Test Audi S6 Avant: Naftová revoluce

Audi S6 Avant prošlo velkou změnou. Pod kapotou totiž nově vozí šestiválcový turbodiesel, který zarytí fandové rychlých kombíků možná odsoudí, jenže ono to dává perfektní smysl.
audi-s6-avant-1-1100x618.jpgCelá galerie 22 Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.4

Rychlé kombíky se čtyřmi kruhy ve znaku měly vždy svoji specifickou přitažlivost. Audi si na nich udělalo takové jméno, které mohou ostatní jenom závidět. Rychlost a praktičnost zkrátka k Audi vždycky patřila a tento druh auta je jedním z mála, který dokáže bojovat s nesmyslnou popularitou SUV.

Audi S6 Avant možná není úplně nejrychlejší z rodu, nad ním stojí ještě RS 6 Avant, nicméně právě slabší z rychlých sourozenců je zajímavým členem rodiny. Mezigeneračně totiž prošel velmi radikální proměnou, kterou skalní fandové možná odsoudí.

Po dobách, kdy pod kapotou ječel vidlicový desetiválec Lamborghini, si můžeme jenom postesknout, v Audi S6 totiž nenajdete ani vidlicový osmiválec. Vlastně tu nenajdete ani benzinový motor. O pohon se totiž stará šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI. Je to kacířství?

Já to tak nevidím. Nafťák ze sebe vymáčkne velmi slušných 349 koní výkonu a dvojnásobek točivého momentu, tedy masivních 700 Nm! To už jsou čísla, která mají schopnost rozhýbat 2,1 tuny těžký kombík velmi svižně, vždyť na stovku zrychlí za 5,1 sekundy. Německému Autobahnu kralovat nebudete, stěžovat si na nedostatek výkonu ovšem také ne.

Přestože na papíře to vypadá, že domácím teritoriem S6 Avant bude hladká dálnice, překvapí i v zatáčkách. Jednak díky natáčení zadní nápravy dokáže podvozek vykouzlit famózní přilnavost, zadruhé dokáže řidiče trochu vtáhnout do řízení.

Quattro je naladěné neutrálně, jakmile se odvážíte omezit stabilizaci alespoň do prvního stupně Sport, objevíte přirozenou a velmi jemnou přetáčivost. Stále musíte k nemalé hmotnosti přistupovat s respektem, ovšem způsob, jakým se tenhle stěhovák vodí zatáčkami s lehkostí a bez zaváhání, je prostě obdivuhodný.

Obávat se nemusíte ani jízdního komfortu. Přestože krásné dvacítky mají na sobě jenom tenkou vrstvu pryže, díky adaptivnímu podvozku se budete cítit dostatečně pohodlně jak na městské dlažbě, tak rozbité okresce. S mírným natřásáním musíte počítat, ale vhledem k zaměření auta to není nepatřičné.

Totéž platí o umělém zvuku motoru, který vychází nejen z reproduktorů uvnitř, ale dokonce i zvenku. Normálně by mě taková věc vytáčela k nepříčetnosti, hlavně u ryzího sportovního auta, jenže S6 Avant má daleko k označení ryzí sportovní auto, takže mě to vůbec neuráží.

Zvuk trochu vzdáleně připomíná bublání benzinového osmiválce a alespoň překrývá typický dieselový klapot, přestože zrovna naftová V6 se za svůj jemný projev stydět rozhodně nemusí. Falešná čtveřice koncovek výfuku? Úsměvné, ale naprosto pochopitelné. Nechává mě chladným.

Uvnitř je S6 Avant ve srovnání se sportovně laděnými deriváty poněkud fádnější. Od obyčejné á-šestky se totiž příliš neliší. Dostanete slušně tvarované sedačky s embosovaným znakem S6 v hlavových opěrkách, a to je tak všechno. Ničemu to ovšem nevadí, protože interiér je stále překrásný.

Snoubí moderní design s velmi kvalitními materiály, prostorem se line krásná vůně a světelné efekty ambientního podsvícení společně s nádhernou grafikou všech displejů vám dodají pocit, jako byste seděli uvnitř pojízdného iPhonu. Perfektně to funguje hlavně v noci.

Škoda jenom, že ovládacích displejů je až příliš. Přestože se haptická odezva dotykových tlačítek multimédií snaží řidiči usnadnit ovládání, forma trochu vítězí nad funkcí. Opět musím zdůraznit, že lepší způsob než otočné kolečko prostě neexistuje. Naproti tomu ovládání Virtual Cockpitu na volantu mi už přešlo do krve a klidně bych si vystačil jenom s ním zcela bez infotainmentu.

Audi S6 Avant není to sexy „Lambo s kufrem“, tyhle doby jsou už dávno pryč, jenže to mi vůbec nevadí. Naopak mi volba naftového motoru pod kapotou přijde rozumná a celkově utváří jádro téměř dokonalého balíčku praktičnosti, luxusu a rychlosti.

16.10.2019 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist