Co týden dal: oteplená pře

Jednotícím tématem uplynulých pěti dnů byla bezpochyby Evropská komise a její představa o zajištění trvale udržitelného rozvoje.

Pondělí
Souvislost mezi globálním oteplováním a osobními auty zaměstnávala kdekoho už od prvních hodin nového týdne. Své k tématu řekl i Honza Koubek. Žádný div, že se tmářsky postavil na stranu odpůrců radikálních změn, když předtím testoval fascinující nové BMW 335 Ci.

Ředitelství silnic a dálnic přišlo se zajímavým zjištěním: na 40% aut, která jezdí po našich silnicích, je mladších pěti let.

Audi si vyskakuje na svého nového majitele a kromě už známého rivala devětsetjedenáctky chystá také soupeře pro Cayman.

Úterý
Německé automobilky se přely s těmi jihoevropskými, jestli podpořit nebo odmítnout návrhy Evropské komise na povinný emisní strop. Němci vyjádřili obavu, že Brusel jejich těžkýmvýkonným autům vnutí stejný limit jako prckům z Francie a Itálie.

Středa
Evropská komise konečně sdělila světu, co má za lubem. Mnoho konkrétního jsme se ale nedozvěděli – snad jen to, že auta jako Mini Traveller X by to měla mít jednodušší než třeba Ford Ranger.

Přestože se toho dne hodně mluvilo o rušení automobilové výroby v Evropě, plán na zrušení výroby Volva S60 má úplně jiný důvod než globální oteplování.

Čtvrtek

Evropský komisař pro průmysl Günter Verheugen vstoupil do apokalyptických vizí o konci všech SUV, limuzín, sporťáků a vlastně i všech ostatních aut s prohlášením, že EU nehodlá zavést jednotný emisní strop pro všechna auta bez rozdílu.

To je dobře, protože tím nezanikne životní prostor pro auta, která máme rádi. Bude nový Ford Focus RS spalovat bioetanol?

Zatímco uvědomělí občané Evropy zpytovali svědomí, Koubek přispíval ke zkáze všeho člověčenstva leteckým výletem do Barcelony, kde ničil životní prostředí nesmyslným popojížděním s novým Nissanem Quashqai. Sobec jeden!

Pátek
Tým britských vědců přišel po rozsáhlém výzkumu se světoborným odhalením: velká auta mají při srážce výhodu nad malými auty. No věřili byste tomu?

Já jsem pro změnu obohatil lidstvo sdělením, že se Subaru Impreza 1.5 R je lépe jezdit než se na něj koukat. U mnoha aut to bohužel bývá obráceně. Všichni v redakci se modlíme, aby to nebyl případ Peugeotu 207 RC.

Vás to ale nezajímá, viďte? Vy kupujete jen škodovky, jako každý správný Čech. Potom asi neusnete vzrušením z informace, že nová Škoda Yeti už jezdí a že to bude čtyřkolka. Tuzemští chalupáři konečně dostanou takový nástroj ke zdolávání příkrých svahů k jejich víkendovým rezidencím, po jakém vždycky prahli.

Moje osobní prahnutí naproti tomu zůstává nevyslyšeno. Rád bych, aby mi někdo konečně vysvětlil, kdy přijdou na řadu i jiní znečisťovatelé než osobní auta. Protože ta vytvářejí sotva jednu desetinu evropské produkce CO2. Jsem sám, kdo má pocit, že tento veledůležitý fakt v dojemném boji za lepší budoucnost nějak zaniká?

Jirka Červenka

9.2.2007 4:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist