autoweb.cz > Toyota > Toyota Hilux > Toyota Hilux Evo (2017) je dakarský pickup s 5.0 V8 uprostřed a pohonem zadních kol
Toyota Hilux Evo (2017) je dakarský pickup s 5.0 V8 uprostřed a pohonem zadních kol
Peugeot se svým závodním 2008 DKR na letošní dakarské rallye předvedl, že mít pohon všech kol na tak náročném sportovním maratonu s jedněmi z nejdrsnějších podmínek na světě nemusí být zase tak důležité. Stéphane Peterhansel díky němu získal celkové prvenství před Mini pilotovaným katarským esem Nasserem Al-Attiyahem.
Toyota Gazoo Racing skončila až na třetím místě a možná i proto se japonský koncern letos rozhodl provést radikální konstrukční změnu. Místo pohonu 4×4, který se společně s dalšími úpravami postaral o hmotnost atakující dvě tuny, jde do kategorie dvoukolek, která radikálně mění uspořádání i váhu, kterou se podařilo srazit na 1300 kg.
Nový Hilux Evo (opět postavený jihoafrickou pobočkou Toyota Gazoo Racing) je v podstatě jen silueta původního auta ukrývající atmosférický pětilitrový osmiválec od Lexusu umístěný nikoli pod přední kapotou, ale s ohledem na lepší zatížení zadní poháněné nápravy sedí uprostřed.
„Méně výhodný“ pohon umožňuje konstruktérům použít větší kola s průměrem až 940 mm na rozdíl od čtyřkolek s limitem 805 mm. Stejně tak mají modely 4×2 povolenou delší dráhu propružení a výhodou je také systém umožňující z kabiny dofukovat a upouštět kola, což konkurence s 4×4 mít nemůže.
Za volant Toyoty Hilux Evo se počátkem příštího roku opět posadí Giniel de Villiers, který loni dojel celkově třetí a v roce 2009 bral z Dakaru dokonce zlatý věnec, chybět nebude ani Leeroy Poulter (loni pátý) a dvojici Jihoafričanů doplní již zmiňovaný Nasser Al-Attiyah.