Test Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI: V „holotě“, přesto skvělé

Volkswagen Caddy Cargo s vestavbou od společnosti Würth je fajn mobilní dílnička, kterou by chtěl domů snad každý kutil.
img_8198-1100x618.jpgCelá galerie 28 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9

Volkswagen Caddy je můj starý známý. Už jsem za dobu existence páté generace vyzkoušel snad všechny varianty civilní verze. A vždycky dospěl k názoru, že je to skvělý rodinný kočár, u kterého nedostatek prostoru prostě neřešíte.

Většinou to však byly našňořené verze natřískané výbavou až po střechu. A že ji má Caddy fakt vysokou. Teď jsem dostal do ruky naprostý opak, úplný základ užitkového Caddy Cargo, který je na dnešní dobu až komicky prostý, ale svým způsobem velmi sympatický. Mám rád auta, která si na nic nehrají.

Čtěte také: Test Volkswagenu Caddy 1.5 TSI: benzin místo nafty?

Zvenku nelakované nárazníky, halogenové světlomety, 16″ plecháče s poklicemi a základní bílá barva. Ostatně na podnikání víc nepotřebujete, pokud hledáte v první řadě dělníka na čtyřech kolech, co svoji práci odmaká bez kompromisů.

Uvnitř toho také mnoho nenajdete, jen naprosto nutný základ, bez kterého by dnes už snad ani nešlo žít: elektrická okna a zrcátka, jejich vyhřívání, výškově stavitelnou sedačku řidiče a klimatizaci. Ta je manuální a ovládá se přes dotykový displej, což je dost nezvyklé.

Chybí tu obvyklá dotyková ploška pod displejem, naopak je tu staré poctivé kolečko na ovládání hlasitosti audia. To naštěstí disponuje konektivitou bluetooth, pochopitelně však chybí navigace. Ostatně Waze nebo Google Maps stejně fungují nejlépe.

Uvnitř je to zkrátka velmi prosté. Šetřilo se natolik, že tu chybí třeba i schránka před spolujezdcem, místo níž je pouhá otevřená polička. A multifunkční volant sice nabízí všechny obvyklé funkce, na druhou stranu jeho základní plastový povrch je takový trochu nepříjemný do ruky, když jste zvyklí na jemnou kůži z ostatních Volkswagenů. To je jedna položka výbavy, která mi tu chybí.

Druhou je pak vyhřívání sedaček, bez kterého je to v těchto zimních měsících utrpení. A víc bych ani nepotřeboval. Taková ta německá poctivost a trvanlivost navzdory oholení výbavy tu zůstala. Pochvalu si zaslouží sedačky, které jsou velmi komfortní. Mám také rád šikovnou loketní opěrku, kterou lze snadno výškově nastavovat kolečkem vespod.

Zvláštní výbavou tohoto konkrétního kousku je profesionální vestavba malé dílny od společnosti Würth. Máte tu program šuplíků a poliček, který je vážně super. Taková pojízdná dílnička s plaťákem a okruhovou motorkou (Caddy bohužel utáhne jen 1,5 tuny, takže na auto zapomeňte) by se mi moc líbila. Hlavně to všechno působí poctivě fortelně, takže se nemusíte bát, že by vám šuplíky za chvíli zůstaly v ruce.

Pod kapotou naštěstí naprostý základ se 75 koňmi nebyl, naopak tu pracoval nejsilnější turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 122 koní spárovaný s manuálním šestikvaltem. A motor je to fajnový. Hravě si poradí i s plným autem a přitom dlouhodobou spotřebu si udrží na 6,1 l/100 km. Já jsem vinou častého pojíždění po Praze přidal k průměru další dvě desetiny.

Jízdně si potom Caddy Cargo ostudu také neuřízne, naopak je to nejvíce dospěle a kultivovaně jezdící dodávka, která řidiče ničím neobtěžuje a je radost ji řídit. Volkswagen prostě umí pozvednou i bílou pikslu na kolech na důstojné auto, které vám při práci bude pomáhat, ne vás štvát.

13.12.2022 9:20| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist