Toyota Hilux Evo (2017) je dakarský pickup s 5.0 V8 uprostřed a pohonem zadních kol

Váží pouze 1300 kg a s produkčním autem má společná možná tak světla. Toyota za volanty těchto speciálů posadí hned několik hvězd z rallye a vytrvalostních závodů.
toyota-hilux-evo-2017-je-dakarsky-pickup-s-5-0-v8-uprostred-a-pohonem-zadnich-kol-1100x618.jpgCelá galerie 3 Zdroj: archiv redakce

Peugeot se svým závodním 2008 DKR na letošní dakarské rallye předvedl, že mít pohon všech kol na tak náročném sportovním maratonu s jedněmi z nejdrsnějších podmínek na světě nemusí být zase tak důležité. Stéphane Peterhansel díky němu získal celkové prvenství před Mini pilotovaným katarským esem Nasserem Al-Attiyahem.

Toyota Gazoo Racing skončila až na třetím místě a možná i proto se japonský koncern letos rozhodl provést radikální konstrukční změnu. Místo pohonu 4×4, který se společně s dalšími úpravami postaral o hmotnost atakující dvě tuny, jde do kategorie dvoukolek, která radikálně mění uspořádání i váhu, kterou se podařilo srazit na 1300 kg.

Nový Hilux Evo (opět postavený jihoafrickou pobočkou Toyota Gazoo Racing) je v podstatě jen silueta původního auta ukrývající atmosférický pětilitrový osmiválec od Lexusu umístěný nikoli pod přední kapotou, ale s ohledem na lepší zatížení zadní poháněné nápravy sedí uprostřed.

„Méně výhodný“ pohon umožňuje konstruktérům použít větší kola s průměrem až 940 mm na rozdíl od čtyřkolek s limitem 805 mm. Stejně tak mají modely 4×2 povolenou delší dráhu propružení a výhodou je také systém umožňující z kabiny dofukovat a upouštět kola, což konkurence s 4×4 mít nemůže.

Za volant Toyoty Hilux Evo se počátkem příštího roku opět posadí Giniel de Villiers, který loni dojel celkově třetí a v roce 2009 bral z Dakaru dokonce zlatý věnec, chybět nebude ani Leeroy Poulter (loni pátý) a dvojici Jihoafričanů doplní již zmiňovaný Nasser Al-Attiyah.

6.9.2016 12:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist