Subaru XV již není pouze zvýšená Impreza (první jízdní dojmy)

Druhá generace Subaru XV dorazila na náš trh. Vyzkoušeli jsme, jak si poradí s lepkavým bahnem a rozpuštěným sněhem v poněkud náročnějším terénu.
titulka-30-1100x618.jpgCelá galerie 53 Zdroj: archiv redakce

Subaru XV ročníku 2018 přichází na český trh jako již druhý model postavený na nové architektuře Subaru Global Platform. Právě díky ní byl spolu s modelem Impreza vyhlášen nejbezpečnějším rodinným vozem ve své třídě podle Euro NCAP a na nejvyšší hodnocení dosáhl také v USA a Japonsku. Jde současně o již pátý model, který je v Evropě standardně vybaven asistenčním a bezpečnostním systémem EyeSight.

EyeSight nabízí funkce předkolizního brzdění, udržování v jízdním pruhu, usnadnění vyhýbacího manévru, zabránění rozjetí do překážky, adaptivního tempomatu s funkcí sledování rozjezdu vozidla vpředu či monitorování vozidel v mrtvém úhlu včetně upozornění na vozidla přibližující se šikmo zezadu při couvání.

Bezpečnosti přispívá také ideální výhled díky optimální pozici za volantem a potlačení slepých úhlů. V případě nejhoršího můžete počítat standardně se sedmi airbagy včetně kolenního pro řidiče. Absorpce energie v případě nárazu se také zvýšila o 40 % oproti dosavadním modelům.

Tužší karoserie neznamená jenom vyšší bezpečí, ale také lepší ovladatelnost. Příčná tuhost karoserie je v ohybu o 90 % vyšší, torzní tuhost šasi o 70 %, tuhost zavěšení vpředu o 70 % a zadního pomocného rámu o 100 %. Výrazně se zlepšila také odezva řízení, stabilita a menší náklony karoserie (mezigeneračně o 50 %).

Ploché motory boxer zajišťují nízko položené těžiště a rovnoměrné rozložení hmotnosti. Díky tomu se XV může pochlubit typickou obratností. Samozřejmostí je i stálý pohon všech kol Symmetrical AWD, který zvyšuje pocit jistoty na silnici a v terénu propůjčuje vozu na poměry třídy nezvyklé schopnosti.

Světlá výška 220 mm a vylepšené nájezdové úhly vpředu i vzadu jsou základem toho, že se i v náročnějším terénu neztratíte. Překalibrovaný režim X-Mode ještě lépe optimalizuje trakci všech čtyř kol na nezpevněném povrchu a díky asistentu pro sjíždění svahů zase každý kopec sjedete snadno a bezpečně.

Rychlost klesání není pevně daná, ani není třeba složitě nastavovat – jak rychle na okraj svahu najedete, takovým tempem bude auto klesat. Je to intuitiviní, jelikož nemusíte rychlost složitě regulovat třeba prostřednictvím tlačítek na tempomatu. Do terénu přijde vhod i převodovka Lineartronic s konvenčním hydroměničem, díky kterému bude pohyb nehostinným prostředím ještě snazší.

Ostatně manuální převodovku nové Subaru XV vůbec nenabízí. Pokud ovšem chováte averzi k bezstupňovým převodovkám, můžete zůstat v klidu, Lineartronic patří mezi dobře odladěná CVT, se kterým se jezdí docela příjemně. Nabídka motorů je také velmi jednoduchá.

Jestliže patříte mezi staromilce a přeplňovaným jednotkám příliš nefandíte, máme dobrou zprávu – vybírat můžete pouze z atmosférických jednotek 1.6i a 2.0i o výkonu 114, resp. 156 koní. Jedna-šestka působí trochu umírněněji, dvoulitr ovšem platí za solidní motor, který bohatě stačí. Nabídka motorů a výbav kopíruje nedávno představenou Imprezu, oproti které je XV dražší jenom o příjemných 30 tisíc korun.

Přitom dostanete robustnější auto, které se nezalekne ani lehkého terénu, bylo od základu vyvíjeno s ohledem na možnost jízdy v terénu. Veškeré komponenty na podvozku jsou proto dimenzované na větší zátěž. Zároveň je XV použitelné na silnici bez sebemenších kompromisů. Úroveň absorpce nerovností a minimální kroucení karoserie poskytují komfortní jízdu za všech okolností.

Letmý pohled dovnitř prozradí hezčí interiér s novými materiály, pohodlnějšími sedadly a velkým dotykovým displejem. Subaru XV svoje utilitární schopnosti nedává příliš najevo, uvnitř se totiž budete cítit velmi příjemně. Za volantem se dobře sedí, jelikož uchycení sedadel je totožné s Imprezou, takže se usadíte vůči podlaze pěkně nízko, díky vyšší světlé výšce ale nepřijdete o lepší výhled. Zároveň můžete počítat s bohatým vnitřním prostorem.

V jádru je Subaru XV vlastně stále stejné, přesto lepší, což můžeme kvitovat. V záplavě městských crossoverů si tvrdohlavě jede svojí vlastní cestou, když nabízí pohon všech kol, automatickou převodovku a slušné schopnosti v terénu, zatímco většina zákazníků požaduje hlavně stylový vzhled a příliš neřeší techniku pod kapotou, jelikož stejně míří jenom do džungle velkoměsta. Jenže nabízet poloviční řešení nikdy nebylo stylem Subaru. A právě proto nám je nové XV sympatické. Samozřejmě můžete počítat, že Subaru XV ještě pořádně provětráme v klasickém redakčním testu.

23.1.2018 11:59| autor: Hugo Kottás | zdroj: Subaru

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist