baví (ať sedíme v modelu s motorem 2.0 TDCi, základní benzínové šestnáctistovce nebo v rychlém Focusu ST), už je na sklonku svého života a vlastně se prodává a vyrábí jen ze setrvačnosti, než se do prodeje dostane Ford Focus nové generace.
Aby Ford zareagoval na trend snižování emisí a lepení zelených samolepek na víko kufru auta, vytvořil (respektive upravil) verzi EcoNetic. Ta dostala dieselovou šestnáctistovku s přepracovanou pětistupňovou převodovkou, pneumatiky s nižším valivým odporem, aerodynamické úpravy a systém stop-start.Jenže zatímco u některých aut s rostoucím počtem samolepek se zelenými čtyřlístky a nápisem ECO úměrně tomu klesá radost z jízdy a zároveň roste chuť přesednout raději do prostředků hromadné dopravy, u Focusu EcoNetic se nic takového kupodivu neděje. Proč? No, to si hned vysvětlíme.
Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Ford Focus EcoNetic má pořád, stejně jako ostatní Focusy, skvěle nastavený podvozek a vyvážené řízení se spoustou zpětné vazby a citu. A tak vás bude jízda s ním bavit a brzy zapomenete na ty zelené samolepky a na to, co máte pod kapotou. V tomto případě ale nemůžete nic zazlívat ani dieselovému motoru 1.6 TDCi, který pracuje dobře. Za studena se sice projevuje hlučením a klepáním, ale to brzy zmizí a za jízdy už posádku obtěžovat nebude.Horší je to s odstupňováním pětirychlostní převodovky, která poněkud ztěžuje pomalou jízdu po městě. V hustém provozu se totiž často vyskytují situace, kdy se nedá jet plynule padesát a neustálé kvedlání mezi dvojkou a trojkou vás začne brzy štvát. Mimo obce vám to ale vadit nebude a pětka postačí na většinu jízdních situací. Aspoň ale díky dlouhému převodu uvidíte, jak spotřeba podle palubního počítače při delší jízdě skutečně klesá.
Když už jsme u palubního počítače, Ford si neodpustil jeden příšerný úlet – digitální ekozahrádku, prakticky stejnou, jakou najdete v Hondě Insight. Předvídavým stylem jízdy, správným řazením a nižší rychlostí si tak můžete vypěstovat tři kytičky. Jezděte jako dobytek a místo kopretinek na vás bude zírat prázdný displej s oranžovým podsvícením.Podle evropské normy spotřebuje Focus EcoNetic v kombinovaném režimu 3,8 l/100 km. No, když se budete hodně snažit, půjde jezdit těsně pod pětilitrovou hranicí, ale ploužení se rychlostí 100 km/h po dálnici je otrava a když vám na zadní nárazník dýchá naložený polský kamion, také raději nějakou tu desetinku oželíte. Zkrátka, počítejte s nějakými šesti litry. Spotřebě (a pohodlí) by také mohl pomoci tempomat, ale ten testované auto nemělo.
Ford Focus EcoNetic je tu hlavně proto, abychom viděli, co lze udělat pro snížení reálné spotřeby paliva, aniž by měly utrpět jízdní vlastnosti, praktičnost a uživatelský komfort. Detaily snižující jízdní odpory (speciální převodový olej BP, nová napínací kladka klínového řemene, systém stop-start, aerodynamické úpravy a pneumatiky s nižším valivým odporem) se brzy dostanou do všech modelů Fordu, novým Focusem počínaje a velkým Mondeem či Galaxy konče.Asi vás zajímá, kolik to všechno stojí. Ceníková cena 537 690 korun by mnoho zákazníků přiměla dát se na útěk, jenže Ford nabízí nyní verzi EcoNetic v akční nabídce za 409 990 korun. A to už vážně stojí za úvahu. Verze EcoNetic totiž vychází ze stupně výbavy Trend Plus a tak dostanete všechno potřebné včetně klimatizace bez příplatku.
Verdikt
Ford Focus EcoNetic je přesně ten typ „ekologického“ auta, které dává smysl v našich podmínkách. Při jízdách mimo město se úpravy snižující spotřebu skutečně projeví a ve městě díky systému start/stop ušetříte několik desetinek. Zapomeňte na Priusy a Insighty! Jestli vás ve firmě nutí ke koupi „ekoauta“, ale vy se nechcete vzdát potěšení z jízdy, máte tu tento Ford Focus.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1560 |
Kompresní poměr | 18,3 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 75,0 x 88,3 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 80 kW/109 k v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 240 Nm v 1750 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 80,1 k/t |
0-100 km/h (s) | 12,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,5 / 3,4 / 3,8 |
Objem nádrže (l) | 53 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4337 |
Šířka (mm) | 1839 |
Výška (mm) | 1500 |
Rozvor náprav (mm) | 2640 |
Provozní hmotnost (kg) | 1360 |
Celková hmotnost (kg) | 1830 |
Zavazadlový prostor (l) | 385 - 1247 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 299 990 (akční cena) |
Základní cena test. verze | 409 990 (akční cena) |