Test Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro, nenápadně rychlého a úsporného kombíku

Po boku ostré Audi RS 6 Avant se může jevit čtyřválcová varianta do zásuvky jako auto, které si nezaslouží ani ušklíbnutí, jenže tenhle nenápadný hybridní kombík za to umí pořádně vzít, když je potřeba. A navíc vypadá dokonale nenápadně.
img_7652-1100x618.jpgCelá galerie 22 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.6

Už jsem říkal, že mám pro rychlé kombíky slabost? Jistě, říkám to pokaždé. A ty od Audi mám obzvláště rád, mají zkrátka nezaměnitelné kouzlo. Ať už je to starší RS 6 s desetiválcem, protože rodinný kombík s motorem z Lamborghini je jednoduše naprostá úchylárna, nebo novější verze s osmiválcem, dokonce i S6 s naftovým šestiválcem je fajn.

Ale že budu nadšený i ze čtyřválce do zásuvky? To jsem vážně nečekal. Tedy abych nekecal, tak trochu čekal, protože už jsem dříve zkoušel plug-in hybridní Audi A7 Sportback, kterému to náramně slušelo jako svatební limuzíně, a už jsem věděl, do čeho jdu.

Jenže oproti našňořenému čtyřdveřovému fastbacku v elegantní šampaňské béžové vypadá černý kombík naprosto inkognito. Skoro až nudně. A přitom byste stěží hádali, že je plug-in hybridní verze zrovna nejsilnější současnou verzí Audi A6 pod ostrou RS 6. Zkrátka dokonale nenápadný zabiják.

Takhle se mi to líbí, když není elektřina primárně uctívána jako spása lidstva, ale jako vítaná pomoc při akceleraci, abyste svižné auto udělali ještě rychlejší. Elektromotor možná doplňuje pouze dvoulitrový čtyřválec, ale vlastně to nepoznáte.

Jednak výkonu má hybridní systém na rozdávání, přesněji 367 koní a 500 Nm, a s dvoutunovým kombíkem tak hýbe nadmíru slušně. Pokud zase zvolníte, o motoru ani neuslyšíte, jak příjemně je odhlučněný.

Spotřebou nadchne, stejně jako když zarazíte plyn do koberečku. Po městě není problém jezdit čistě na elektřinu, ačkoliv motor občas naskočí, ať se snažíte sebevíc. Výsledkem je průměr kolem dvou litrů benzinu.

Stokilometrový okruh i s dálnicí pak vyšel na rovných 6,0 l/100 km, z čehož necelá třetina proběhla na elektřinu. Plně nabité auto hlásilo dojezd 36 km, ve skutečnosti to stačilo na rovnou třicítku, ale i tak je to uspokojivý výsledek, vzhledem k tomu, že mrzlo a topil jsem snad vším.

Tím se oslím můstkem dostávám do kabiny, o které nelze než pět chválu. Než abych nosil dříví do lesa, jenom telegraficky připomenu, že můžete čekat prvotřídní materiály a bezchybné zpracování, překrásný minimalistický design a zaměření na každičký detail. A přijde mi, že navigace má konečně hezčí grafiku, podobnou Google mapám, a pryč je tak podivně zastaralý design v tónech béžové.

Druhý dotykový displej pro ovládání klimatizace nebo psaní adresy do navigace je víc fajn, než by člověk s odporem k čemukoliv dotykovému v autě čekal, můžete si dokonce zvolit ze tří úrovní odezvy při kliknutí na virtuální tlačítka nebo přiřadit svoje vlastní klávesové zkratky. Fyzická tlačítka zase mají dokonalý odpor a skoro až orgasticky uspokojivě cvaknou pokaždé, kdy je stisknete. Nádhera!

A příjemně se za volantem budete cítit nejen při obhlížení dokonalého interiéru, nýbrž i v pohybu. Řidičská pozice je příkladná, volant padne dobře do dlaní a z řízení cítíte naprostou jistotu. Ovládání je typicky mírně sterilní, ale takovým zvláštním způsobem dokonalé, ačkoliv jistě se najdou auta, která poskytnou trochu větší řidičské uspokojení.

Jenže naprostá nenáročnost, skoro až blbuvzdornost řízení tohoto auta je také návyková. Prostě jenom kroutíte volantem a vůbec nic neřešíte, když na to zrovna nemáte mentální kapacitu a nejste zrovna naladění na krocení řekněme ostré zadokolky.

Jenom necháte pracovat skvěle naladěný podvozek, který je akorát tuhý a výborně polyká nerovnosti, užíváte si mechanické přilnavosti na výjezdech ze zatáček podpořenou pohonem quattro a upalujete zakroucenými silničkami s naprostou sebejistotou. Všechno prostě funguje v dokonalé harmonii a nic za ničím nezaostává.

Kdo by to byl řekl, že čtyřválec s baterkami v útrobách expresního kombíku bude mít takové kouzlo? Jestli vám přijde RS 6 zbytečně vulgární a u S6 vám zase nevoní nafta, ale nehodláte se vzdát vlastnictví svižného rodinného kombíku, tohle je překvapivě schůdná varianta, která ještě navíc potěší provozními náklady, možností parkovat zdarma na modrých zónách nebo neplacením dálniční známky. Ale především je dokonale nenápadná.

15.3.2021 9:12| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist