Subaru (opět) změní tvář

Japonská automobilka podnikne další pokus o změnu svého kontroverzního přístupu k designu.

Koncern Fuji Heavy Industries a jeho značka Subaru vyrábí několik skvělých aut a má mnoho skalních fanoušků. V designu však Japonci plavou jako nikdo jiný. Facelift střídá facelift, z podařených aut se stávají podivná, z podivných přijatelná, to vše ve zjevně náhodných cyklech. Nový šéfdesignér Subaru, Osamu Namba, slíbil v rozhovoru pro AutoWeek změnu jednou pro vždy.

Subaru se chce zbavit své pověsti výrobce podivných aut už léta, jenže minulý pokus o radikální změnu dopadl přímo tragicky. Koncept B11S (na obrázku) sklidil v roce 2003 samou chválu, ale Japonci nedokázali přenést jeho linie na produkční modely. SUV Tribeca se smál celý svět a Subaru muselo jeho tvář opravit rychlým chirurgickým zákrokem. O moc lepší nebyl ani poslední facelift minulé Imprezy.Jakým směrem Osamu Namba hledí, ukazuje ostře řezaný koncept Hybrid Tourer z loňského tokijského autosalonu. Jeho čisté linie, prominentní blatníky i propracovaná přední maska budou pro subaru typické. Namba však slibuje zachovat ducha současných modelů, které vždy staví funkci před formu. Jeho prvním velkým projektem je návrh nové Imprezy, takže budoucnost Subaru spatříme někdy v roce 2012.Nečekejte radikální změny, se současnou konzervativní modelovou řadou Subaru u zákazníků uspělo. Vývoj bude pravděpodobně pozvolný, aby nepoškodil dvouciferný růst prodejů, kterému se automobilka těší. Zda Namba uspěje a vyléčí odvěkou bolest Subaru, závisí také na jeho diplomatickém nadání – automobilka má k výstřednosti sklon.

Namba přišel k Subaru v roce 2008 z vlastní designové firmy. Kdysi však začínal u Suzuki, kde jako řadový designér pracoval například na prvním Wagon R. Mezi svými oblíbenými návrhy jmenuje především Renault 5 a původní Fiat Uno.

autoweb.cz

14.7.2010 7:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist