Kottás: Toyota Hilux dokazuje, že reklama dnes nemusí být nutně stupidní

Udělat dnes nápaditou a neokoukanou reklamu je pěkný oříšek. Všechno dnes musí být hlavně free, cool a in, o autech to platí dvojnásob. Jaké překvapení je sledovat tuhle povedenou reklamu na Toyotu Hilux.

Pokud občas zapnete televizi, zřejmě jste si také všimli nové reklamy na Toyotu Hilux. Komerční sdělení automobilek se snažím většinou nevnímat, obvykle proto, že reklamy na auta patří hned po těch na vložky mezi ty vůbec nejstupidnější, vrcholem jsou pak reklamy s auty na něco jiného než auta (třeba slečna parkující BMW po dvou kolech v reklamě na energy drink), ale na tuhle se vždy rád podívám. Protože v dnešní, regulacemi sešněrované době působí až nezvykle svěžím, uvolněným a nápaditým dojmem.

Pitomá hesla o tom, jak jsou korejská auta česká, jak vaši sousedi budou závidět a jak vám jakýsi faktor něco garantuje (to je mimochodem věc, kterou jsem vůbec nepobral) tady neuslyšíte. Místo nedospělého metrosexuálního frikulína je hlavní postavou chlapácký dřevorubec v košili, který se nešourá efektně nasvíceným městem rychlostí dvacet za hodinu, ale skáče do bahna, brodí se divokou řekou a na silnici se z lesní cesty připojuje zásadně bokem!

Pointa pak vrcholí příjezdem za půvabnou slečnou na večerní operu, která je fakt kost, ne nějaká bloncka, jejíž sláva uhasla na konci devadesátek, od které si ten vousatý chlápek dokonce čte SMS přes bluetooth, protože u nové Toyoty Hilux je to důležitá věc k sdělení, která zdůrazňuje, že tohle je už civilizovaný pracant.

Líbí se mi, jak se Toyota nesnaží z Hiluxe udělat SUV se sportovními geny GT86, které jezdí ekologicky jako Prius, a vůbec je tohle vlastně jenom praktičtější speciál z 24h Le Mans, jenom jste si toho nevšimli. Místo toho vymyslela nápaditý příběh s trochou efektní jízdy, která se už dnes tolik nevidí. Jen by mě zajímalo, kdy tohle dílo někdo zakáže, protože takhle politicky nekorektní reklamu bez zbytečných pitomostí jsem už vážně dlouho neviděl.


Českou verzi se mi na Internetu sehnat nepodařilo, ale polská je jí hodně podobná, takže si obrázek jistě uděláte.

19.10.2016 10:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist