Subaru XV prodělalo v Ženevě facelift a dostalo navíc hybridní pohon e-Boxer

Subaru představilo na autosalonu v Ženevě i svoji druhou hybridní novinku. Stejně jako zcela nový Forester, také model XV dostal do vínku nový hybridní pohon e-Boxer. Podívali jsme se mu detailněji na zoubek.
motorshowlive_stand2-1-1100x618.jpgCelá galerie 6 Zdroj: Subaru

Od svého uvedení na trh v roce 2017 se Subaru XV stalo mezi zákazníky populární volbou a minulý rok obsadilo pozici nejprodávanějšího modelu Subaru na evropském trhu. XV je klíčovým modelem, který ztělesňuje základní pilíře značky Subaru, tedy bezpečnost, zábavu a robustnost.

Subaru XV je postaveno na zbrusu nové platformě SGP (Subaru Global Platform), která mu pomáhá dosáhnout špičkové úrovně bezpečnosti a vynikající schopnosti zvládat krizové situace. Zároveň přináší vynikající ovladatelnost a jízdní komfort. SGP se vyznačuje také zásadním zlepšením tuhosti karoserie i podvozku (přední příčná tuhost v ohybu +90 %, torzní tuhost +70 %, tuhost předního zavěšení +70 %, tuhost zadní nápravnice +100 %). Absorpce energie při nárazu je oproti současným modelům zlepšena o 40 %.

Nový model je poháněn čtyřválcovým motorem s protiběžnými písty o objemu 2,0 litru, který obsahuje 80 % nových dílů a je prostřednictvím upravené převodovky Lineartronic spárován s elektrickým motorem. Dosahuje tak hladší, o 30 % více lineární akcelerace a lepších reakcí na pohyby plynového pedálu, stejně jako živějšího přísunu točivého momentu.

Hybridní systém Subaru e-BOXER přizpůsobuje rozdělení výkonu mezi přímovstřikovým zážehovým motorem o objemu 2,0 litru a elektrickým motorem tak, aby odpovídalo jízdním podmínkám. Nabízí tři režimy: jízdu na zážehový motor, čistě elektrický pohon EV a režim, kdy elektromotor pomáhá spalovací jednotce (hybridní pohon).

Při rozjezdu z místa nebo v nízkých rychlostech je vůz poháněn výhradně elektromotorem, což přináší tichou jízdu bez emisí. V závislosti na stavu vozidla a baterií je možné v režimu EV ujet vzdálenost až 1,6 kilometru a dosáhnout rychlosti nejvýše 40 km/h. Ve středních rychlostech systém kombinuje výkon spalovacího motoru a elektromotoru, aby zajistil živou, lineární a přitom efektivní akceleraci.

Ve vyšších rychlostech pak vůz pohání motor BOXER s přímým vstřikováním, který zároveň dobíjí baterie. Agregát e-BOXER přináší snížení spotřeby v městském provozu, které může, v závislosti na stylu jízdy, přinést úsporu paliva až 11 % ve srovnání s předchozími generacemi, poháněné výhradně zážehovými motory o objemu 2,0 litru.

Elektrický motor a bateriové články jsou uspořádány symetricky v podélné ose vozu. Motor je tak umístěn blízko těžiště vozidla, zatímco baterie a další komponenty jsou uloženy nad zadní nápravou. Tímto uspořádáním se dále snižuje těžiště a automobil vykazuje lepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. Zavazadlový prostor se zmenšil jen neznatelně, oproti specifikaci s rezervním kolem dokonce vůbec.

Protože bezpečnost je maximální prioritou, je Subaru XV e-BOXER standardně vybaveno celou řadou asistentů a bezpečnostních prvků, jako je například kamerový systém EyeSight. Dále je Subaru XV vybaveno také systémem Subaru Rear Vehicle Detection.

Robustní charakter Subaru XV spojuje kompaktní karoserii se schopnostmi vozu SUV a světlou výškou 220 mm. Využívá originálního systému symetrického pohonu všech kol Subaru, aktivního vektorování točivého momentu a zdokonaleného systému X-Mode. Exteriér nového Subaru XV e-BOXER podtrhuje jeho drsné a robustní rysy, stejně jako jeho městský styl, a posiluje tak očekávání jeho schopnosti a podněcuje  touhu vyrazit kamkoliv. K dispozici je také nová exkluzivní světle modrá barva, Lagoon Blue Pearl, která dotváří atraktivní barevnou paletu modelu Subaru XV e-BOXER.

Podívejte se na Subaru v Ženevě

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivobenzin + elektřina
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1 995 cm3
Převodovkabezstupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 5 600 - 6 000 + 12/17 v neuvedeno
Točivý moment (Nm)194 v 4000 + 66 v neuvedeno
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4 465
Šířka (mm)1 800
Výška (mm)1 595
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1 270
Zavazadlový prostor (l)340
14.3.2019 2:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist