Toyota Hilux & Proace (2016): První jízdní dojmy

Toyota Hilux je nezničitelná. Alespoň to nám kdysi dokázal Jeremy Clarkson svým velmi neobvyklým testem v pořadu Top Gear. Automobilka si na spolehlivosti a trvanlivosti svého pick-upu, kterého celosvětově prodala už na 18 milionů, zakládá už téměř půl dekády, a osmá generace nehodlá v tomto ohledu ustoupit ani o píď.

Popularitě se netěší jen v USA nebo v nehostinných podmínkách Asie a Afriky, Toyota Hilux je oblíbená i v Evropě. Za rok 2015 se stala vůbec nejoblíbenějším pick-upem na starém kontinentě, když pro sebe s 34 tisíci prodanými kusy získala 23% podíl na trhu.

Co je nového?

Jak už to tak bývá, nový model slibuje spostu vylepšení. Karoserie je o 20 % tužší, stejně tak o 20 % vzrostla míra propružení kol. Přední zavěšení u nového Hiluxu je řešeno dvojitými lichoběžníky, vzadu se pak spoléhá na starou dobrou tuhou nápravu s listovými pružinami. Přední nájezdový úhel činí 31 stupňů, zadní pak 26 stupňů.

Chybět nemůže ani armáda elektornických asistentů jako předkolizní systém s funkcí rozpoznávání chodců, systémm pro hlídání jízdních průuhů, systém rozponávání dopravních značek, systém pro snadné rozjíždění do kopců, systém pro sjíždění kopců nebo stabilizační systém přívěsu.

Technika

Mimochodem, nová Toyota Hilux je schopna táhnout přívěs až o hmotnosti 3500 kg, užitečná hmotnost se pak zvýšíla o výrazných 350 kg na součansých 1050 kg. Samozřejmě nechybí ani možnost volby ze tří karosářských verzí, a to Single Cab (dvě místa), Extra Cab (čtyři místa) a Double Cab (pět míst).

Pod kapotu Hiluxu se nastěhoval jediný, za to však přepracovaný turbodiesel 2.4 D-4D o výkonu 150 koní v 3400 ot./min. a točivém momentu 400 Nm mezi 1600 až 2000 ot./min. Zákazníci mohou volit mezi pohonem pouze zadní nápravy, anebo všech čtyř kol, standardem je šestistupňová manuální převodovky, pro čtyřkolky pak existuje ještě možnost šestistupňového automatu.

Interiér

Uvnitř je nová Toyota Hilux také o mnoho dospělejší, nechybí vychytávky jako bezklíčový vstup, automatická klimatizace, 7″ displej multimédií, barevný palubní počítač nebo teleskopicky nastavitelný volant, díky kterému je řidičksá pozice zase o něco pohodlnější. Celkově je nutno uznat, že nový Hilux vypadá uvnitř mnohem civilizovaněji a nikdy se vás nezhostí pocit, že sedíte v nepohodlném pracovním stroji.

Vpředu je tedy Hilux pohodlný jako kterýkoliv soudobý pick-up, vzadu to ovšem bývá horší, což ale není případ tohoto vozu. Zadní opěradla jsou dostatečně sklopená, abyste neměli pocit, že sedíte jako ve školní lavici, a místa na nohy je tu také dostatek. Malým, ale zato velmi šikovným detailem jsou dva malé výklopné háčky na sedadlech, které posluží třeba na uchycení nákupních tašek. Přece jen, velká korba je skvělá pro převážení nákladu, ale na každodenní drobná „zavazadla“ je poněkud nepraktická.

Jak jezdí

Samotné jízdy jsem absolvovla převážně v terénu a na běžné silnice jsem se vůbec nedostal, takže ohledně toho, jak se nový Hilux chová na asfaltu, nemohu být nápomocen. V terénu se ovšem Hilux zdaleka neztratí. Výbavu má více než slušnou, pohon všech kol doplňuje redukční převodovka a elektornická uzávěrka zadního diferenciálu.

Do vyloženě extrémní situace, se kterou by si neporadil, jsem jej nedostal ani v offroadové aréně pro to přímo určené, takže každodenní práci někde v lese zvládne s přehledem. A když už by nějaká taková situace nastala, problém je třeba hledat především u nevhodných pneumatik. Mimochodem, 17″ palcové pneumatiky dodávané na voze jsou určené více do terénu, 18″ pneumatiky jsou více silničního typu.

První dojem

S novou Toyotou Hilux jsem měl možnost jezdit jen v omezeném prostředí, za to pro ni zcela přirozeném, a tak mne znovu přesvědčila o tom, že i ve své osmé generaci skutečně zůstala věrná svým zásadám. Je to nekompromisní pracovní stroj, pokud to od něj vyžadujete, zároveň ale dokáže být i relativně pohodlným a civilizovaným společníkem, pokud Hilux chcete využívat i jako běžné civilní auto. Zkrátka přesně takový, jaký by moderní pick-up měl být.

Proace

Furgon
Combi Van
Platform
Verso

Compact 4,6 2925 4,6 – 5,1 2 Europal
Medium 4,9 3275 5,3 – 5,8 3 euro
Long 5,3 3275 6,1 – 6,6 3 euro

1.6 95 mt5 95mt6 115
2.0 120 150 180 jen auto 6

road sign assist, automatic high beam, adaptive cruise control, pre-collisioěn system, lane departure alert
payload 1000 1400 kg

14.7.2016 9:14| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist