Rozhovor: Subaru SVX je zvláštnost. A můj splněný sen.

Majitel unikátního japonského kupé hovoří o tom, jestli lze auto považovat za investici a jak je obtížné sehnat dnes náhradní díly.

Proč zrovna Subaru SVX?
Po SVX jsem toužil od začátku, od první chvíle, co jsem to auto viděl. Je to v podstatě můj splněný sen.Já mám i předchůdce SVX, tedy Subaru XT, takže možná i proto, abych doplnil svou modelovou řadů zvláštností, kupátek, které Subaru vyrábělo.

Jak je to ohledně ceny Subaru SVX v čase, dá se mluvit o investici?
Já se obávám, že se úplně o investici mluvit nedá, protože bohužel všechny japonské automobilky ke svým autům, i když jsou svým způsobem zajímavá, přistupují jako je spotřebním věcem, spotřebnímu zboží. A v tu chvíli to auto může být investicí jen mezi lidmi, kteří o ně mají zájem, vedou ho v povědomí a líbí se jim.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ztrácí na ceně?
Ano, ztrácí, a výrazně. Jistě, když se podíváte do inzerátů a najdete nějaké pěkné kousky, tak si drží cenu, auto s málo kilometry bude na hranici šesti set sedmi set tisíc, ale pořád je to třetinová cena proti původní pořizovací ceně.

V jakém je auto stavu?
Tohle auto je v původním stavu. Zuboženém stavu… Já tohle konkrétní auto znám úplně od nového, když si ho původní majitel kupoval. Já jsem ho koupil od původního majitele, respektive od jeho syna, protože původní majitel bohužel zemřel. Jeto polední oficiálně prodané SVX v České republice.

A bohužel se na něm podepsal zub času, protože asi osm let stálo bez hnutí někde na trávě, takže zespodu je orezlé. Ale jinak je v původním stavu, nebylo nikdy bourané. Je tady pár lakovaných dílů, ale spíše jen kvůli té korozi, což už první majitel řešil v průběhu stárnutí auta.

Díly se na SVX dají sehnat?
To je velký problém. Nejlíp se díly dají sehnat v USA, buď na eBay nebo z amerického skladu. Japonci díly nedrží, mají jen to, co je/bylo na skladě, to rozprodávají. Nedá se na to sehnat díl, který už by neměli na skladě, tedy že by jej znovu poptávali u svých dodavatelů nebo by ho vyráběli.

Je to opravdu velký problém. Já třeba řeším gumy kolem dveří, které jsou poškozené od kuny – to není stářím nebo něco v tom smyslu – a to je velký oříšek.

Nějaké zajímavé technické řešení, kterým SVX disponuje?
SVX byl první model Subaru, který používal planetový mezinápravový diferenciál s elektrohydraulickou lamelovou spojku, sání motoru s proměnnou délkou…

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

 

A unikátnost SVX,, s ohledem na někdejší konkurenty?
Auto má 4AT převodovku, jde spíše o dálniční polykač kilometrů než sporťák, nejblíž mu je asi 911 Carrera, Nissan 300ZX a Mitsubishi 3000GT.

A poslední otázka – co ještě, mimo XT a SVX, by mělo stát ve vaší garáži?
Zatím nesplněný sen je původní japonské Subaru Impreza WRX STI RA.

30.3.2015 3:17| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist