Toyota Hilux (2015): nesmrtelný pracant představen ve své další generaci

(+ videa) Vůz, který se svou spolehlivostí a výdrží proslavil v Top Gearu a na záběrech teroristických organizací ve všech koutech světa, vstupuje na trh ve své osmé generaci.

Světová premiéra jednoho z nejrespektovanějších pickupů na světě probíhala simultánně v Austrálii a Thajsku, kde se bude osmá generace Toyoty Hilux také vyrábět. Zrovna v těchto místech jsou auta podobného typu mimořádně žádaná, to ale neznamená, že se novinka nebude prodávat i jinde.

Jako spousta dalších vozů japonské jedničky patří také Hilux ke globálním modelům – již 16 miliónů kusů našlo své majitele ve 180 zemích světa, a pokud tento typ někde náhodou neprodávají, třeba z důvodu chybějících showroomů či tak triviálního detailu jako je silniční infrastruktura, svou cestu si tam terénní Toyota stejně najde.

Nová generace bude opět nabízena v několika karosářských verzích. Základem bude dvoudveřový pickup se sníženým podvozkem, nad ním bude stát přizvednutá varianta s prodlouženou kabinou a vrcholné provedení Double-Cab dostane budku se dvěma páry dveří. Právě tento model je dlouhý 5335 mm, široký 1855 mm a vysoký 1820 mm, zatímco osy náprav jsou od sebe vzdálené až 3085 mm.

Hilux je postaven na zbrusu nové platformě s žebřinovým rámem, tuhou zadní nápravou s listovými pery, přičemž výrobce bude prodávat hned tři typy odpružení: standardní, heavy-duty pro vozy v těžkém provozu a „comfort“ , který ocení zejména majitelé přepravující sebe i svůj náklad po převážně zpevněných silnicích.

V závislosti na konkrétním trhu se pod přední kapotou nového Hiluxu objeví hned několik pohonných jednotek. Základem se stane čtyřválcový diesel 2.4 s výkonem 167 koní a točivým momentem 343 Nm v kombinaci s pěti anebo šestistupňovým manuálem, zatímco ve spojení se šestistupňovým automatem bude tato pohonná jednotka naladěná na 162 koňských sil a 400 newtonmetrů.

Základním benzínovým agregátem se stane čtyřválec o objemu 2,7 litru se 163 koňmi a 246 Nm, který půjde objednat buď s pětistupňovým manuálem anebo šestistupňovým automatem. Vrcholný zážehový agregát má pro změnu válců šest a objem rovné čtyři litry, které vyprodukují až 282 koní a 376 newtonmetrů.

Nepochybujeme o tom, že se zrovna k nám tato benzínová „exotika“ nedostane, předpokládá se totiž, že pro Evropu je určen 2,8litrový naftový čtyřválec 1GD-FTV s výkonem 177 koní a maximálním točivým momentem buď 420 Nm (6st. man.) anebo 450 Nm (6st. aut.).

21.5.2015 1:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist