Test Subaru XV 2.0i e-Boxer: Ten, jehož jméno musíte nutně poznat!

Subaru je prostě o něčem jiném. Tuhle značku nemůžete s ničím porovnávat, protože už dlouhá léta disponuje vozy inovativních tvarů a vyznačuje se vysokou kvalitou propracování jak podvozku, tak motoru nebo. Nové hybridní XV e-Boxer je toho důkazem.
img_2187-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: Hugo Kottás

Už při prvním přistoupení k vozu pochopíte, že tady jde o absolutně novou dimenzi. Testovací XV má barvu žluté perletě, která vyniká v kontrastu s ostatními vozy vcelku výrazně.

Mně to neskutečně baví – všichni se za vámi otočí. A to nemluvím o tom, že tenhle „macek“ má ostře řezané hrany, které působí tak masivně, že si na silnici připadáte, jak když řídíte tank – v dobrém smyslu slova. Ostatně na délku má 4,5 metru a je vyšší i širší v porovnání s vozy stejné třídy.

Vpředu došlo k omlazení v podobě úpravy masky chladiče s chromovými prvky, do které je decentně zasazeno logo Subaru. LED čelní světlomety disponují regulací dosvitu a natáčejí se podle úhlu natočení volantu, tím pádem, pokud jedete v noci, vždycky do zatáčky uvidíte.

Zároveň se změnily chromové prvky kolem předních mlhovek. To vše perfektně zakončují nová hliníková kola v designu, který není k ničemu připodobitelný. Nové XV e-Boxer prostě působí, že do tohoto světa nepatří a že by ho při svých jízdách měl používat Clark Kent.

Vnitřek nenabyl od původního modelu na změnách, a to lze hodnotit jedině kladně. Je zde dostatek prostoru pro všechny – pro řidiče, další členy posádky a narvete do něj opravdu všechno, co potřebujete.

I uvnitř mám pocit, že se jedná o prémiovou kvalitu zpracování v podstatě všeho, co vidíte. Umístění jednotlivých prvků je do detailu promyšlené – příjemně držící se volant nabízí kromě základního ovládání radia i ovládání kamerky (více info dále) a jízdního režimu. Kožené sedačky s modrým prošíváním nabízejí hodně komfortu.

A pak tu máme nekonečný systém displejů, které se odlišují naprosto od všeho, co znáte. Klasický displej přístrojovky ukáže to, co má, tedy kromě rychlosti a otáček i provozní informace. A pak je tu paráda v podobě multifunkčního LCD displeje a displej infotainmentu.

První zmiňovaný zobrazuje teplotu a nastavení klimatizace, nebo jaké máte zapnuté systémy či pokyny navigace. Druhý se věnuje mapě, rádiu a disponuje Apple CarPlay a Android Auto, takže naprosto vším, co potřebujete.

Mezi jednotlivými funkcionalitami lze přepínat speciálně proplastovanými tlačítky (pamatuji si taková tlačítka z mobilních telefonů – je to docela fancy).

Mechanický systém ovládání si zanechala i klimatizace, kde používáte pro regulaci otočná kolečka – paráda. Já to mám prostě radši než „matlání“ na dotykovou obrazovku.

Ale co je hlavní, je zde excelentní výhled. Z XV vidíte prostě všude – díky širokým zrcátkům po stranách, které prostě nějak plynule navazují na středové zpětné zrcátko, se vám auta za vámi nikdy nedostanou z dohledu.

Široká a velká okna zase nabízejí pocit vyhlídkové jízdy „A tamhle vidíte děti Šumavskou přírodu.“ Co mě ale neskutečně na tomhle autě baví je okénko u áčkového sloupku, díky kterému můžete zřít v podstatě cokoliv.

A kdyby vám tohle všechno nestačilo, Subaru nabízí i zabudovanou kamerku v přední masce, která je schopna přenášet obraz dovnitř vozu tak, že vám v první řadě usnadní parkování, ale to hlavní, pomůže vám nahlédnout i do takových křižovatek, do kterých není dobře vidět.

Což je fakt super funkce – není třeba se bát, že strčíte čumák tam, kam nemáte… a když občas vidím ty vystresované ženy (ano, je to tak), co křečovitě drží volant a obrací hlavu ze strany na stranu a prostě neví, tak pro ně je to určeno primárně! A kdyby vám to nestačilo, stačí otevřít elektricky výklopné a posuvné střešní okno a dívat se na hvězdy.

A co potřebujete vědět ohledně jízdních vlastností? U mých kolegů se často setkávám s takovým neduhem, že začnou výkon motoru a různé systémy popisovat do detailu. Jasně, pro fajnšmekry ideálka, ale pro nás smrtelníky to fakt není.

Důležité je v tomhle případě zmínit, že XV e-Boxer získal v minulosti titul nejbezpečnějšího automobilu v Japonsku, a to díky svým efektivním bezpečnostním prvkům, kterých je opravdu nespočet. To vám dává nejen pocit klidu, ale taky víte, že tomuhle krasavci můžete plně důvěřovat ve všech stránkách.

Při nižších rychlostech přebírá „hru“ elektromotor, při středních pak začíná spolupracovat s tím spalovacím a při nejvyšších rychlostech už hraje prim jen spalovací část. A vy s tím jako řidič nemůžete dělat lautr nic, což ale musím přiznat, mi nijak nevadilo.

Prostě jsem to celé nechala na autu, a i když jsem se z 0 na 100 km neodpíchla jako Usain Bolt, nevadilo mi to. Pokud jsem si chtěla pohrát s jízdními režimy, stačilo na volantu zmáčknout režim I – inteligentní, tedy takový pozvolně komfortní, nebo režim S – sportovní, tam byly znát citlivější reakce na sešlápnutí plynu.

XV e-Boxer je ale obecně konstruován spíš na tu „citlivější“ jízdu ve smyslu lehkého šlapání na plynový pedál. On vám za to poděkuje minimálně nízkou spotřebou, jakou jsem měla já, 6,5 litru. Vůbec nevím, kde ostatní vzali těch 8 litrů, to museli hnát jako nezřízení.

A vy mu poděkujete za komfortní jízdu, která je díky naprosto excelentně vyladěné tuhosti podvozku jako v bavlnce – nerovnosti neexistují ani na silnicích, ani v terénu, kde je auto vážně – až nepřiměřeně realitě – stabilní. A díky vyšší světlé výšce s ním můžete jet v podstatě kamkoliv.

Subaru je pro fajnšmekry. Lidi, kteří se nebojí investovat do bezpečí, komfortu a prostě jinakosti. Já jich moc po republice nevidím jezdit, a považuji to za obrovskou chybu, protože má co ukázat.

3.8.2021 9:50| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist