SsangYong Rexton W RX200 e-XDi Executive

Vlajková loď korejské automobilky prošla faceliftem. Co nabízí, a jak se staví směrem ke konkurenci v ostře sledovaném segmentu?

  • Dynamika 4

  • Chování na silnici 5

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 5

  • Celkové hodnocení 5.2

RADOSTI
Uvolněná jízda, schopnosti v terénu, bohatá výbava

STAROSTI
Zastaralý po všech stránkách, neatraktivní na pohled i cenově

SsangYong Rexton W prošel faceliftem, přesto přináší jen decentní kosmetické změny v podobě chromování, především však nové zadní LED světlomety a přední LED pro denní svícení. Stále je na něm rozpoznatelný korejský původ, ten, ze kterého se dokázaly spoluprací s evropskými designéry automobilky KiaHyundai vymanit. Se všemi vylepšeními působí zvenčí solidně, při bližším zkoumání nelze přehlédnout detaily, které se snaží povýšit „uměle“ auto o řád výš. Nejvíce to je vidět na zadním spoileru nebo obrovské plaketě „W“ na zadním sloupku.Uvnitř vše pokračuje ve stejném duchu. První dojem z interiéru je překvapivě pozitivní, až do chvíle, než začnete s čímkoliv manipulovat. Povrchová úprava je laciná, volant je potažen hrubým povrchem, z na dotek nepříjemného materiálu.

Ergonomii lze považovat za dobrou z hlediska velikosti všech tlačítek, některé funkce však pokulhávají, například vypínač radia. Tlačítko na středovém panelu pouze ztlumí zvuk, celkově musíte rádio vypnout tlačítkem schovaným vespod volantu. Výškové nastavení sedadel? Posunuje se pouze sedák, takže v nejvyšší poloze máte zkrácené opěradlo. Jistě, jsou to jen detaily, které ale ukazují, jak moc zůstalo auto na dnešní dobu pozadu. Alespoň že je místo uvnitř skutečně obrovské.

Abychom nezůstali jenom u kritiky, karty se trochu obrátí ve chvíli, kdy se s autem poprvé rozjedete. Pohon obstarává jediný řadový dvoulitrový čtyřválec z korejské produkce, ostatní jednotky nesplňují normu EURO 5. Nejprve je na volnoběh hlučnější, později však utichne, stejně jako aerodynamický hluk pronikající dovnitř. Při dálničních rychlostech je jízda překvapivě kultivovaná a tichá. Spotřeba? Oficiální údaj hovoří o kombinovaných 9,4 l/100 km, ověřit to ve skutečnosti bez dotankování nelze. Chybí totiž palubní počítač.Jinak má motor o výkonu 155 koní a točivém momentu 360 Nm s hmotností 2,1 tuny dost práce, také díky velmi rozvážné pětistupňové automatické převodovce z dílen Mercedesu. Působí však dojmem, že vydrží navěky, a její ospalý projev navozuje relaxační atmosféru.


Rámová konstrukce, přiřaditelný pohon všech kol, uzávěrka diferenciálu, redukční převodovka – v terénu se rozhodně neztratí.

Podobně je na tom i podvozek. Ve vyšší výbavě Executive pracuje vzadu víceprvkové zavěšení oproti tuhé nápravě nižší verze Comfort. K jízdním vlastnostem je stále potřeba přistupovat opatrně, nicméně dálniční rychlosti nejsou vůbec žádnou hrozbou. Omezením je spíše pomalé řízení. Na 18“ kolech je však podvozek pohodlný. Vinou rámové konstrukce se sice při každém přejezdu nerovnosti karoserie zachvěje a zaduní zvukem podobným městskému autobusu, rozhodně je však tento projev sympatičtější, než předvádějí kdejaká „přesportovaná“ SUV na zbytečně velkých kolech a tuhém podvozku. Pokud se dokážete povznést nad prostředí interiéru, řízení Rextonu je docela uvolňující záležitostí.


Vysoká podlaha zavazadlového prostoru je omezující, v sedmisedadlovém uspořádání ubírá místo.

Takový Range Rover pro chudé? Možná. Ovšem v tomto přirovnání narazíme na skutečnost, že SsangYong Rexton W zase tak levný není. Ve výbavě Executive s automatickou převodovkou najdete uvnitř všechno, na co si jen vzpomenete (kromě moderních elektronických hraček), dokonce i redukční převodovku, ale 819 990,- korun je mým pohledem i tak docela dost.Můžete mít dobrý pocit z toho, kolik muziky jste koupili za relativně málo peněz, mně by pomyslnou radost kazila obtížné sklápění sedaček, které vyžaduje zkušenosti a praxi v tomto ohledu, nebo kufr s vysokou nakládací hranou, navíc zmenšený schránkou, jejíž velikost nekoresponduje s jejím vnitřním objemem. Všechna ta výbava mi nedokáže vyvážit chybějící inteligentní funkčnost, dotaženost v každém detailu. Někdo nad tím mávne rukou, někdo ne. Za dané peníze asi jednoduše nemůžete mít všechno.

Verdikt
SsangYong Rexton W naráží na svou technickou zastaralost a vysokou cenovku. Pro někoho, kdo skutečně potřebuje sedmimístné auto postavené na rámu a schopné projet terénem (schopnosti Land Roverů však nečekejte) je to vlastně jediná možná volba na trhu. Pokud však sedm míst nepotřebujete, ale pracanta ano, uděláte lépe s jakýmkoliv pick-upem. Pokud je naopak vyžadujete, postačí jakékoliv jiné SUV. Třeba Hyundai Santa Fe nebo Kia Sorento jsou mnohem sofistikovanější, pohodlnější a rychlejší, zkrátka přijatelnější auta. Sice za cenu nižší výbavy, ale – pokud nevyrazíte do náročnějšího terénu – rozmáčenou polní cestu na chatu zvládnou také.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1998
Kompresní poměr1998
Převodovkapětistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři, uzávěrka, redukce
Podvozek
Vpředunezávislé zavěšení trojúhelníkovými rameny
Vzaduvíceprvkové zavěšení
Brzdy vpředukotoučové chlazené
Brzdy vzadukotoučové chlazené
Pneumatiky vpředu255/60 R18
Pneumatiky vzadu255/60 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)114 / 155 v 3400 - 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)360 v 1500 - 2800 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)175
Spotřeba paliva (l/100 km)12,2 / 7,5 / 9,2
Objem nádrže (l)78
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4755
Šířka (mm)1900
Výška (mm)1840
Rozvor náprav (mm)2835
Provozní hmotnost (kg)2094
Celková hmotnost (kg)2710
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2600
Zavazadlový prostor (l)344
Ceny
Základní cena modelu699 900 Kč
Základní cena test. verze819 900 Kč
17.7.2013 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist