Volkswagen Bluemotion: Polo, Golf i Passat

Řada modelů Bluemotion dostala nové motory a ještě více snížila emise.

Volkswagen Polo Bluemotion

VW Polo dostalo úplně nový motor 1.2 TDI o výkonu 75 koní. Volkswagen neuvádí, zda se jedná o tříválec nebo čtyřválec (my bychom tipovali tříválec, který vznikl „zkrácením“ motoru 1.6 TDI), ale je to jedno. Důležitá jsou čísla, konkrétně čísla spotřeby a emisí.

VW Polo Bluemotion spotřebuje jen 3,3 l/100 km a vypustí 87 g/km CO2, čímž vytváří nový rekord pro třídu malých vozů. Volkswagen uvádí, že například cesta z Berlína na autosalon do Frankfurtu dlouhá 545 km by stála řidiče jen 19 eur (485 korun) za palivo.

VW Polo Bluemotion má nádrž na 45 litrů paliva, což při spotřebě 3,3 l stačí na teoretický dojezd 1363 km. Podle statistického úřadu ujede průměrný Němec 11 000 km ročně, takže by musel tankovat jen osmkrát do roka za celkem 377 eur (9 600 korun).

Volkswagen zatím uvádí jen údaj maximální rychlosti 173 km/h, kterou Polo dosáhne, pokud je potřeba. Další detaily se dozvíme ve Frankfurtu.

Volkswagen Golf Bluemotion

Ekologický VW Golf má pod kapotou motor 1.6 TDI o výkonu 105 koní a točivém momentu 250 Nm, který ho rozjede na stovku za 11,3 sekundy a na maximum 190 km/h. Pokud se ale vyvarujete hrubého zacházení s plynovým pedálem, spotřebuje jen 3,8 l/100 km a vypustí při tom 99 g/km CO2. Na jednu 55 l nádrž tak lze teoreticky urazit 1447 km.

Jedná se o nejúspornější a nejekologičtější sériově vyráběný Volkswagen Golf všech dob. Prodávat se začne na podzim, ale cenu ještě neznáme.

Volkswagen Passat Bluemotion

Ekologický Passat má pod kapotou stejný motor jako Golf, šestnáctistovku TDI o výkonu 105 koní a točivém momentu 250 Nm. I když zvládne stovku za 12,5 sekundy a rozjede se na 193 km/h, pro zákazníky bude důležitější údaj o spotřebě a emisích – 4,4 l/100 km a 114 g/km CO2. Sedmdesátilitrová nádrž by tak měla vystačit na 1591 km, což činí z Passatu Bluemotion auto s nejdelším dojezdem v této kategorii. Podle Volkswagenu je Passat také nejúspornějším a nejekologičtějším vozem ve třídě. BMW 320d asi není konkurence…

Volkswageny Bluemotion dostaly také technologii start-stop a „chytrý“ alternátor, který se zapíná jen při zpomalování a brzdění. Stejně tak jednotka klimatizace se zapíná jen tehdy, pokud by nekradla výkon motoru. U motorů TDI byl také zásadním způsobem přepracován software, aby umožňoval běh při nižších otáčkách na volnoběh.

Převodovky dostaly delší odstupňování a logo Bluemotion znamená také několik aerodynamických úprav za účelem snížení odporu vzduchu.

autoweb.cz

3.9.2009 2:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist