Toyota Hilux sbírá síly k útoku

Nejúspěšnější pickup Evropy, který právem platí za nezničitelné auto, dostal motory kompatibilní s normou Euro 5 a spolu s nimi si Japonci neodpustili facelift.

Evropský trh s pickupy není zvlášť velký, přesto si ho Toyota dobře hlídá. Její „nezničitelný“ Hilux tu totiž pevně vládne už několik let. Kontroluje celou čtvrtinu segmentu a loňský rok zakončil s 21 866 prodanými auty. Letos však Toyotu Hilux čeká tuhá konkurence – do Evropy míří nový Ford Ranger a sesterská Mazda BT-50 a japonská automobilka musí reagovat. Kromě motorů vyhovujících normě Euro 5 proto Hilux modelového roku 2012 dostane novou tvář a přepracovaný interiér. Měly by autu ještě letos pomoct přilákat dvacet šest tisíc zákazníků.

Spolehlivost a užitné vlastnosti nákladní Toyoty nejsou problém, byť inženýři pracovali i tady – verze s pohonem zadních kol dostanou podvozek čtyřkolky. Víc s ním uvezou, budou vyšší a utáhnou až dvě a půl tuny. Ranger i BT-50 však některými stupni výbavy míří dál do teritoria, které před pár lety objevil Nissan Navara. V nabídce původně užitkových pickupů brzy přibydou verze určené lidem, kteří vůbec nepotřebují užitkový pickup a kupují prostě jen netradiční osobní auto. Nejde jen o lepší výbavu, zákazníci chtějí kvalitnější interiéry a elektrické spínače na věci odjakživa ovládané nevzhlednými pákami. Právě jim míří naproti nová palubní deska s možností přiobjednat velký dotykový displej s úhlopříčkou 6,1 palce.Změny na vnějšku auta jsou také jasně patrné, byť věrny filozofii Toyoty přiměřeně decentní. Hilux má kompletně nový předek, tedy kapotu, blatníky, nárazník i mřížku chladiče a designéři pracovali i v zadní části, byť okolo hranaté korby toho moc k omlazení není.

V nabídce zůstávají kabiny všech tří velikostí (standardní dvoumístná, větší s nouzovou lavicí vzadu a dvojitá), pohon zadních i všech kol a oba čtyřválcové diesely D-4D. Menší z motorů má stále dva a půl litru, ale výrazně posílil na 144 koní a 343 newtonmetrů. Přesto Toyota slibuje o litr nižší spotřebu. Motor je k dispozici pro všechny karosářské varianty a všechna pohonná ústrojí. Třílitr o výkonu 170 koní zůstává výsadou kultivovaných verzí auta, takže bude k dispozici výhradně s pohonem všech kol a dvojitou kabinou. Všechny verze auta mají manuální převodovku.

autoweb.cz

14.7.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist