autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Caddy > Volkswagen Caddy Beach 2.0 TDI
Volkswagen Caddy Beach 2.0 TDI
Dynamika 8
Chování na silnici 7
Provozní náklady 9
Praktičnost 8
X-Factor 10
Celkové hodnocení 8.4
Radosti
Spotřeba, chytře řešené ubytovací parametry, nenápadný vzhled
Starosti
Jízdně je to stále „pouze“ dodávka, kompatibilita okenních clon s okny
Hodnotit toto auto jako klasický VW Caddy nelze, jakkoli jde o Caddy, minimálně na první pohled, přízvisko Beach totiž evokuje schopnost cestovatelského komfortu a ubytování, na rozdíl od spíše praktických a užitných vlastností klasického Caddyho. Zvenku ale neobjevíte nejprve nic odlišného, kromě nápisu Beach a zajímavé modré barvy, až na druhý pohled si zřejmě všimnete zacloněných zadních oken – ve skutečnosti jde o závěsné přihrádky.
Nicméně jak se ukáže později, jejich krycí schopnost je ne druhořadá, ale stejně důležitá. Když budete stát zcela vedle vozu a podíváte se dovnitř, všimnete se možná něčeho, co může připomínat složené lehátko, matraci srolovanou do velké role, a pravdou je, že jde skutečně o lůžko.
Interiér
V kabině jsou rozdíly tedy patrnější, i když ne sedíte-li za volantem. Nad hlavou je horní police, sedačka takové, jaké čekáte, prostě klasický Caddy, uprostřed středové konzole navigace. Funguje dobře, jen už je poměrně nízko mimo zorné pole řidiče a sledovat ji může být chvílemi obtížné, chcete-li zároveň stále sledovat provoz před sebou. Každopádně ovládání je rychlé, intuitivní, takové, jaké známe ze stejných systémů v jiných modelech značky a koncernu.
I na zadních sedačkách stále zatím žádné velké drama, úchyty na dětské sedačky, zezadu předních opěráků skládací stolky, posuvné dveře s okny bez elektrického ovládání, ale tradiční dodávkovité sklopky. S tím rozdílem, že na pravé straně lze do okna na noc vsadit záslepku s příčkou a sítí proti hmyzu – čímž se dostáváme konečně k cestovatelskému duchu – a nocovat v autě, s přístupem čerstvého vzduchu, a s bezpečně zavřeným oknem.
K tomu bezpečnému u zavření je dodat také to, že vzadu v zavazadelníku, tedy v ubytovacím prostoru, je tlačítko zámku – můžete tedy ležet a před spaním zamknout auto, aniž byste se museli zvedat a naklánět k ovladači dopředu na jeho tradiční místo.
Pohon
Pod kapotou Caddy pracuje dvoulitrový turbodiesel, hledat u obytné verze nějakou výraznou odlišnost od „běžných“ variant modelové řady nelze a není ani důvod, tohle je dobrý motor. Má výkon 150 koní v 3500 otáčkách a točivý moment 340 Nm v rozmezí 1750 až 3000 otáček a autu uděluje více než slušnou dynamiku. Vlastně je díky němu Caddy tak moc agilní, že překvapí leckdy i ostatní řidiče běžných osobních aut tím, že nejenom že je těžké ho předjet, ale jen s ním držet tempo.
Spotřeba
Oproti dynamice je tady spotřeba, nízká spotřeba, pro 2.0 TDI typická, podle tabulek auto jezdí za 5.0 l/100 km, já jsem na 55 litrů nafty v nádrži najel 800 km. Čili apetit auta hodnotím jednoznačně kladně.
Ovladatelnost
Ovladatelnost je, ehm, taková, jakou lze od VW Caddy očekávat, je to stále „jen“ dodávka na delším rozvoru míněno tak, že původ v užitkovém voze nezapře. A ani ho nijak nepopírá, prostě do zatáček je zapotřebí si trochu nadjíždět, je třeba počítat s vyšší stavbou vozu, přesto ale za jízdy působí Caddy pevně, jistě, náklony jsem zažil horší u jiných, prémiovějších a neužitkových aut.
Vrátím se tak od jízdy opět k obytným vlastnostem auta, ty jsou mnohem zajímavější. Postel lze rozložit napříč kabinou, podmínkou jsou sklopené přední sedačky a zadní zcela v rovině podlahy. Důvodem pro sklopení sedačky řidiče a spolujezdce je jasný – nedovolit realizovat myšlenku, která jistě napadne každého – totiž za jízdy mít vzadu postel a na ní cestující, to nelze. Při sklápění se může stát, že si občas zatroubíte, to pokud opěrka dosedne přímo na střed volantu při konkrétním vzájemném postavení řízení a sezení. Postel je spíše kempingové lůžko než honosné ležení, dlouhodobě byste si na něm asi zničili páteř, ale dny, respektive noci v rámci týden, dvou, na něm přežijete.
Pod plochou lůžka jsou boxy – co ukrývají? V jednom je stanová plachta, tu jsem nenatahoval, nebyl důvod, ale je možné auto prodloužit jakousi předsíňkou, kterou stanem rychle vytvoříte. V dalším je rozkládací stůl a jeho uvedení do „pracovní“ pozice je otázkou dvou pohybů. A židle, obvyklá kempingová křesílka, ovšem v barvě a designu Caddy Beach. A poslední balík ukrývá clony, které se vkládají na noc do oken. Instalace je jednoduchá, v záclonkách jsou magnety, které přiložíte k rámu dveří a ony se okamžitě chytnou, takže práce s nimi je záležitostí sekund, ovšem buď některé clony neměly přesný tvar pro oken, anebo jsem byl nešikovný a chvíli jsme si s jejich usazením hrál a improvizoval.
Co řidiči zanedbávají před cestou na dovolenou?
Rady a tipy | vydáno 23. 5. 2016
Nutně musím zmínit ještě přídavné topení, které jsem ale při letních cestách a téměř tropických nocích nepotřeboval. A také schránky na bocích, do kterých jsem hravě uložil veškeré cestovatelské potřeby a nemusel jsem se pak starat o to, že bych snad měl při dojezdu na místo přenocování vybalovat v omezeném prostoru kabiny auta velkou tašku.
Verdikt
Závěr nebude složitý, Volkswagen Caddy Beach nemá v podstatě žádnou relevantní konkurenci, a pokud máte zájem o příjemné cestování ve dvou, bez toho, že byste řešili ubytování, nabídne v rámci platformy maximum užitných hodnot. Za cenu přes jeden milion korun, takže otázka poměry ceny a výkonu je na každém zvlášť, nicméně srovnatelná finanční náročnost s menší chatkou nebere Caddymu nic na jeho unikátnosti a jedinečnosti podpořené reálně využitelnými cestovatelskými schopnostmi.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110/150 v 3500 |
Točivý moment (Nm) | 340 v 1750 - 3000 ot./min |
0-100 km/h (s) | 9,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 192 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,8/4,6/5,0 |
Objem nádrže (l) | 55 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4408 |
Šířka (mm) | 1793 |
Výška (mm) | 1822 |
Rozvor náprav (mm) | 2682 |
Provozní hmotnost (kg) | 1498 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 402 292 Kč |
Základní cena test. verze | 573 608 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 023 078 Kč |