Toyota Hilux (2016): První jízdní dojmy

Vyrazili jsme do okolí polské Poznaně seznamovat se s osmou generací legendárního pick-upu. Jaká je nová Toyota Hilux?

Toyota Hilux je nezničitelná. Alespoň to nám kdysi dokázal Jeremy Clarkson svým velmi neobvyklým testem výdrže nebo expedicí na severní pól v pořadu Top Gear. Automobilka si na spolehlivosti a trvanlivosti svého pick-upu, kterého od roku 1968 celosvětově prodala na 18 milionů, zakládá už téměř půl století, a osmá generace nehodlá v tomto ohledu ustoupit ani o píď.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Popularitě se netěší jen v USA nebo v nehostinných podmínkách Asie a Afriky, Toyota Hilux je oblíbená i v Evropě. Za rok 2015 se stala vůbec nejoblíbenějším pick-upem na starém kontinentě, když pro sebe s 34 tisíci prodanými kusy získala 23% podíl na trhu.

Co je nového?

Jak už to tak bývá, nový model slibuje spoustu vylepšení. Karoserie je o 20 % tužší, stejně tak o 20 % vzrostla míra propružení kol. Přední zavěšení u nového Hiluxu je řešeno dvojitými lichoběžníky, vzadu se pak spoléhá na starou dobrou tuhou nápravu s listovými pružinami. Díky krátkým převisům činí přední nájezdový úhel 31 stupňů, zadní pak 26 stupňů.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Chybět nemůže ani armáda elektronických asistentů jako předkolizní systém s funkcí rozpoznávání chodců, hlídání jízdních pruhů, rozpoznávání dopravních značek, systém pro snadné rozjíždění do kopců a sjíždění kopců nebo stabilizační systém přívěsu.

Technika

Mimochodem, nová Toyota Hilux je schopna táhnout přívěs až o hmotnosti 3500 kg, užitečná hmotnost se pak zvýšila o výrazných 350 kg na současných 1050 kg. Samozřejmě nechybí ani možnost volby ze tří karosářských verzí, a to Single Cab (dvě místa), Extra Cab (čtyři místa) a Double Cab (pět míst).

„Toyota Hilux dokáže být relativně
pohodlným a civilizovaným společníkem.“

Pod kapotu Hiluxu se nastěhoval jediný, za to však přepracovaný turbodiesel 2.4 D-4D o výkonu 150 koní v 3400 ot./min. a točivém momentu 400 Nm mezi 1600 až 2000 ot./min. Zákazníci mohou volit mezi pohonem pouze zadní nápravy, anebo všech čtyř kol, standardem je šestistupňová manuální převodovka, pro čtyřkolky pak existuje ještě možnost šestistupňového automatu.

Interiér

Uvnitř je nová Toyota Hilux také o mnoho dospělejší, nechybí vychytávky jako bezklíčový vstup, automatická klimatizace, 7″ displej multimédií, barevný palubní počítač nebo teleskopicky nastavitelný volant, díky kterému je řidičská pozice zase o něco pohodlnější. Celkově je nutno uznat, že nový Hilux vypadá uvnitř mnohem civilizovaněji a nikdy se vás nezhostí pocit, že sedíte v nepohodlném pracovním stroji.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Vpředu je tedy Hilux pohodlný jako kterýkoliv soudobý pick-up, vzadu to ovšem bývá horší, což ale není případ tohoto vozu. Zadní opěradla jsou dostatečně sklopená, abyste neměli pocit, že sedíte jako ve školní lavici, a místa na nohy je tu také dostatek. Malým, ale zato velmi šikovným detailem jsou dva malé výklopné háčky na sedadlech, které poslouží třeba na uchycení nákupních tašek. Přece jen, velká korba je skvělá pro převážení nákladu, ale na každodenní drobná „zavazadla“ je poněkud nepraktická.

Jak jezdí

Samotné jízdy jsem absolvoval převážně v terénu a na běžné silnice jsem se vůbec nedostal, takže ohledně toho, jak se nový Hilux chová na asfaltu, nemohu být nápomocen. V terénu se ovšem Hilux zdaleka neztratí. Výbavu má více než slušnou, pohon všech kol doplňuje redukční převodovka a elektronická uzávěrka zadního diferenciálu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Do vyloženě extrémní situace, se kterou by si neporadil, jsem jej nedostal ani v offroadové aréně pro to přímo určené, takže každodenní práci někde v lese zvládne s přehledem. A když už by nějaká taková situace nastala, problém je třeba hledat především u nevhodných pneumatik. Mimochodem, 17″ palcové pneumatiky dodávané na voze jsou určené více do terénu, 18″ pneumatiky jsou více silničního typu.

První dojem

S novou Toyotou Hilux jsem měl možnost jezdit jen v omezeném prostředí, za to pro ni zcela přirozeném, a tak mne znovu přesvědčila o tom, že i ve své osmé generaci skutečně zůstala věrná svým zásadám. Je to nekompromisní pracovní stroj, pokud to od něj vyžadujete, zároveň ale dokáže být i relativně pohodlným a civilizovaným společníkem, pokud Hilux chcete využívat i jako běžné civilní auto. Zkrátka přesně takový, jaký by moderní pick-up měl být.

14.7.2016 11:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist