Snížení rychlosti znamenalo nárůst úmrtí a zranění. Návrat do původního stavu nebude, stojí totiž moc peněz

Přestože snížení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu způsobilo nárůst počtu úmrtí a vážných zranění, odmítá britská vláda schválit nápravné opatření, jelikož takové řešení bude příliš drahé.
titulka-1100x618.png

Foto: Wikipedia

Před pouhými 12 měsíci vynaložily regiony Bath a North East Somerset ve Velké Británii částku 871 000 liber (zhruba 25 milionů korun), za níž bylo zřízeno 13 nových zón s nejvyšší dovolenou rychlostí 20 mil v hodině (32 km/h). Rok poté však výzkumy zjistily, že míra usmrcených nebo vážně zraněných lidí se navýšila v sedmi z 13 nově omezených úseků.

Zpráva varuje, že se jedná o problém na vnitrostátní úrovni a dodává: „Pro tento nepříznivý trend neexistuje jednoduché vysvětlení, ale místní obyvatelé mohou vnímat tuto oblast bezpečněji kvůli přítomnosti omezení rychlosti, čímž jsou méně obezřetní při chůzi a překračování silnic nebo jízdě na kole.“

Navzdory samotné zprávě, podle níž jsou argumenty málo přesvědčivé pro pokračování programu v budoucnu, radní připouštějí, že prostě nejsou dostupné peníze na návrat omezených zón do původního stavu: „Zavedení zón stálo více než 800 000 liber a podobnou částku by pravděpodobně stálo i nápravné opatření, za jehož pomoci by byly zóny opět zrušeny.“ Vzhledem k tomu, že vláda nemá peníze na řešení problému, budou zóny do budoucna zachovány.

Zatímco v centrální oblasti Bathu přinesly zóny s omezením rychlosti zlepšení, výrazné zhoršení se projevilo v odlehlých venkovských oblastech města. Ačkoliv se dle britského ministerstva dopravy nejedná o varování, že jsou omezující zóny nebezpečné, obdobný případ se projevil již v roce 2010, kdy město Portsmouth bylo jedním z prvních, jenž přijalo omezující zóny. Následným přezkoumáním situace bylo zjištěno, že po snížení rychlostního limitu počet usmrcených a vážně zraněných lidí opravdu stoupal.

Vysloužilý policejní důstojník Simon Marshall z Lower Westonu nazval rychlostní limity „nadměrně omezující“ a vyzval radní Bathu, aby přezkoumali původní nařízení. Zároveň dodal, že byl ohromen, když viděl zprávu a zjistil, že si město nemůže dovolit navrátit zóny do původního stavu, a to navzdory rostoucímu počtu úmrtí a vážných zranění.

Současné pokyny vlády říkají, že by více úřadů mělo zavést nižší rychlostní limity. Zpráva zveřejněná The Royal Society for the Prevention of Accidents (Královskou společností pro prevenci nehod) konstatuje, že existuje pozitivní vazba mezi snížením rychlosti a snížením nehod, nicméně přezkum poukazuje na to, že v konkrétních zónách byla zavedena i další opatření pro zklidnění dopravy vedle omezení.

15.5.2018 10:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Telegraph.co.uk
Více o tématu: řízení

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist