Audi A6 Allroad 3.0 TFSI (2012)

Zvýšený podvozek má u Audi A6 Allroad i jiné výhody, než jen lepší průchodnost terénem. Má ale smysl připlatit si za benzínový motor?
  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 5

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8

RADOSTI
Povedený zvuk; velmi příjemný a útulný interiér; komfortní interiér

STAROSTI
Z pohledu dieselů vyšší spotřeba; hmotnost

Když jsem poprvé uviděl znáček na zádi, který naznačoval benzínový motor pod kapotou, trochu jsem se zarazil. Benzín? V Audi? Takovou kombinaci jsem na silnicích vyjma Audi R8 už dlouho nepotkal. Dokáže mě benzínový šestiválec v luxusním křižníku zviklat na svou stranu?Už po nastartování si získává mé značné sympatie. Motor si uštěkne jako rozzuřený dobrman, jen aby se pár vteřin poté ustálil na tichém volnoběhu. Je zcela prostý jakýchkoli vibrací, nastartovaný motor prozrazuje jen otáčkoměr a ševelení v dáli. A jakkoli jsou naftové motory německého výrobce kultivované, tomuhle se vyrovnat nemůžou.

Nerad bych ale vystřílel většinu trumfů zážehového třílitru hned na začátku, takže se pojďme podívat, co je vlastně Audi A6 Allroad zač. Abyste byli v obraze, tak si pro začátek překlikněte na test Audi A6 Avant 3.0TDI. Máte? Terénní verze Allroad se odlišuje plastovými boky (v našem případě v barvě karoserie), které vpředu i vzadu doplňují další ochranné plochy, tentokrát ve stříbrném odstínu. Jiná je i přední maska, jejíž žebrování je u Allroadu vyvedeno svisle a navíc v chromovaném provedení.

Luxusní pojetí pokračuje i v interiéru, tady už se ale hraje na stejnou notu, jako u silniční verze. Chcete dřevo? Máte ho mít. Hliník? Samozřejmě. Zpracování je na prvotřídní úrovni, což se u auta s cenovkou přes dva miliony tak nějak očekává.


Perfektní zpracování a kvalitní materiály. Čekal snad někdo u Audi něco jiného?Útulným interiérem to ale nekončí, je tu spousta zajímavých hraček, které vám usnadní život za volantem. Po vzoru Audi A8 využívá A6 systém MMI Touch, díky kterému už nemusíte ztrácet pozornost (a čas) hledáním správných písmenek na displeji. Na malém touchpadu píšete znaky, které vám pro jistotu auto zopakuje. Geniální, jednoduché. Napsat adresu je otázka pár tahů prstem a je to o dost spolehlivější než hlasové ovládání.

To už ale určitě víte, třeba zrovna z testu Audi A6. Takže je tu něco úplně nového? Pochopitelně, na obrazovce můžete sledovat v jakém náklonu se právě pohybujete, což může přijít vhod v terénu. Další výhodou Allroadu je i fakt, že pneumatický adaptivní podvozek je tu standardem.

Audi A6 velká fotogalerie

Audi A6 fotogalerie

Ten je automaticky regulovaný podle rychlosti jízdy, ale zároveň mu můžete napovědět. A pokud to bude dávat smysl, auto se tím bude řídit. Pro jízdu mimo asfalt tu máme režim Allroad, při kterém se auto přizvedne o 35 mm a kdyby ani to nestačilo, můžete ještě o centimetr přidat. Stačí to? Na rozbitou polňačku, po které před chvílí projel traktor, je to zcela bez problémů.Nejpříjemnější překvapení zažijete na silnici. Obzvlášť na nějaké hodně rozbité, což je vlastně každá mezi Aší a hranicemi se Slovenskem. Pneumatický podvozek prostě funguje, a ano, odbudeme si i klišé o létajícím koberci. Nevím, jestli je to tím, že je podvozek celkově měkčeji naladěný, ve výsledku je prostě jedno přes jak velký výmol jste právě přejeli.

Podvozek to pobere s ohromným klidem, auto se ani nezavlní a pokračuje dál v daném směru. Opravdu svižnému svezení překáží jen vyšší hmotnost, kterou se více či méně úspěšně maskuje pohon všech kol Quattro.


Tohle vám diesel nedá! S každým odřazením si dvojice výfuku krásně “uprdne”.

Kompresorem přeplňovaný šestiválec má totiž síly na rozdávání. I když se pyšní výkonem 310 koní při 5500 ot./min a maximální točivý moment 440 Nm máte pod pravým kotníkem v rozmezí 2900 – 4000 ot./min, je to spíše zvuk, který jej výrazněji odlišuje od naftového kolegy.

Neberte mě zle, benzínový šestiválec je brilantní, má lineární zátah, díky kterému můžete ručičku otáčkoměru prohnat do výšin, které jsou dieselům zapovězeny, ale z hlediska výkonů nejde o takový rozdíl, jaký by vyvážil nadstandardní apetit oproti 3.0 TDI.

Pokud budete jezdit s citem a mimo město, lze jezdit okolo 9 litrů na sto. Ale to bude v takovém autě rouhání, pokud pojedete adekvátně tomu, co máte pod kapotou, bude vám palubní počítač ukazovat něco v rozmezí 12-14 l/100km. A to jsme se ještě nedostali k tomu, že je benzínová verze oproti naftové dražší o 11 500 Kč.Audi A6 není z levného kraje, to ostatně Audi nikdy nebylo při své prémiovosti nikdy. Vůbec nejlevněji pořídíte Allroad za 1 431 400 Kč s 3.0 TDI pod kapotou. Je ale potřeba vzít v potaz, že jde o cenu základní, která vzroste o věci, které prostě potřebujete. V našem testovacím byla na palubě příplatková výbava za necelý milion, takže s nějakou rezervou prostě musíte počítat.

Verdikt
Pořád jde o Audi A6 Avant, což znamená, že máte ohromný kufr, spoustu místa uvnitř a nízkou karoserii ve srovnání s SUV. Allroad jde díky zvýšenému podvozku v otázce komfortu o stupínek dál. Pokud chcete tu úplně nekomfortnější Audi A6, sáhněte po Allroadu, s měkčím podvozkem jde o dokonalou kombinaci.

Nejspíš si ale pod kapotu pořídíte třílitrový diesel, což je i to, co bych vám doporučil. Kompresorem přeplňovaný třílitr je sice famózní, kultivovaný a má krásný zvuk, ale pro mne za příplatek už v rámci koupě, který se s každou natankovanou nádrží prohloubí, nestojí.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcezážehový šestiválec
Palivobenzín
Plněníkompresor
Zdvihový objem (cm3)2995
Převodovkasedmistupňová dvouspojková automatická S Tronic
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)228 Kw / 310 k v 5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)440 Nm v 2900 - 4000 ot./min.
0-100 km/h (s)5,9
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)11,7 / 7,1 / 8,9
Objem nádrže (l)65
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4940
Šířka (mm)2084
Výška (mm)1452 / 1512 (snížený / zvýšený)
Provozní hmotnost (kg)1930
Celková hmotnost (kg)2505
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2500
Zavazadlový prostor (l)565 l / 1680 l
Ceny
Základní cena modelu1 503 100 Kč
Cena testovaného vozu2 405 248 Kč
16.9.2012 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist