Autobazary: Zákazníci chtějí atmosférické diesely!

Dostanou se znovu do popředí zájmu českých zákazníků autobazarů jednoduché atmosférické diesely? Možná, slibují totiž velkou spolehlivost.

Už jsme mnohokrát rozebírali, že koupě ojetého auta s turbodieselem je velká sázka do loterie. Nemusí to být přímo bouda od prodejce a past na kupující, ale turbodiesel je ze své podstaty velmi složitý a náročný motor a spousta lidí se k němu neumí správně chovat – a tím klesá jeho spolehlivost.

Čtěte také: Časté chyby majitelů dieselů – jak si ničí motory

Nyní se ale zdá, že plno lidí procitlo (často je k tomu potřeba vlastní bolestná a drahá zkušenost s ojetým dieselem) a shání se po mnohem jednodušším atmosférickém dieselu, u kterého odpadají největší problémy spojené s provozem auta právě s přeplňovaným vznětovým motorem. Motor je totiž konstrukčně velmi jednoduchý a ve své podstatě téměř nezničitelný při správném zacházení.

Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost

Dostala se k nám informace, že se i velké autobazary nyní potýkají s převisem poptávky nad nabídkou atmosférických dieselů. Pro majitele například škodovek a volkswagenů s motory 1.9 SDI je to dobrá zpráva – své auto dobře prodají. Pro zájemce to ale znamená, že si budou muset trochu připlatit.Za nárůstem poptávky po jednoduchých atmosférických dieselech je ale i  další faktor – cena paliva. Někteří motoristé zřejmě jednoduše rezignovali na dynamické parametry a prostě jen potřebují spolehlivé auto s opravdu nízkou spotřebou paliva. Nikdo pravděpodobně od atmosférického dieselu nečeká zázraky, aspoň co se jízdních výkonů týče. Reálná spotřeba paliva dokáže být ale velmi příjemná, například s vozem Škoda Fabia 1.9 SDI se dá pohodlně jezdit za méně než 5 litrů na 100 km.

DOPORUČUJEME: 5 zaručených rad, jak snížit spotřebu

Atmosférické dieselové motory platí za velmi spolehlivé a jedinou jejich nevýhodou je vyšší hmotnost a s tím spojený problém s větším opotřebením hlavně přední nápravy některých aut. Vlastně jediné, na co si musíte dát pozor, je únik oleje a jeho spotřeba. A i zde platí potřeba postupného zahřívání a  ochlazování agregátu.

Odpadají ale drahé potíže s turbodmychadlem a také se lze spolehnout na vstřikovače, i když i ty mohou trpět. Každopádně s atmosférickým dieselem na zákazníky nečeká tolik strašáků a rozhodně jim přinese klidnější spaní.

25.9.2012 9:40| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist