Volkswagen Caddy 2.0 TDI 150 k (2015)

Malá dodávka s umem spolupracovat s živnostníkem, stejně jako plně uspokojit rodinu, je tady v další generaci. Spíše než o razantní skok ve vývoji tady máme citlivý a pečlivý pokrok. A to je dobře.

Radosti

Užitné vlastnosti, styl, spotřeba

Starosti

Ložná plocha nelze do roviny


Klasičtější specifikaci asi nelze testovat – manuál, dvoulitrové „tédéíčko,“ v hranaté krabici. Nicméně ta „krabice“ už dávno není tím skutečně kubickým a nevzhledným, ryze užitkovým dopravním prostředkem. Caddy uměl nabídnout své služby i rodinám a „civilním“ osobám (chápejte ne-živnostníkům), a tato generace dokázala obrousit hrany a zpříjemnit vzhled tak, že Caddy sice stále vypadá jako dodávka, ale tak nějak za jeho vzhledem cítíte a tušíte civilizovanost Golfu.

Interiér

A na Golf si vzpomenete i v kabině, tohle je stoprocentně komplexní auto, které má sice tvar a vzhled malé dodávky, ale uvnitř je vše takové, jaké znáte z „osobních“ aut značky VW. Začíná to volantem s ovladači a pokračuje přes středovou konzolu s tradičním schématem knoflíků a tlačítek, až po sedačky, které jsou příjemné – tuhé, pevné, vysoké. Dobře se v nich sedí a ještě lépe nasedá – oceňuji vysoký posez, máte-li třeba problémy s držením těla, s věkem už se nechcete skládat do nízko položených aut, atd. Za mne palec nahoru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Naopak musím zmínit, že zadní sedačky mne trochu zklamaly – ne snad tím, že by se na nich nedalo sedět, vůbec ne, nebo že by se na ně špatně dávala dětská sedačka, to ani v nejmenším. Kritikou na ně mířím, protože když jsem je sklopil, nedokázaly vytvořit zcela rovnou ložnou plochu. Chápu jednoduchost a přímočarost konstrukce, ale u dodávky by se právě tohle celkem hodilo. Ano, sadu gum jsme transportovali celkem bez potíží, ale když jsem zkoušel naložit delší rovné věci typu beden z prodejny z nábytkem, lámal se náklad právě přes zlom vytvořený opěradly sedaček.

Pohon

Naftový čtyřválec s výkonem 150 koní a točivým momentem 340 Nm je zřejmě tím nejoptimálnějším, co si o auta můžete koupit, Má dost síly a nízkou spotřebu. Tečka. Tedy samozřejmě pokud potřebujete dodávku na kratičké pojezdy po městě, diesel se vám zřejmě nevyplatí, ale uvažujeme-i o dodávce jako o autě, se kterým se „jezdí dálky,“ tak za nás je 2,0 TDI jasnou volbou. Auto s ním je dostatečně živé a to i při plném zatížení a spotřeba…

Spotřeba

… je nízká, my jsme jezdili za nějakých šest litrů, ale šlo by to i za méně, jak jinak. Nic víc asi dodávat netřeba.

Ovladatelnost

Srovnáme-li Caddy s konkurencí, tak dojdeme k závěru, že jsou tady pohodlnější dodávky, měkčeji naladěné, zejména teď mluvíme o francouzské produkci. Nicméně Caddy oslní ve chvíli, když přijedete do zatáčky, kterou projedete v podstatě jako s klasickým osobákem. Svižně, ve stopě, bez zaváhání. Nepříjemnou zkušeností může být setkání s dírou či výmolem, na tom se ozve rána od podvozku, ale Caddy se nenechá rozhodit a jede dál. V širším slova smyslu je ovladatelnost příkladná, ať už mluvíme o ovládaní z pozice řidiče za volantem, manipulace s cestujícími (dětmi či seniory) na ostatních sedačkách či nakládce zavazadel. Jediné na co je třeba myslet, že víko zavazadlového prostoru je velké, a jeho zavření vyžaduje jednak poměrně vysoko sáhnout do vzduchu po madle, a pak také poměrně silný švih směrem k zemi, aby se páté dveře zavřely.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Caddy dozrál, mluvit o revoluci v jeho vývoji by bylo nadnesené a troufalé, tohle je k co největší dokonalosti dotažená evoluce. Je tady široká paleta motorů, převodovek a výbav a nám se ta, se kterou jsme přišli do kontaktu, líbila. Nicméně je tady cena, pro kterou mohou zájemci o vůz této koncepce zamířit raději ke konkurenci, začíná-li Caddy v ceníku na částce 462.722 Kč, tak Renault Kangoo vám může říkat pane za 412.900 Kč, Opel Combo za 419.265 a Citroen Berlingo můžete mít v nejlevnější verzi za 314.900 kč. Kvalitou a vůbec stylem, kterým se opravdu blíží k „minidodávkové“ dokonalosti a v mnoha ohledech sedí na samotném vrcholu třídy, Caddy méně prémiovou konkurenci překonává. Jediné dilema, které bude zákazník při zájmu o dodávku tohoto typu řešit, je tedy zřejmé.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1968
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 3500 - 4000
Točivý moment (Nm)340 Nm v 1750 – 3000 ot./min
0-100 km/h (s)9,9
Nejvyšší rychlost (km/h)194
Spotřeba paliva (l/100 km)4,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4506
Šířka (mm)2065
Výška (mm)1858
Rozvor náprav (mm)2682
Provozní hmotnost (kg)1400
Zavazadlový prostor (l)750
Ceny
Základní cena modelu462.722 Kč
Základní cena test. verze704.746 Kč
3.11.2015 8:29| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist