Žák: Příliš silná trakce je nepřítel zábavy

3 fotografieBMW M3

V sobotu v Sosnové se ukázalo, že když to moc drží, není to tak úplně ono.

Diskuze

17 komentářů

    pylot

    No podle předpisů jsou tuším v zimě povinné zimáky se vzorkem přes 4 mm. To znamená, že na pálení by se třeba daly sehnat starší zimáky s malým vzorkem. Ale určitě bych na nich nejezdil s takovýmhle autem v provozu protože šíleně prodlužujou brzdnou dráhu. Nicméně na druhou sadu disků na blbnutí by to asi šlo.

    Monty CZ

    co takhle dat dozadu o centimetr mensi gumy? Kamarad ma 330i e46 (predepsane 225/245) a kdyz to auto koupil, byly tam vsude 235 gumy. Auticko zabavne, a kdyz uz to clovek prezene, zacne to plynule prechazet do lehke pretacivosti. 235/245 by byly uplne idealni. Na tech 235 jsem to zkousel poradne projet a bawilo me to a jeho to bawi taky 😉

    martin

    tak se zastavte pro diskusi o pneu i pro koupi nejakych jetych \“ho chi minh\“ pneu u nás na klubu 😉
    e46.bmwklub.cz (neplést s bmwklub.cz, my jsme prevazne E46 klub 😉 )

    Franta

    Před pár týdny jste psal, že jste vytáhl (po zimě) auto z garáže…a nyní tvrdíte,že jezdíte na sněhu?

    Thomas

    \“…Proto tak rád jezdím na čerstvém uježděném sněhu a nesnaším…\“ chce to přečíst ještě jednou… on >rád< jezdí na sněhu

    Vincent

    Pane Žáku, jen doufám, že jste neměl čas si článek po sobě přečíst….celí balík…..to je vážtně sýla 😀

    Richard

    Problém nevidím ve Vašich superpřilnavých nových pneu, ale v tom, že na Sosnové je namísto asfaltu totální struhadlo. To je ten důvod, proč nejde auto lehce utrhnout. Nejvíc legrace si člověk užije na klasicém asfaltu, když trochu zaprší, ne na ale na Sosnové, která je navíc okruh spíš pro motokáry a motardy. V zimě se karta samozřejmě obrací.

    Kuban

    To každý nezkušený…. K motosportu prostě smrad benzínu a spálených gum patří… Na sněhu se stejně vůz chová úplně jinak. Navíc jde o mnohem menší rychlosti a upřímně, když drift tak aspoň ve stovce 😛 To pak tuhne krev v žilách a né to šuchtat někde na poli jak socka… Kdo na to nemá peníze ať si raději zahraje nějaký simulátor. Je to pak i větší zábava.

    PS2: Prasení za normálních okolností nemá co dělat na silnicích a budu proti tomu vždy bojovat….

    Kuban

    Tak brněnský okruh třeba taky není zrovna superhldký povrch, ale jinak souhlasím, z toho co sem viděl (se sosnovou osobně zkušenost ještě nemám) na fotkách a videu, to tak nejspíš opravdu bude…. Tak na druhou stranu, je to i lepší u tak úzkého a krátkého okruhu.

    Integrale

    Opravdu velmi zdařilý článek s maximálním informačním přínosem. Ještě mi tu chybí polemika nad tím, kdo měl toho odpoledne v Sosnové největší penis…
    Upřímně – E46 M3 není úplně špatné auto, ale co byste člověče dělal, kdyby se Vám do ruky dostalo něco, u čeho slovo \“trakce\“ má i nějaký skutečný význam a třeba to má místo jednoho samosvoru dva nebo dokonce tři? Napsal Babičku?
    Hluposis, dementosis, definitum!

    Integrale

    Perosím Vás, kam všichni chodíte na ty nesmysly o BMW a přetáčivosti? To jste to nikdy neřídili? Podívejte se ještě jednou na fotky k článku. Jsou evidentně naprosto reálné a mají dost velkou vypovídající schopnost. Podívejte se na foto č. 1 a 2 . Auto jede natolik rychle, že pozadí je rozmazané a auto jakž takž – v rámci možností amatéra – ostré. Podívejte se na kola – jak jsou mázlá. Podle toho se dá odhadnout čas závěrky. Žádná přetáčivost se ale nekoná, auto vypadá, že míří čumákem mírně ven.
    A teď mrkněte na tu fotku, kde je to BMW v \“přetáčivém smyku\“. Podle ostrosti auta i máznutí kol zůstal čas závěrky podobný. A podivejte se na okolí: je zcela statické! Není ani trochu mázlé. Co z toho vyplývá? Auto jelo nesrovnatelně pomaleji, než v předchozích případech. tedy aby řidič docílil přetáčivého efektu, najel do zatáčky velmi, ale skutečně velmi pomalu a teprve v oblouku prudce přidal plyn.
    Co z toho vyplývá? BMW je přetáčivé jen tehdy, pokud akceleruje do oblouku s malým poloměrem z velmi malé rychlosti. je přetáčivé jen tehdy, když jede velmi pomalu. Pokud totiž do téhož oblouku najedete rychleji, BMW nejenže není přetáčivé, ale dokonce je velmi nedotáčivé, třeba ve srovnání s Alfou Romeo 147 je u BMW řady 3 e46 hranice nedotáčivosti neskutečně nízká.
    Pokud Vás jízda téměř krokem baví, je to samozřejmě Vaše gusto a proti gustu žádný dišputát, ale pak je ještě dobré namazat olejem sjeté zimní gumy v létě, dát na trať mokrou fólii s hasicí pěnou a připevnit na kola kolečkové brusle. Bude to ještě neovladatelnější. Já osobně tedy nadšení z produkce BMW moc nerozumím, je na trhu za mnohem méně peněz docela hodně aut, se kterými můžete tu zatáčku projet i rychle a užít si dobrého pocitu z ovladatelnosti, nikoli neovladatelnosti vozu. Ale jak píši: proti gustu, žádný dišputát. Uvádím to na pravou míru jen proto, aby si nějaký chudák na základě Vašeho nadšení nekoupil BMW v domnění, že to je nějaké prima auto pro sportovní vyžití. Tak to tedy ani omylem.

    Kuban

    čéče seš hodně odvážněj hodnotit styl jízdy na základě nějakého autofocusu nonema fotoaparátu by nonemae amatér fotograf……

    Teda skláním před tebou, normálně máš i věcné postřehy, ale tady tím si tomu dal korunu…..

    Kuban

    jen pro tvojí informaci, na dotyčné BMW sežeň 75% samosvor a pak mluv…. Ale nejprve se projeď 🙂 to auto jde pod plynem do driftu samo ostatně kdyby nešlo, není nikdy problém mu dopomoci přidáním dalších tuhých stabilizačníích položek…. čéče, párkrát si zajdi na nějaké Drift šampionáty a pokecej si o tom s borci, co se tomu věnují….. Dříve než se půjdeš ztrapnit nad hodnocenímjízdních vlastností dle fotek by autofocus…..

    Tom

    Zdravím Dalibore. Na M3 jsem v zimě jezdil na 17ti palcových kolech.. vešly se uplně v pohodě a samozřejmě s nimi byla na sněhu větší zábava než s 19ti palcovými.. Disky jsem používal origo m-paketové E46. A v létě při výjezdech do Mostu jsem je nechal přezout na semislicky Toyo.. Nechtělo se mi kupovat třetí sadu disků, když se tak jako tak na okruhu od prachu z destiček a v zimě od soli ničí… takže tolik k Vašemu dotazu.. Přeji spoustu zábavy za volantem a 0 nehod! Já teď prázdím opuštěné okresní silničky a Z4 M… 😉

    Tom

    🙂 z tvé reakce soudím, že jsi se maximálně s BMW M projel, ale nikdy jsi jel nevlastnil…
    kdyby jsi totiž nějaké měl, tak tenhle nesmysl napsat nemůžeš.. BMW M3 E46 jsem měl pět let a nedotáčivosti jsem si tak nějak nevšiml.. asi jsem za těch najetých 170.000 km nedával pozor..

    FWDLOL

    Přesně tak, ono to asi bude i tím, že Integrale to nezkoušel i jinak než pomalým najetím a pak to urvat plynem. Protože třeba zrovna M3, když s ní naletím v závodním tempu do zatáčky, brzdím až skoro k apexu a hned dávám plnej, tak ta prdel jde až moc dobře bokem 😀 Ale to už jsme někde jinde, praktické zkušenosti jsou tu k ničemu, tady jsme přece u zkušeností z fotek, které mají mnohem větší vypovídající hodnotu 😀

    FWDLOL

    Přesně tak, ono to asi bude i tím, že Integrale to nezkoušel i jinak než pomalým najetím a pak to urvat plynem. Protože třeba zrovna M3, když s ní naletím v závodním tempu do zatáčky, brzdím až skoro k apexu a hned dávám plnej, tak ta prdel jde až moc dobře bokem 😀 Ale to už jsme někde jinde, praktické zkušenosti jsou tu k ničemu, tady jsme přece u zkušeností z fotek, které mají mnohem větší vypovídající hodnotu 😀

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist