Toyota Hilux za 290 tisíc? Tenhle roztomilý pickup je boží, má však jednu chybu

Toyota představila roztomilý pracovní pickup, který má snad jedinou chybu.
toyota-hilux-champ-toyota-hilux-hilux-pick-up-_2_-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: Toyota

Toyota Hilux platí za jeden z nejlepších pracovních pickupů na světě. Jeho nesmírnou odolnost a spolehlivost prověřila i reportáž slavného Top Gearu, kdy s ním spadl věžák nebo ho zatopil mořský příliv. A také se traduje, že většina teroristů jezdí v Hiluxu.

Hilux je zkrátka právem ikonou, jenže to je vyvážené také ne zrovna nízkou cenou. Toyota však předsavila lidovější podobu svého pickupu. Jmenuje se Toyota Hilux Champ a na své poměry se pyšní neuvěřitelně nízkou cenou.

Vůz vycházející ze studie IMV 0 má sympaticky jednoduchý design jak zvenčí, tak zevnitř. Bílá barva karoserie doplněná nelakovanými plastovými díly a plechovými koly spolu s primitivním interiérem útočí na co nejnižší náklady, a tedy i cenu pro koncové zákazníky.

Přitom techniku skrývá poctivou. Pod kapotou pracuje buď atmosferický dvoulitrový benzinový čtyřválec s kódovým označením 1TR-FE o výkonu 139 koní a točivém momentu 183 Nm, nebo 2,7litrový čtyřválec 2TR-FE s parametry 166 koní a 245 Nm.

Podívejte se na videotest Toyoty Hilux

Naftové motory potom zastupuje turbodiesel 2GD-FTV o objemu 2,4 litru s výkonem 150 koní a točivým momentem 343 Nm. Základní benziňák je spárovaný s manuálním pětikvaltem, silnější zážehový a jediný vznětový motor potom se šestistupňovým automatem.

Bohužel pohon všech kol není k dispozici ani za příplatek. Tohle je spíš pracovní vůz určený pro řemesleníky nebo rozvážkový užitkáč nějakého květinářství spíš než drsný offroad, který vyjede kamkoliv a s čímkoliv. Zajímavé jsou i možnosti přestavby na kompaktní obytňák nebo potrhlý driftový speciál.

Hilux Champ existuje ve dvou délkách – kratší měří 4 970 mm, delší pak rovných 5,3 metru. Základem je pochopitelně žebřinový rám vycházející z tradičního Hiluxu známého i u nás. A tím se dostáváme ke kamenu úrazu.

Toyota Hilux Champ je totiž určena výhradně pro asijské trhy, takže u nás si ji nepořídíte. Nicméně cena by vás možná mohla zlákat k individuálním importu. Třeba na thajském trhu činí základní cena 290 tisíc korun. A to je na takový kus poctivé mechaniky hodně dobré.

2.2.2024 7:40| autor: Hugo Kottás | zdroj: Toyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist