Autobazary: Zákazníci chtějí atmosférické diesely!

Dostanou se znovu do popředí zájmu českých zákazníků autobazarů jednoduché atmosférické diesely? Možná, slibují totiž velkou spolehlivost.

Už jsme mnohokrát rozebírali, že koupě ojetého auta s turbodieselem je velká sázka do loterie. Nemusí to být přímo bouda od prodejce a past na kupující, ale turbodiesel je ze své podstaty velmi složitý a náročný motor a spousta lidí se k němu neumí správně chovat – a tím klesá jeho spolehlivost.

Čtěte také: Časté chyby majitelů dieselů – jak si ničí motory

Nyní se ale zdá, že plno lidí procitlo (často je k tomu potřeba vlastní bolestná a drahá zkušenost s ojetým dieselem) a shání se po mnohem jednodušším atmosférickém dieselu, u kterého odpadají největší problémy spojené s provozem auta právě s přeplňovaným vznětovým motorem. Motor je totiž konstrukčně velmi jednoduchý a ve své podstatě téměř nezničitelný při správném zacházení.

Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost

Dostala se k nám informace, že se i velké autobazary nyní potýkají s převisem poptávky nad nabídkou atmosférických dieselů. Pro majitele například škodovek a volkswagenů s motory 1.9 SDI je to dobrá zpráva – své auto dobře prodají. Pro zájemce to ale znamená, že si budou muset trochu připlatit.Za nárůstem poptávky po jednoduchých atmosférických dieselech je ale i  další faktor – cena paliva. Někteří motoristé zřejmě jednoduše rezignovali na dynamické parametry a prostě jen potřebují spolehlivé auto s opravdu nízkou spotřebou paliva. Nikdo pravděpodobně od atmosférického dieselu nečeká zázraky, aspoň co se jízdních výkonů týče. Reálná spotřeba paliva dokáže být ale velmi příjemná, například s vozem Škoda Fabia 1.9 SDI se dá pohodlně jezdit za méně než 5 litrů na 100 km.

DOPORUČUJEME: 5 zaručených rad, jak snížit spotřebu

Atmosférické dieselové motory platí za velmi spolehlivé a jedinou jejich nevýhodou je vyšší hmotnost a s tím spojený problém s větším opotřebením hlavně přední nápravy některých aut. Vlastně jediné, na co si musíte dát pozor, je únik oleje a jeho spotřeba. A i zde platí potřeba postupného zahřívání a  ochlazování agregátu.

Odpadají ale drahé potíže s turbodmychadlem a také se lze spolehnout na vstřikovače, i když i ty mohou trpět. Každopádně s atmosférickým dieselem na zákazníky nečeká tolik strašáků a rozhodně jim přinese klidnější spaní.

25.9.2012 9:40| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist