Žák: Příliš silná trakce je nepřítel zábavy

V sobotu v Sosnové se ukázalo, že když to moc drží, není to tak úplně ono.

Teď v sobotu jsem zavítal na akci Klubu sportovních aut, která se konala na okruhu Sosnová u České Lípy. Těšil jsem se, jak si tu zadriftím, ale nakonec mě celá akce skoro vůbec nebavila a z celého dne byla asi nejlepší cesta od Mělníka na Českou Lípu, kdy jsem v sedm ráno na té naprosto božské silnici nepotkal žádné auto.

Proč mě to v Sosnové nebavilo, když mám silnou zadokolku se samosvorem? Protože jsem si koupil až moc dobré pneumatiky. I když mám na BMW M3 E46 vlastně tu nejmenší a nejužší pneumatiku, kterou je tam možné legálně namontovat, pořád jsou originální 18″ disky a především pneumatiky 255/40 vzadu moc široké. Nebo jsou jenom dvě sazóny staré Continentaly 3 tak dobré, že i na dvojku má M3 problém je na suchu v Sosnové utrhnout, když se zahřejí.

Tak, on není zas až takový problém poslat M3 bokem kdekoli, ale když jsem si to párkrát zkusil, z pnaumatik, které na zadní nápravu stojí nějakých 12 000 korun, ubylo tak 10 % vzorku. Skutečně nemám takový rozpočet, abych spálil každou hodinu jednu sadu.​ Sosnová totiž žere gumy neuvěřitelně rychlým tempem.A tak jsem dospěl k názoru, že bude nejlepší si pořídit tu nejhorší možnou pneumatiku, která na světě existuje a které mi nebude líto. Pravděpodobně to bude nějaký čínský Najling Hongčang Suterplort nebo něco takového, co bude stát pár stovek a po patřičném ohřátí úplně přestane fungovat. Někteří kolegové z KSA na emtrojky také obouvají 17″ disky, prý se to tam vejde.

Takže teď už jen zbývá najít tu skutečně nejhorší možnou pneumatiku a nakoupit jich celý balík. Pokud víte o gumě, která je levná a skutečně špatná, sem s ní – na driftování to stačí. Budu rád i za tipy na ten správný rozměr a především, jaký ráfek doporučujete (včetně čísla ET, ať s tím pak nemám moc práce). Určitě s tím někteří máte zkušenosti.A celé mě to vlastně přivádí k myšlence, že příliš mnoho přilnavosti je občas na škodu. Sice je fajn, že teď můžu jezdit „Matador“ v Mostě o sekundu rychleji než před tím na pirelkách, ale v Sosnové je to pak s emtrojkou otrava. Když to na takovém okruhu neklouže „samo“, není to ono.

Mám rád, když se auto trochu vrtí a když se lze dostat na hranu přilnavosti velmi brzy. Proto tak rád jezdím na čerstvém uježděném sněhu a nesnaším, když se v zimě solí a sype. Jenže v létě je spíše sucho – a čím lepší jsou podmínky pro trakci, tím horší jsou podmínky pro trochu té politicky nekorektní zábavy.

Asi udělám to samé, co Chris Harris s Mercedesem C 63 AMG (to video doporučuju, tak se to totiž má dělat, když máte spoustu peněz a celý okruh pro sebe). Na M3 obuji dojezdové rezervy a s autem pak teprve bude pořádná legrace i hluboko pod legálními limity.

27.3.2012 5:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist