Škoda VisionS (2016): předzvěst velkého SUV Kodiaq je hybrid s výkonem 225 koní

Mladoboleslavská automobilka představila podle plánu a očekávaní nový koncept šestisedadlového crossoveru, který se již na podzim stane základem pro sériový model.

Detailní technické informace k připravované nové modelové řadě domácí značky jsou sice pořád předmětem embarga, něco málo však Škoda i díky premiéře předprodukčního prototypu VisionS prozradila.

Předně asi můžeme říci, že budoucí sedmisedadlový crossover není pouze typem automobilu, který mladoboleslavská automobilka ve své nabídce dosud neměla, ale podle oficiální tiskové zprávy je také nositelem designu „ovlivněného kubismem a tradiční českou výrobou křišťálového skla“.

Jestli to v liniích VisionS vidíte také, je na vašem zvážení, my raději přidáme objektivní fakta, která by vás mohla zajímat. Pětidveřový vůz postavený na modulární platformě MQB je dlouhý 4,7 metru, široký 1,91 metru a vysoký 1,68 metru. Rozvor náprav činí 2,79 metru, takže konstruktérům se do kabiny podařilo umístit tři řady sedadel.

Další novinkou této studie je její plug-in hybridní pohon. Kombinuje klasický spalovací benzínový motor 1.4 TSI s výkonem 156 koňských sil a maximálním točivým momentem 250 newtonmetrů s elektromotorem dodávajícím dalších 40 kW (54 koní) a 220 newtonmetrů.

Elektromotor je integrován do jednoho celku se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a společně se čtyřválcem roztáčí kola přední nápravy. Tím nicméně výčet pohonných jednotek nekončí. VisionS má u zadní nápravy druhý elektromotor s výkonem 85 kW (116 koní) a nejvyšším točivým momentem 270 Nm.

Kombinovaný výkon vozu činí 225 koní, což stačí na akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximální rychlosti téměř 200 km/h. Na palubě jsou navíc také lithium-iontové akumulátory o kapacitě 12,4 kWh umístěné před zadní nápravou, které stačí na 50 km v čistě elektrickém režimu. Průměrná papírová spotřeba údajně činí jen 1,9 l/100 km, není snad ale nutné příliš vysvětlovat, že reálná čísla budou vlivem nesmyslné metodiky měřícího cyklu NEDC někde jinde.


29.2.2016 11:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist