autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen XL Sport požene vpřed 190 italských koní
Volkswagen XL Sport požene vpřed 190 italských koní
Před pár měsíci jsme zveřejnili krátkou zprávu o tom, že Volkswagen XL1 zřejmě neskončí jen jako úsporná a notně předražená exotická hračka prodávaná za závratných 111 tisíc Eur, ale že jej automobilka možná transformuje na zajímavý malý sportovní vůz.
Bez bližších detailů se tehdy odhadovalo, že by se před zadní nápravou mohl místo dieselového dvouválce s elektromotorem objevit konvenční přeplňovaný dvoulitr TSI z Golfu GTI, který by se v kombinaci s nízkou hmotností postaral o dynamiku srovnatelnou z Porsche 911.
Co nyní stoprocentně víme, je, že jsme se zmýlili. Na čtyři válce můžeme rovnou zapomenout. Ani s polovičním počtem spalovacích komor však tento vůz v roli sportovního auta možná nebude marný.
Ferdinand Piëch před pár dny na půdě vídeňské univerzity představil nový projekt, který si klade za cíl instalovat do vozu vidlicový dvouválec Ducati Paginale s čtyřventilovými desmodromickými rozvody.
Motor má vrtání 112 mm, zdvih 60,8 a objem 1200 cm2. Nejvyšší výkon italské pohonné jednotky činí 190 koní při 10 750 ot./min. a maximální točivý moment 123,7 Nm newtonmetru nastupuje až při 9000 otáčkách.
Vůz zůstane u dvouspojkového automatu, kolegové z rakouského Autorevue i jejich fotografie však naznačují, že mezi dvouválcem a DSG má být umístěná redukční převodovka 2:1 omezující vstupní otáčky od motoru. Vedlejší komponenty jako je kompresor klimatizace či alternátor mají být poháněné řemenem.
Nissan GT-R rozebraný na součástky
Nový projekt nese jméno XL Sport a v tuto chvíli nejde o nic více než zkušební platformu pro výzkumné a vývojové oddělení. Produkční model proto nelze očekávat, přinejmenším tedy v nejbližších letech, pokud nám je ale známo, Piëch výrobu jen 795 kg vážícího automobilu výslovně nevyloučil, což lze chápat i jako pro jistotu otevřená zadní vrátka.
zdroj: Autorevue.at