Neomezená rychlost v Německu: Vyvracíme mýty a pověry

Neomezená rychlost na německých dálnicích je pojem, nicméně to ještě neznamená, že můžete jet, jak je libo. I na Autobahnu platí jistá pravidla.
bugatti-chiron-1100x618.jpg Zdroj: Bugatti

Rychlostí limity zná asi každý řidič, tedy znát je musí. Už dlouho jsme zvyklí, že v obci platí 50 km/h, mimo město 90 a na dálnici stotřicítka. Ostatně to jsou limity, které více méně platí ve většině států Evropy.

O něco rychleji se můžete svézt např. v Polsku, kde na dálnicích platí 140 km/h. Totéž donedávna platilo i o části dálniční sítě v Rakousku, kde testovali taktéž stočtyřicítku, od které ale následně upustili.

Stočtyřicítkou můžete uhánět i v některých státech USA, kde se obecně jezdí pomaleji než ve zbytku světa. Svézt se však můžete i rychleji, a to naprosto legálně.

Německo je pověstné svým „nelimitem“

Když se řekne neomezená rychlost, všem ihned naskočí sousední Německo, které je touto vlastností věhlasné po celém světě. Do Německa dokonce létají lidé z celého světa, jen aby se mohli svézt legálně, jak je libo.

Má to však několik „ale“, o kterých je dobré vědět, když se už vydáte k našim západním sousedům vyzkoušet, co se ve vašem autě ukrývá.

Neomezeně to nejde všude

Neomezená rychlost platí pochopitelně jen na dálnicích mimo město, navíc ne zcela plošně. Neomezená je zhruba jen čtvrtina dálniční sítě, jinak se setkáte s tradičním limitem 130 km/h, případně kolem větším měst s ještě nižší hodnotou.

Zároveň také stále platí doporučených 130 km/h. Znamená to tedy, že sice pokutu za překročení stotřicítky nedostanete, nicméně můžete mít oplétačky v případě dopravní nehody. A to nejen s úřady, ale také např. s pojišťovnou, která nemusí plnit pojistnou událost.

Rychle ano, závodit ne

Libovolnou rychlostí také nesmíte jet za účelem závodění. O tom se nedávno přesvědčil český miliardář Radim Passer, který se se svým Bugatti Chiron rozhodl pokořit další rekord a po německé dálnici upaloval 417 km/h.

Tím se stal nejrychlejším člověkem na světě, který tak učinil legálně v běžném provozu. Nicméně za svůj pokus a následné zveřejnění videa z celé akce byl velmi ostře kritizován.

Zvláštní je také přístup německých úřadů a veřejnosti. Passer roku 2015 učinil totéž s Bugatti Veyron, kdy dosáhl rychlosti 402 km/h. To byl ještě oslavován dokonce i samotou automobilkou, která se rekordem náležitě pochlubila.

O pár let později se za tentýž „kousek“ dočkal popotahování od úřadů, veřejnosti i Bugatti, které se od jeho pokusu distancovalo. To jen vypovídá o tom, jak politická korektnost prostoupila hlouběji do našich životů.

Naštěstí zavládl zdravý rozum a Passer nebyl německými úřady shledán vinným.

20.6.2023 8:15| autor: Hugo Kottás | zdroj: ADAC

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist