Němci spouštějí v ČR prodej auta, které Škodovka odpískala. Tohle mohl být nový Roomster

Volkswagen uvádí na trh zcela nově vyvinutý model Caddy. Pátá generace bestselleru s více než třemi miliony vyrobenými vozy startuje jako městský rozvážkový vůz Caddy Cargo, univerzální pracovní vůz pro živnostníky Caddy Kombi, kompaktní rodinné MPV Caddy, a kempovací vůz Caddy California.
caddy_5_ad_4880-s-small-1100x618.jpgCelá galerie 4 Zdroj: Volkswagen

Všestranný model poprvé vychází z modulární platformy MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč, která se používá i pro nový Golf 8. Nejaktuálnější vývojová verze platformy MQB přinesla do modelové řady Caddy řadu nových technologií. Inovativní asistenční systémy, jakými jsou například „Travel Assist“ nebo nový asistent pro odbočování vlevo, zvyšují bezpečnost a komfort.

Síťově propojené informační a zábavní systémy a digitalizované ovládací systémy proměňují Caddy v chytrý telefon na kolech. A nový systém Twindosing přeměňuje oxidy dusíku ve spalinách hospodárných turbodieselů na neškodnou vodu a dusík. Nový exteriér obdržel charismatický design. Interiér je promyšlený do posledního detailu a nabízí ještě více prostoru. Nový Caddy je zkrátka ryzí Volkswagen.

Nový Caddy se nabízí jako univerzální pracovní vůz „Caddy Kombi“ určené zejména pro živnostníky, kompaktní rodinné MPV v nově nakonfigurovaných výbavových liniích „Caddy“, „Caddy Life“ a „Caddy Style“ nebo jako městský rozvážkový vůz ve verzích „Cargo“. Všechny verze lze pořídit také jako „Maxi“ s dlouhým rozvorem a širšími bočními dveřmi v prostoru pro cestující/náklad. Na trh v České republice přichází Caddy 5 právě nyní.

V průběhu roku 2021 rozšíří nabídku rovněž nově vyvinutý Caddy California (kempovací automobil jako nástupce modelu Caddy Beach; na přání mimo jiné poprvé s kuchyňkou, panoramatickou skleněnou střechou a novým stanem), s nímž se zákazníci budou moci vydat na svou příští dovolenou. Volkswagen Užitkové vozy bude v závislosti na verzi nabízet i pátou generaci modelu Caddy nejen s pohonem předních kol, ale od jara 2021 také s pohonem všech kol 4MOTION. To platí i pro Caddy California.

Pro všechny světoběžníky bude určen nový Caddy PanAmericana jako originální crossover MPV a SUV, který přijde na trh rovněž v roce 2021 jako vrcholná verze modelů 4MOTION a nástupce modelu Caddy Alltrack. Již v lednu bude zahájena výroba modelu Caddy (Cargo, Kombi i MPV) a Caddy California též ve verzi Maxi.

Přechod na platformu MQB je patrný již při prvním pohledu na dynamičtější proporce nového Caddy s rozvorem prodlouženým z 2 682 na 2 755 mm. Designéři využili vhodné technické základny a navrhli mimořádně charismatickou karoserii. Pokud jde o techniku a výbavu, vyznačuje se exteriér až sedmimístného modelu Caddy mnoha novými prvky. Mezi ně patří velké panoramatické střešní okno s prosklenou plochou 1,4 m2 (k dispozici i pro Caddy California) nebo na přání dodávané elektrické dovírání bočních posuvných dveří a zadních výklopných dveří.

Rovněž nová jsou 16“, 17“ a poprvé 18“ kola z lehké slitiny a – ve vrcholné verzi „Style“ sériově dodávané – přední i zadní LED světlomety. Poprvé výbava zahrnuje bezklíčkové odemykání vozu „Keyless Access“ s tlačítkem pro spuštění motoru. V nejvyšší verzi „Keyless Access/Advanced“ postačuje, aby se uživatel přiblížil k vozu Caddy s klíčkem v kapse, a centrální zamykání na přání vůz odemkne i bez uchopení některé z klik dveří. Nově vyvinutý systém je důkladně zabezpečený.

Jeden z největších interiérů v segmentu

Pátá generace modelu Caddy přesvědčí v interiéru novými řešeními ze světa high-tech a výrazně větší nabídkou využitelného prostoru. Caddy Cargo nabízí nákladový prostor o objemu 3,1 m3 (podle normy SAE V6). V modelu Caddy Cargo Maxi je k dispozici objem 3,7 m3. K velkorysému vnitřnímu prostoru přispívá také nově zkonstruovaná zadní náprava, což je patrné na příkladu Caddy Cargo. Do jeho zadní části lze nyní naložit zadními dveřmi dvě europalety napříč. Maximální šířka mezi podběhy je totiž 1 230 mm.

Nový Caddy Maxi Cargo navíc umožňuje naložení europalet bočními posuvnými dveřmi díky jejich rozšíření na více než 840 mm (šířka u předchůdce: 701 mm), což je důležitá konkurenční výhoda. Palety tak lze nakládat dvěma způsoby. Buď uprostřed napříč a vzadu napříč, nebo uprostřed napříč a vzadu podélně. Maximální délka nákladového prostoru až k přepážce je 1 797 mm (Cargo), resp. 2 150 mm (Cargo Maxi).

Kombi a osobní verze v krátkém rozvoru se sériově dodávají s pěti sedadly, osobní verze Caddy Maxi budou sériově sedmimístné. Stejně jako u předchůdce mohou zákazníci i u krátké verze objednat vůz také se třetí řadou sedadel. Caddy se tak díky dvěma samostatným sedadlům vzadu promění v sedmimístný automobil. Novinkou je možnost demontovat jednotlivá sedadla ve třetí řadě, což zvyšuje variabilitu na maximum.

I nejnovější Caddy se samozřejmě drží osvědčených řešení. Sedadla v prostoru pro cestující jsou v osobních verzích a Kombi sklopná. A také druhou řadu sedadel lze několika snadnými úkony demontovat. Kombi a rodinné MPV nabízí objem zavazadlového prostoru až 2 556 litrů (až po strop a sedadla řidiče a spolujezdce, s demontovanými sedadly v prostoru pro cestující). I při obsazení pěti sedadel je k dispozici mimořádně velký zavazadlový prostor o objemu 1 213 litrů (měřeno do výšky střechy) / 760 l (měřeno do výšky opěradel zadních sedadel).

Délka zavazadlového prostoru k první řadě sedadel je ve verzích Kombi a MPV 1 913 mm. Mezi podběhy zadních kol je k dispozici maximální šířka 1 185 mm. Caddy Kombi nabízí ve srovnání s předchůdcem nově komfortnější interiér odpovídající svým vzhledem a zpracováním rodinnému Caddy.

Digitalizovaná přístrojová deska

Nově vyvinuto bylo uspořádání zobrazovacích a ovládacích prvků. Jedním z uživatelských rozhraní jsou buď analogové přístroje s digitálním multifunkčním ukazatelem, nebo – na přání a ve verzi „Style“ sériově dodávaný – nový digitální panel přístrojů „Digital Cockpit“ (zcela digitální přístroje). V závislosti na výbavě sériově nebo na přání se dodávají audiosystémy a navigační systémy s dotykovými displeji o úhlopříčce 6,5 palce (16,51 cm), 8,25 palce (20,96 cm) nebo 10,0 palce (25,4 cm).

Fúze panelu přístrojů „Digital Cockpit“ a 10“ displeje vrcholného navigačního systému „Discover Pro“ vytváří novou digitální přístrojovou desku „Innovision Cockpit“. Informační a zábavní systémy mohou využívat mobilní internetové služby prostřednictvím jednotky OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM pro připojení k internetu. Poprvé se používá inovativní digitální ovládání klimatizace uživatelsky přívětivými posuvníky pod panelem informačních a zábavních systémů.

Další novinkou ve výbavě nového modelu Caddy jsou digitální dotykové plochy pro ovládání funkcí osvětlení, audiosystému a menu. Otočný ovladač světlometů byl nahrazen ovládací plochou pro funkce z oblasti „světla a výhled“, umístěnou na levé straně vedle volantu, v jedné úrovni s panelem přístrojů a informačním a zábavním systémem. Další ovládací panel je umístěn pod centrálním informačním a zábavním systémem a klimatizací.

Prostřednictvím tlačítek pro přímý přístup umožňuje rychlé a intuitivní ovládání asistenčních systémů a rozšířených funkcí klimatizace a parkovacích systémů. Je to geniální zkratka v rámci stále složitějších menu informačních a zábavních systémů na základě nejnovější koncernové platformy MIB (Modularer Infotainmentbaukasten).

Život na cestách usnadňuje a zpříjemňuje nové výkonné a dotykově ovládané vnitřní osvětlení LED i elektrická zásuvka 230 V pro přenosná zařízení. Inovativní jsou také stropní výdechy ventilační soustavy pro velmi účinnou klimatizaci zadní části interiéru.

Nové asistenční systémy

Pět z devatenácti asistenčních systémů pro model Caddy je zcela nových, ostatní byly rozsáhle modernizovány a rozšířeny o mnoho nových funkcí. Mezi ty zcela nové patří „Travel Assist“, který poprvé v užitkovém voze Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Ve spojení se systémem „Travel Assist“ je nově koncipovaný multifunkční volant vybaven kapacitními

senzory. Řidič totiž musí mít z legislativních a bezpečnostních důvodů stále kontrolu nad svým vozidlem. Díky kapacitním senzorům je zaručeno precizní rozpoznávání držení volantu, aby se zabránilo chybným výstrahám řidiče. Dokud má tedy řidič ruce na volantu, nebude vyzýván k tomu, aby převzal řízení. Rovněž nový je sériově dodávaný asistent pro odbočování vlevo, který je součástí systému „Front Assist“.

Asistent pro odbočování dokáže zabránit kolizím s protijedoucími vozidly. Další novinkou pro model Caddy je „Trailer Assist“, který se poprvé dodává pro městské rozvážkové vozy segmentu A. Asistenční systém známý z modelu Crafter významně usnadňuje couvání s přívěsem.

Twindosing enormně snižuje emise oxidů dusíku

Stejně inovativní jako asistenční systémy jsou i nové čtyřválcové motory. Nový evoluční stupeň agregátů je bez výjimky vybaven filtry pevných částic. Vznětové motory TDI jsou nabízeny ve třech výkonových verzích 55 kW (75 k), 75 kW (102 k) a 90 kW (122 k) ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo automatickou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a poprvé jsou vybaveny novým systémem Twindosing.

V porovnání s předchůdci došlo použitím dvou katalyzátorů SCR a dvojnásobného vstřikování AdBlue k výraznému snížení emisí oxidů dusíku (NOx). Motory TDI pro Volkswagen Caddy tak patří mezi nejčistější vznětové motory na světě.

Hospodárností a větší ohleduplností k životnímu prostředí se může pochlubit také přeplňovaný zážehový motor TSI o výkonu 84 kW (114 k). Následovat bude navíc přeplňovaný motor na zemní plyn (TGI na základě jednotky TSI, avšak s výkonem 96 kW/130 k) a hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení (eHybrid). Nové pohony významně přispívají k ochraně životního prostředí a provozní hospodárnosti.

Příkladem je TDI. Kombinovaná spotřeba paliva EU nového modelu Caddy 2.0 TDI s výkonem 75 kW (102 k) a 6stupňovou manuální převodovkou je 4,7 l/100 km, což je o 1,4 l/100 km méně než u porovnatelného motoru nyní nahrazované generace Caddy. K této výrazně vyšší hospodárnosti přispívá také optimalizovaná aerodynamika nové karoserie. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu se podařilo snížit z 0,33 u předchůdce na 0,30.

Tato hodnota je novým měřítkem v segmentu. I v porovnání s konkurencí je nový Caddy TDI v průměru o deset procent hospodárnější, což znamená také o deset procent nižší emise CO2. Verze modelu Caddy poháněné zážehovým motorem budou rovněž „nejlepší ve své třídě“.

11.1.2021 9:41| autor: Tomáš Malík | zdroj: Volkswagen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist