Volkswagen Caddy 2.0 TDI 150 k (2015)

Malá dodávka s umem spolupracovat s živnostníkem, stejně jako plně uspokojit rodinu, je tady v další generaci. Spíše než o razantní skok ve vývoji tady máme citlivý a pečlivý pokrok. A to je dobře.

Radosti

Užitné vlastnosti, styl, spotřeba

Starosti

Ložná plocha nelze do roviny


Klasičtější specifikaci asi nelze testovat – manuál, dvoulitrové „tédéíčko,“ v hranaté krabici. Nicméně ta „krabice“ už dávno není tím skutečně kubickým a nevzhledným, ryze užitkovým dopravním prostředkem. Caddy uměl nabídnout své služby i rodinám a „civilním“ osobám (chápejte ne-živnostníkům), a tato generace dokázala obrousit hrany a zpříjemnit vzhled tak, že Caddy sice stále vypadá jako dodávka, ale tak nějak za jeho vzhledem cítíte a tušíte civilizovanost Golfu.

Interiér

A na Golf si vzpomenete i v kabině, tohle je stoprocentně komplexní auto, které má sice tvar a vzhled malé dodávky, ale uvnitř je vše takové, jaké znáte z „osobních“ aut značky VW. Začíná to volantem s ovladači a pokračuje přes středovou konzolu s tradičním schématem knoflíků a tlačítek, až po sedačky, které jsou příjemné – tuhé, pevné, vysoké. Dobře se v nich sedí a ještě lépe nasedá – oceňuji vysoký posez, máte-li třeba problémy s držením těla, s věkem už se nechcete skládat do nízko položených aut, atd. Za mne palec nahoru.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Naopak musím zmínit, že zadní sedačky mne trochu zklamaly – ne snad tím, že by se na nich nedalo sedět, vůbec ne, nebo že by se na ně špatně dávala dětská sedačka, to ani v nejmenším. Kritikou na ně mířím, protože když jsem je sklopil, nedokázaly vytvořit zcela rovnou ložnou plochu. Chápu jednoduchost a přímočarost konstrukce, ale u dodávky by se právě tohle celkem hodilo. Ano, sadu gum jsme transportovali celkem bez potíží, ale když jsem zkoušel naložit delší rovné věci typu beden z prodejny z nábytkem, lámal se náklad právě přes zlom vytvořený opěradly sedaček.

Pohon

Naftový čtyřválec s výkonem 150 koní a točivým momentem 340 Nm je zřejmě tím nejoptimálnějším, co si o auta můžete koupit, Má dost síly a nízkou spotřebu. Tečka. Tedy samozřejmě pokud potřebujete dodávku na kratičké pojezdy po městě, diesel se vám zřejmě nevyplatí, ale uvažujeme-i o dodávce jako o autě, se kterým se „jezdí dálky,“ tak za nás je 2,0 TDI jasnou volbou. Auto s ním je dostatečně živé a to i při plném zatížení a spotřeba…

Spotřeba

… je nízká, my jsme jezdili za nějakých šest litrů, ale šlo by to i za méně, jak jinak. Nic víc asi dodávat netřeba.

Ovladatelnost

Srovnáme-li Caddy s konkurencí, tak dojdeme k závěru, že jsou tady pohodlnější dodávky, měkčeji naladěné, zejména teď mluvíme o francouzské produkci. Nicméně Caddy oslní ve chvíli, když přijedete do zatáčky, kterou projedete v podstatě jako s klasickým osobákem. Svižně, ve stopě, bez zaváhání. Nepříjemnou zkušeností může být setkání s dírou či výmolem, na tom se ozve rána od podvozku, ale Caddy se nenechá rozhodit a jede dál. V širším slova smyslu je ovladatelnost příkladná, ať už mluvíme o ovládaní z pozice řidiče za volantem, manipulace s cestujícími (dětmi či seniory) na ostatních sedačkách či nakládce zavazadel. Jediné na co je třeba myslet, že víko zavazadlového prostoru je velké, a jeho zavření vyžaduje jednak poměrně vysoko sáhnout do vzduchu po madle, a pak také poměrně silný švih směrem k zemi, aby se páté dveře zavřely.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Caddy dozrál, mluvit o revoluci v jeho vývoji by bylo nadnesené a troufalé, tohle je k co největší dokonalosti dotažená evoluce. Je tady široká paleta motorů, převodovek a výbav a nám se ta, se kterou jsme přišli do kontaktu, líbila. Nicméně je tady cena, pro kterou mohou zájemci o vůz této koncepce zamířit raději ke konkurenci, začíná-li Caddy v ceníku na částce 462.722 Kč, tak Renault Kangoo vám může říkat pane za 412.900 Kč, Opel Combo za 419.265 a Citroen Berlingo můžete mít v nejlevnější verzi za 314.900 kč. Kvalitou a vůbec stylem, kterým se opravdu blíží k „minidodávkové“ dokonalosti a v mnoha ohledech sedí na samotném vrcholu třídy, Caddy méně prémiovou konkurenci překonává. Jediné dilema, které bude zákazník při zájmu o dodávku tohoto typu řešit, je tedy zřejmé.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1968
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 3500 - 4000
Točivý moment (Nm)340 Nm v 1750 – 3000 ot./min
0-100 km/h (s)9,9
Nejvyšší rychlost (km/h)194
Spotřeba paliva (l/100 km)4,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4506
Šířka (mm)2065
Výška (mm)1858
Rozvor náprav (mm)2682
Provozní hmotnost (kg)1400
Zavazadlový prostor (l)750
Ceny
Základní cena modelu462.722 Kč
Základní cena test. verze704.746 Kč
3.11.2015 8:29| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist