Test Volkswagenu Caddy 1.5 TSI: benzin místo nafty?

Pod kapotu Volkswagenu Caddy jasně patří naftový motor, anebo?
img_5906-1100x618.jpgCelá galerie 14 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.8

Když vybíráte užitkové auto, naftový motor je jasnou volbou. Zpravidla najezdí pořádnou porci kilometrů, při které se vyšší pořizovací cena vrátí v podobě úspory na pohonných hmotách. Ať už s takovým autem hodláte podnikat, nebo využívat k rodinným záležitostem.

Nazvat Volkswagen Caddy páté generace užitkáčem by byla tak trochu urážka, vždyť je to spíš rodinné MPVčko, které se svým jízdním projevem hodně blíží osobnímu autu. Přesto je volba naftového motoru celkem jasná. Anebo?

Na výběr je obligátní turbodiesel 2.0 TDI naladěný na výkon 75, 102 nebo 122 koní a jediný benzinový motor 1.5 TSI, který nabídne 114 koní. Právě ten byl poněkud netradičně pod kapotou černé caddyny. A byl jsem moc zvědavý, jestli dává smysl.

Ihned po stisknutí startovacího tlačítka se vás zmocní trochu zvláštní pocit, když neslyšíte typický dieselový klapot. Benzinová jedna-pětka se projevuje jen typickým cvakáním přímého vstřikování, které je slyšet na volnoběh, po rozjezdu se ovšem utiší a už si jenom užíváte téměř neslyšného chodu.

A jemný projev následuje i s vyššími otáčkami, vytáčení motoru však nemá valného smyslu. Maximum výkonu totiž dostanete už od velmi nízkých 4 500 ot./min. a drážděním rafičky otáčkoměru až do omezovače v 6 200 otáčkách se větší akcelerace nedočkáte.

Motor svojí dynamikou rozhodně neoslní a s rozpohybování ne zrovna nějak těžké karoserie o hmotnosti 1,6 tuny mu dá celkem práci. Každý předjížděcí manévr si musíte dvakrát rozmyslet. Motoru vyhovuje spíš hodně uvolněné tempo, ve kterém si náramně rozumí i s dvouspojkovou převodovkou.

Za to se vám odmění dobrou spotřebou. Hodnot nafťáku pochopitelně nedosahuje, nicméně okreskovým tempem se vejdete do šesti litrů, při dálničním limitu si motor vezme osm a půl litru a dlouhodobý průměr činil 8,2 l/100 km. To není vůbec špatné, když vezmete v potaz velikost caddyny.

Výborná je na velikost auta také ovladatelnost. Volkswagen Caddy se řídí velmi snadno a navzdory široké karoserii se příjemně vodí i úzkými silničkami. Svůj podíl na tom má i výborně naladěný podvozek a přesné řízení. Hezkým detailem je, že pokud to potřebujete, Volkswagen Užitkové vozy myslí i na hendikepované řidiče, kteří si mohou objednat třeba i takovou drobnost, jako ještě silnější posilovač řízení, aby se auto snáz řídilo.

Pohled do kabiny prozradí větší množství tvrdých plastů na palubní desce, nicméně opticky vypadá pěkně. Dvojice velkých displejů dává caddyně moderní vzhled, ačkoliv k ovládání infotainmentu mám jisté výhrady. Mírného vylepšení doznaly alespoň dotykové plošky na ovládání teploty vzduchu a hlasitosti audia.

Jinak nelze Volkswagenu Caddy nic moc vyčítat. Tradičně boduje obrovským vnitřním prostorem a variabilitou interiéru. I když jako prvorodiči se čtyřměsíčním dítětem mi Caddy byla občas malá. Pokud byste měli stejný problém, pořád můžete sáhnout po delší verzi, která se vejde do pěti metrů délky.

6.1.2022 8:34| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist