Toyota Hilux sbírá síly k útoku

Nejúspěšnější pickup Evropy, který právem platí za nezničitelné auto, dostal motory kompatibilní s normou Euro 5 a spolu s nimi si Japonci neodpustili facelift.

Evropský trh s pickupy není zvlášť velký, přesto si ho Toyota dobře hlídá. Její „nezničitelný“ Hilux tu totiž pevně vládne už několik let. Kontroluje celou čtvrtinu segmentu a loňský rok zakončil s 21 866 prodanými auty. Letos však Toyotu Hilux čeká tuhá konkurence – do Evropy míří nový Ford Ranger a sesterská Mazda BT-50 a japonská automobilka musí reagovat. Kromě motorů vyhovujících normě Euro 5 proto Hilux modelového roku 2012 dostane novou tvář a přepracovaný interiér. Měly by autu ještě letos pomoct přilákat dvacet šest tisíc zákazníků.

Spolehlivost a užitné vlastnosti nákladní Toyoty nejsou problém, byť inženýři pracovali i tady – verze s pohonem zadních kol dostanou podvozek čtyřkolky. Víc s ním uvezou, budou vyšší a utáhnou až dvě a půl tuny. Ranger i BT-50 však některými stupni výbavy míří dál do teritoria, které před pár lety objevil Nissan Navara. V nabídce původně užitkových pickupů brzy přibydou verze určené lidem, kteří vůbec nepotřebují užitkový pickup a kupují prostě jen netradiční osobní auto. Nejde jen o lepší výbavu, zákazníci chtějí kvalitnější interiéry a elektrické spínače na věci odjakživa ovládané nevzhlednými pákami. Právě jim míří naproti nová palubní deska s možností přiobjednat velký dotykový displej s úhlopříčkou 6,1 palce.Změny na vnějšku auta jsou také jasně patrné, byť věrny filozofii Toyoty přiměřeně decentní. Hilux má kompletně nový předek, tedy kapotu, blatníky, nárazník i mřížku chladiče a designéři pracovali i v zadní části, byť okolo hranaté korby toho moc k omlazení není.

V nabídce zůstávají kabiny všech tří velikostí (standardní dvoumístná, větší s nouzovou lavicí vzadu a dvojitá), pohon zadních i všech kol a oba čtyřválcové diesely D-4D. Menší z motorů má stále dva a půl litru, ale výrazně posílil na 144 koní a 343 newtonmetrů. Přesto Toyota slibuje o litr nižší spotřebu. Motor je k dispozici pro všechny karosářské varianty a všechna pohonná ústrojí. Třílitr o výkonu 170 koní zůstává výsadou kultivovaných verzí auta, takže bude k dispozici výhradně s pohonem všech kol a dvojitou kabinou. Všechny verze auta mají manuální převodovku.

autoweb.cz

14.7.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist