autoweb.cz > Subaru > Subaru Forester > Subaru Forester 2.0D Active
Subaru Forester 2.0D Active
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Subaru Forester už známe moc dobře. Tentokrát tu ale konečně máme toto SUV i s povedeným plochým čtyřválcem, který spaluje naftu. Jedná se tedy o nejracionálnější volbu, pokud chcete Subaru Forester?
Subaru toho na Foresteru moc nezměnilo, vlastně vůbec nic, kromě onoho motoru. Jedná se tedy o SUV, které se nelekne ani náročnějšího terénu. Ostatně, celý Forester působí robustnějším dojmem než mnoho soupeřů. A naše zkušenosti dávají Foresteru za pravdu – tohle auto si poradí i s těžším terénem, aniž byste museli nějak výrazně zpomalovat ze strachu, že někde něco odpadne.
Protože se ale většina z nás pohybuje hlavně po silnici, terénní schopnosti jdou trochu stranou a začne se hledět hlavně na pohodlí, jízdní vlastnosti a provozní náklady. A právě kvůli tomu poslednímu je tu diesel.
Bez úsporného dieselového motoru se prodeje Subaru držely nad vodou jen díky úzkému spektru ortodoxních zákazníků, ale tentokrát lze věřit v přísun nových tváří ke značce. Symetrický pohon všech kol, dobré jízdní vlastnosti a image robustnosti totiž mohou nyní konečně ocenit i ti zákazníci, kteří úzkostlivě hledí na palivoměr a ukazatel spotřeby.
Diesel s protiběžnými písty má pod kapotou Foresteru výkon 147 koní při 3600 ot./min. a točivý moment 350 Nm od 1800 ot./min. Ačkoli motor trpí poněkud výraznějším turboefektem, jeho projev je kultivovaný a zvuk docela příjemný. A motoru nevadí ani vysoké otáčky. Jakmile se turbo roztočí, Forester nabírá rychlost docela přesvědčivě – zejména díky nakrátko poskládané převodovce. Ta jde sice poněkud ztuha, ale aspoň vypadá na to, že přežije všechno.
Spotřeba nafty se dá udržet kolem 7 litrů na 100 km, pokud se snažíte. Ale lepší bude počítat s osmičkou. No, s benzínovým Foresterem se pod 10 l/100 km dostanete jen výjimečně a ještě při velmi buddhistickém přístupu k plynovému pedálu. Pokud totiž například s Foresterem 2.5 Turbo zacházíte jako fundamentální muslim, palubní počítač na vás vyplivne číslo začínající dvojkou…
Forester by bylo příjemné auto, nebýt trochu zemědělského interiéru. Nejde ani tak o jeho design, ale spíš o celkový dojem kvality. Sice vypadá na to, že vydrží ránu kladivem, ale o to v dnešním světě silničních SUV už vůbec nejde. Soupeři nabízejí přijatelnější materiály.
Aspoň, že je Forester Diesel dobře vybaven. Nechybí tu velmi účinná klimatizace, elektrická okénka, tempomat (moc příjemná věc, která pomůže šetřit palivo a vaši pravou nohu) nastavitelný volant, solidní rádio s CD, vyhřívaná sedadla a další drobnosti zpříjemňující pobyt na palubě.
Testovaný dieselový Forester vás přijde na 842 300 korun včetně daně (kterou si můžete jako podnikatel samozřejmě odečíst) a ve výbavě má všechno, co můžete potřebovat. Pokud chcete robustní SUV, které se nelekne ani bahna, Forester je pro tento účel jako stvořený. A jestli s ním chcete jezdit i delší trasy, diesel bude tou nejrozumnější volbou. Subaru Forester 2.5T tak zůstane atraktivní jen pro velmi malou skupinu skalních příznivců, kteří neřeší náklady za benzín. Přitom i s dieselovým modelem dostanou poctivé Subaru s dobrými jízdními výkony a solidní průchodností lehčím terénem.
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Subaru Forester 2.0TD |
---|---|
0-100 km/h (s) | 10,4 s |
Motor | |
Konstrukce | plochý čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | turbodmychadlo |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Kompresní poměr | 16,3:1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 86 x 86 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 108 kW / 147 koní při 3600 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 350 Nm při 1800 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 91 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 186 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,2 / 5,8 / 6,3 |
Objem nádrže (l) | 60 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4560 |
Šířka (mm) | 1780 |
Výška (mm) | 1675 |
Rozvor náprav (mm) | 2615 |
Provozní hmotnost (kg) | 1615 |
Celková hmotnost (kg) | 2050 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Zavazadlový prostor (l) | 450 - 1660 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 833 800 Kč |