Subaru XV prodělalo v Ženevě facelift a dostalo navíc hybridní pohon e-Boxer

Subaru představilo na autosalonu v Ženevě i svoji druhou hybridní novinku. Stejně jako zcela nový Forester, také model XV dostal do vínku nový hybridní pohon e-Boxer. Podívali jsme se mu detailněji na zoubek.
motorshowlive_stand2-1-1100x618.jpgCelá galerie 6 Zdroj: Subaru

Od svého uvedení na trh v roce 2017 se Subaru XV stalo mezi zákazníky populární volbou a minulý rok obsadilo pozici nejprodávanějšího modelu Subaru na evropském trhu. XV je klíčovým modelem, který ztělesňuje základní pilíře značky Subaru, tedy bezpečnost, zábavu a robustnost.

Subaru XV je postaveno na zbrusu nové platformě SGP (Subaru Global Platform), která mu pomáhá dosáhnout špičkové úrovně bezpečnosti a vynikající schopnosti zvládat krizové situace. Zároveň přináší vynikající ovladatelnost a jízdní komfort. SGP se vyznačuje také zásadním zlepšením tuhosti karoserie i podvozku (přední příčná tuhost v ohybu +90 %, torzní tuhost +70 %, tuhost předního zavěšení +70 %, tuhost zadní nápravnice +100 %). Absorpce energie při nárazu je oproti současným modelům zlepšena o 40 %.

Nový model je poháněn čtyřválcovým motorem s protiběžnými písty o objemu 2,0 litru, který obsahuje 80 % nových dílů a je prostřednictvím upravené převodovky Lineartronic spárován s elektrickým motorem. Dosahuje tak hladší, o 30 % více lineární akcelerace a lepších reakcí na pohyby plynového pedálu, stejně jako živějšího přísunu točivého momentu.

Hybridní systém Subaru e-BOXER přizpůsobuje rozdělení výkonu mezi přímovstřikovým zážehovým motorem o objemu 2,0 litru a elektrickým motorem tak, aby odpovídalo jízdním podmínkám. Nabízí tři režimy: jízdu na zážehový motor, čistě elektrický pohon EV a režim, kdy elektromotor pomáhá spalovací jednotce (hybridní pohon).

Při rozjezdu z místa nebo v nízkých rychlostech je vůz poháněn výhradně elektromotorem, což přináší tichou jízdu bez emisí. V závislosti na stavu vozidla a baterií je možné v režimu EV ujet vzdálenost až 1,6 kilometru a dosáhnout rychlosti nejvýše 40 km/h. Ve středních rychlostech systém kombinuje výkon spalovacího motoru a elektromotoru, aby zajistil živou, lineární a přitom efektivní akceleraci.

Ve vyšších rychlostech pak vůz pohání motor BOXER s přímým vstřikováním, který zároveň dobíjí baterie. Agregát e-BOXER přináší snížení spotřeby v městském provozu, které může, v závislosti na stylu jízdy, přinést úsporu paliva až 11 % ve srovnání s předchozími generacemi, poháněné výhradně zážehovými motory o objemu 2,0 litru.

Elektrický motor a bateriové články jsou uspořádány symetricky v podélné ose vozu. Motor je tak umístěn blízko těžiště vozidla, zatímco baterie a další komponenty jsou uloženy nad zadní nápravou. Tímto uspořádáním se dále snižuje těžiště a automobil vykazuje lepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. Zavazadlový prostor se zmenšil jen neznatelně, oproti specifikaci s rezervním kolem dokonce vůbec.

Protože bezpečnost je maximální prioritou, je Subaru XV e-BOXER standardně vybaveno celou řadou asistentů a bezpečnostních prvků, jako je například kamerový systém EyeSight. Dále je Subaru XV vybaveno také systémem Subaru Rear Vehicle Detection.

Robustní charakter Subaru XV spojuje kompaktní karoserii se schopnostmi vozu SUV a světlou výškou 220 mm. Využívá originálního systému symetrického pohonu všech kol Subaru, aktivního vektorování točivého momentu a zdokonaleného systému X-Mode. Exteriér nového Subaru XV e-BOXER podtrhuje jeho drsné a robustní rysy, stejně jako jeho městský styl, a posiluje tak očekávání jeho schopnosti a podněcuje  touhu vyrazit kamkoliv. K dispozici je také nová exkluzivní světle modrá barva, Lagoon Blue Pearl, která dotváří atraktivní barevnou paletu modelu Subaru XV e-BOXER.

Podívejte se na Subaru v Ženevě

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivobenzin + elektřina
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1 995 cm3
Převodovkabezstupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 5 600 - 6 000 + 12/17 v neuvedeno
Točivý moment (Nm)194 v 4000 + 66 v neuvedeno
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4 465
Šířka (mm)1 800
Výška (mm)1 595
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1 270
Zavazadlový prostor (l)340
14.3.2019 2:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist