Test Golf Life 1,0 eTSI DSG mHEV pohledem ženy: Klidný a nenásilný parťák

Historie modelu Golf sahá až do roku 1974, kdy z německé linky sjíždí první kus a nahrazuje tak legendárního Brouka. Během času se z něj stává jedno z nejpopulárnějších, a hlavně nejprodávanějších aut po celém světě. Ale doba elektrifikace je neúprosná a nejnovější model řady nepostrádá mild-hybridní ústrojí. Jak si s ním poradí?
uvodni-1100x618.jpgCelá galerie 32 Zdroj: Sabina Sarkisovová

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.8

Očekáváte, že se nyní podíváme na toho pravého chlapského Golfa, který trhá silnice, je ostrý a nezavdá si nic s nikým a ničím? Tak to vás dnes zklameme. Tentokrát jsme to vzali z naprosto opačného konce a zapůjčili si na test základní motorizaci/výbavu, abychom se podívali, jestli Golf dokáže být stále tou nepopiratelnou legendou v tom basic stylu.

Přitažlivý klasik

Vnějšek prošel evolucí jako každý model. Nejzásadnější změnou je přepracovaná přední maska s úzkými led matrixovými světlomety a novým vizuálem VW loga. Vzadu pak najdete chromový dekor, který propojuje naznačené koncovky výfuků. Nesmíme opomenout ani výrazný céčkový sloupek, se kterým jsou familiární všichni majitelé tohoto modelu, protože tvoří nezapomenutelnou siluetu už po několik generací.

Do testu jsme sice dostali jeden ze základních výbavových stupňů Life, ale v konfiguraci do něj ve VW přihodili i příplatkové doplňky, takže z jeho základní ceny 688 900 Kč jsme rovnou skočili na 851 100 Kč. Proto jsme si z toho vnějšího pohledu mohli užít zbarvení karoserie v modré Atlantic metalíze (15 900 Kč) a též 18palcová kola z lehké slitiny. Nechyběla zatmavená okna či příplatkové světlomety, například s funkcí přisvětlování do zatáček. Je nutno říct, že bychom se bez přídavných exteriérových prvků hravě obešli.

Digitálně ale čistě

Digitální éra je tu s námi nějaký ten pátek, takže vás uvnitř uspořádání a dotykové plochy nepřekvapí. Celkově na nás interiér působí jakýmsi vyčištěným dojmem. Jasně, dělají to především světle čalouněná sedadla a světlá vyplň dveří, ale tím, že je tu minimum klasických tlačítek, to nějak spolu dohromady tak pěkně ladí. Vizuálně tedy moc pěkná práce, jen si pořád nemůžeme zvyknout na to dotykové ovládání klimatizace – dělá nám to vrásky především tehdy, když se potřebujeme soustředit na jízdu a marně hledáme ono správné nastavení.


A co takhle Golf R – videoreportáž:


V základu si tu můžeme užít 10palcový dotykový displej, USB-C porty, klimatizaci. Za příplatek nás pak potěší ambientní osvětlení interiéru, lepší sedadla řidiče, která mají nastavení ve 14 směrech (tohle ocení především jedinci menšího vzrůstu, nebo naopak čahouni.) Spolujezdci se musí spokojit s manuálním nastavením.

Co se týká prostoru, vystačí si zde středně vysoké osoby. Ty vyšší budou v pohodě vepředu, vzadu to zvládnout jen tak tak. Co je příjemné, je ten zavazadlový prostor, který má nově dvojité dno a zachoval si stále svých 380 příjemných hatchbackových litrů.

Jak se chová mild-hybrid?

Nás ale nejvíce zajímalo, jak je to s pohonným ústrojím a jízdními vlastnostmi. Ostatně kvůli tomu je Golf známý po celém světě. Pro nás je to vůz, který by měl být reprezentantem pojmu „dynamický efekt“, protože si ho nedovedeme představit jinak než v prostředí petrolheadských fanoušků, ale jak to má tato verze?

Úplně ten nejzákladnější model, dle konfigurátoru, stojí nyní 632 900 Kč s DPH a jedná se o 1.0 TSI. My jsme k testu ale dostali 1.0 eTSI, tedy zážehový přeplňovaný tříválec spojený s řemenovým startér-generátorem a malou 48V lithium-iontovou baterií. Díky tomu lze využívat rekuperaci nebo plachtit. Zmiňované ústrojí je spojeno se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Dohromady fungují ohromně. Řazení funguje na jedničku, motor má kultivovaný projev a táhlá jízda po okreskách či dálnici je pro Golf hračka. Motor ale postrádá na dynamice – jasně, je to litr a celkem hravý a dokáže tu rychlost vyšponovat, ale dává si velmi na čas. To samé platí i při předjíždění. Je tedy potřeba počítat s tím, že to chvíli trvá.

Motor je ale příkladně tichý a není ho slyšet ani při nastartování, ani při jízdě na dálnici.

Naladění podvozku je tužší, ale dokáže zkousnout dálniční prostředí, i výmoly na okreskách a do interiéru nepošle ani náznak bouchání, a to napříč tomu, že měl v příplatkové verzi 18palcová kola.

Řízení je přímé, do zatáček chodí Golf ochotně a bez problémů si drží stopu.

Udávaná spotřeba 5,2 l/100 km se pro nás stala budoucností hodně vzdálenou, protože jsme auto tahali po dálnici a jen nepatrném množství okresek, a dostali jsem se tak na 6,7 litru.

Slovo závěrem

Golf je nestárnoucí ikona, která si zaslouží obdiv. Ale už dávno se neřadí mezi cenově rozumná auta. Rozumíme, proč tomu tak musí být, ale je nám to celkově líto. Golf s litrovým mild-hybridním ústrojím se ale hodí na jízdy, které nepotřebují ukazovat, jak moc nadupané auto máte. Je ideální ke klidným řidičům, kteří na auto netlačí a moc po něm z hlediska jízdní dynamiky nechtějí. Pak se stane vaším nejlepším přítelem.

4.5.2023 7:53| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist