Žák: Příliš silná trakce je nepřítel zábavy

V sobotu v Sosnové se ukázalo, že když to moc drží, není to tak úplně ono.

Teď v sobotu jsem zavítal na akci Klubu sportovních aut, která se konala na okruhu Sosnová u České Lípy. Těšil jsem se, jak si tu zadriftím, ale nakonec mě celá akce skoro vůbec nebavila a z celého dne byla asi nejlepší cesta od Mělníka na Českou Lípu, kdy jsem v sedm ráno na té naprosto božské silnici nepotkal žádné auto.

Proč mě to v Sosnové nebavilo, když mám silnou zadokolku se samosvorem? Protože jsem si koupil až moc dobré pneumatiky. I když mám na BMW M3 E46 vlastně tu nejmenší a nejužší pneumatiku, kterou je tam možné legálně namontovat, pořád jsou originální 18″ disky a především pneumatiky 255/40 vzadu moc široké. Nebo jsou jenom dvě sazóny staré Continentaly 3 tak dobré, že i na dvojku má M3 problém je na suchu v Sosnové utrhnout, když se zahřejí.

Tak, on není zas až takový problém poslat M3 bokem kdekoli, ale když jsem si to párkrát zkusil, z pnaumatik, které na zadní nápravu stojí nějakých 12 000 korun, ubylo tak 10 % vzorku. Skutečně nemám takový rozpočet, abych spálil každou hodinu jednu sadu.​ Sosnová totiž žere gumy neuvěřitelně rychlým tempem.A tak jsem dospěl k názoru, že bude nejlepší si pořídit tu nejhorší možnou pneumatiku, která na světě existuje a které mi nebude líto. Pravděpodobně to bude nějaký čínský Najling Hongčang Suterplort nebo něco takového, co bude stát pár stovek a po patřičném ohřátí úplně přestane fungovat. Někteří kolegové z KSA na emtrojky také obouvají 17″ disky, prý se to tam vejde.

Takže teď už jen zbývá najít tu skutečně nejhorší možnou pneumatiku a nakoupit jich celý balík. Pokud víte o gumě, která je levná a skutečně špatná, sem s ní – na driftování to stačí. Budu rád i za tipy na ten správný rozměr a především, jaký ráfek doporučujete (včetně čísla ET, ať s tím pak nemám moc práce). Určitě s tím někteří máte zkušenosti.A celé mě to vlastně přivádí k myšlence, že příliš mnoho přilnavosti je občas na škodu. Sice je fajn, že teď můžu jezdit „Matador“ v Mostě o sekundu rychleji než před tím na pirelkách, ale v Sosnové je to pak s emtrojkou otrava. Když to na takovém okruhu neklouže „samo“, není to ono.

Mám rád, když se auto trochu vrtí a když se lze dostat na hranu přilnavosti velmi brzy. Proto tak rád jezdím na čerstvém uježděném sněhu a nesnaším, když se v zimě solí a sype. Jenže v létě je spíše sucho – a čím lepší jsou podmínky pro trakci, tím horší jsou podmínky pro trochu té politicky nekorektní zábavy.

Asi udělám to samé, co Chris Harris s Mercedesem C 63 AMG (to video doporučuju, tak se to totiž má dělat, když máte spoustu peněz a celý okruh pro sebe). Na M3 obuji dojezdové rezervy a s autem pak teprve bude pořádná legrace i hluboko pod legálními limity.

27.3.2012 5:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist