Volkswagen Caddy Beach 2.0 TDI

Volkswagen Caddy je kompaktní dodávka mnoha tváří, jednou z nich je také cestovatelský speciál s rozkládací postelí a závěsnými skladovacími boxy.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 8.4

Radosti

Spotřeba, chytře řešené ubytovací parametry, nenápadný vzhled

Starosti

Jízdně je to stále „pouze“ dodávka, kompatibilita okenních clon s okny

Hodnotit toto auto jako klasický VW Caddy nelze, jakkoli jde o Caddy, minimálně na první pohled, přízvisko Beach totiž evokuje schopnost cestovatelského komfortu a ubytování, na rozdíl od spíše praktických a užitných vlastností klasického Caddyho. Zvenku ale neobjevíte nejprve nic odlišného, kromě nápisu Beach a zajímavé modré barvy, až na druhý pohled si zřejmě všimnete zacloněných zadních oken – ve skutečnosti jde o závěsné přihrádky.

Nicméně jak se ukáže později, jejich krycí schopnost je ne druhořadá, ale stejně důležitá. Když budete stát zcela vedle vozu a podíváte se dovnitř, všimnete se možná něčeho, co může připomínat složené lehátko, matraci srolovanou do velké role, a pravdou je, že jde skutečně o lůžko.

Interiér

V kabině jsou rozdíly tedy patrnější, i když ne sedíte-li za volantem. Nad hlavou je horní police, sedačka takové, jaké čekáte, prostě klasický Caddy, uprostřed středové konzole navigace. Funguje dobře, jen už je poměrně nízko mimo zorné pole řidiče a sledovat ji může být chvílemi obtížné, chcete-li zároveň stále sledovat provoz před sebou. Každopádně ovládání je rychlé, intuitivní, takové, jaké známe ze stejných systémů v jiných modelech značky a koncernu.

I na zadních sedačkách stále zatím žádné velké drama, úchyty na dětské sedačky, zezadu předních opěráků skládací stolky, posuvné dveře s okny bez elektrického ovládání, ale tradiční dodávkovité sklopky. S tím rozdílem, že na pravé straně lze do okna na noc vsadit záslepku s příčkou a sítí proti hmyzu – čímž se dostáváme konečně k cestovatelskému duchu – a nocovat v autě, s přístupem čerstvého vzduchu, a s bezpečně zavřeným oknem.

K tomu bezpečnému u zavření je dodat také to, že vzadu v zavazadelníku, tedy v ubytovacím prostoru, je tlačítko zámku – můžete tedy ležet a před spaním zamknout auto, aniž byste se museli zvedat a naklánět k ovladači dopředu na jeho tradiční místo.

Pohon

Pod kapotou Caddy pracuje dvoulitrový turbodiesel, hledat u obytné verze nějakou výraznou odlišnost od „běžných“ variant modelové řady nelze a není ani důvod, tohle je dobrý motor. Má výkon 150 koní v 3500 otáčkách a točivý moment 340 Nm v rozmezí 1750 až 3000 otáček a autu uděluje více než slušnou dynamiku. Vlastně je díky němu Caddy tak moc agilní, že překvapí leckdy i ostatní řidiče běžných osobních aut tím, že nejenom že je těžké ho předjet, ale jen s ním držet tempo.

Spotřeba

Oproti dynamice je tady spotřeba, nízká spotřeba, pro 2.0 TDI typická, podle tabulek auto jezdí za 5.0 l/100 km, já jsem na 55 litrů nafty v nádrži najel 800 km. Čili apetit auta hodnotím jednoznačně kladně.

Ovladatelnost

Ovladatelnost je, ehm, taková, jakou lze od VW Caddy očekávat, je to stále „jen“ dodávka na delším rozvoru míněno tak, že původ v užitkovém voze nezapře. A ani ho nijak nepopírá, prostě do zatáček je zapotřebí si trochu nadjíždět, je třeba počítat s vyšší stavbou vozu, přesto ale za jízdy působí Caddy pevně, jistě, náklony jsem zažil horší u jiných, prémiovějších a neužitkových aut.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Vrátím se tak od jízdy opět k obytným vlastnostem auta, ty jsou mnohem zajímavější. Postel lze rozložit napříč kabinou, podmínkou jsou sklopené přední sedačky a zadní zcela v rovině podlahy. Důvodem pro sklopení sedačky řidiče a spolujezdce je jasný – nedovolit realizovat myšlenku, která jistě napadne každého – totiž za jízdy mít vzadu postel a na ní cestující, to nelze. Při sklápění se může stát, že si občas zatroubíte, to pokud opěrka dosedne přímo na střed volantu při konkrétním vzájemném postavení řízení a sezení. Postel je spíše kempingové lůžko než honosné ležení, dlouhodobě byste si na něm asi zničili páteř, ale dny, respektive noci v rámci týden, dvou, na něm přežijete.

Pod plochou lůžka jsou boxy – co ukrývají? V jednom je stanová plachta, tu jsem nenatahoval, nebyl důvod, ale je možné auto prodloužit jakousi předsíňkou, kterou stanem rychle vytvoříte. V dalším je rozkládací stůl a jeho uvedení do „pracovní“ pozice je otázkou dvou pohybů. A židle, obvyklá kempingová křesílka, ovšem v barvě a designu Caddy Beach. A poslední balík ukrývá clony, které se vkládají na noc do oken. Instalace je jednoduchá, v záclonkách jsou magnety, které přiložíte k rámu dveří a ony se okamžitě chytnou, takže práce s nimi je záležitostí sekund, ovšem buď některé clony neměly přesný tvar pro oken, anebo jsem byl nešikovný a chvíli jsme si s jejich usazením hrál a improvizoval.

Nutně musím zmínit ještě přídavné topení, které jsem ale při letních cestách a téměř tropických nocích nepotřeboval. A také schránky na bocích, do kterých jsem hravě uložil veškeré cestovatelské potřeby a nemusel jsem se pak starat o to, že bych snad měl při dojezdu na místo přenocování vybalovat v omezeném prostoru kabiny auta velkou tašku.

Verdikt

Závěr nebude složitý, Volkswagen Caddy Beach nemá v podstatě žádnou relevantní konkurenci, a pokud máte zájem o příjemné cestování ve dvou, bez toho, že byste řešili ubytování, nabídne v rámci platformy maximum užitných hodnot. Za cenu přes jeden milion korun, takže otázka poměry ceny a výkonu je na každém zvlášť, nicméně srovnatelná finanční náročnost s menší chatkou nebere Caddymu nic na jeho unikátnosti a jedinečnosti podpořené reálně využitelnými cestovatelskými schopnostmi.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1968
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 3500
Točivý moment (Nm)340 v 1750 - 3000 ot./min
0-100 km/h (s)9,9
Nejvyšší rychlost (km/h)192
Spotřeba paliva (l/100 km)5,8/4,6/5,0
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4408
Šířka (mm)1793
Výška (mm)1822
Rozvor náprav (mm)2682
Provozní hmotnost (kg)1498
Ceny
Základní cena modelu402 292 Kč
Základní cena test. verze573 608 Kč
Cena testovaného vozu1 023 078 Kč
24.8.2016 6:40| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist