Na okruhu Paul Ricard s Audi, Ferrari, Lamborghini a Porsche
autoweb.cz > Škoda > Škoda Superb > škoda superb combi > Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 150 k (2016)
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 150 k (2016)
Dynamika 5
Chování na silnici 7
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 8
Celkové hodnocení 7.6
Radosti
Prostornost, výbava, design, resp. image celkově
Starosti
Souznění motoru a převodovky, dynamika
I ten, kdo nepatří mezi zaryté příznivce značky Škoda musí objektivně uznat, že nový Superb vypadá fantasticky. A to i ve verzi kombi, která obvykle autu moc elegance nepřidá. Nicméně Superb s velkým zavazadlovým prostorem nepostrádá šmrnc a styl. Mohli bychom mluvit o jednotlivých prvcích odkazující na český křišťál, ale to bychom jen opakovali to, co už bylo mnohokrát řečeno. A pokud se nepletu, tak za Superb hovoří i titul Auto roku.
Interiér
V kabině možná první, co vás napadne, je slovo vzdušnost. prostornost, designová čistota. Vpředu na sedačkách je dost místa a na těch zadních je ho ještě více. A o kufru se pobavíme za moment. Je tady řada, velmi dlouhá řada chytrých řešení, výbavových prvků, které dělají život řidiče a posádky příjemnějším, klimatizace vpředu – vzadu, pohodlné sezení, slušné audio, nastavování sedaček (včetně ovládání předního sedadla spolujezdce zezadu – prvek z limuzín, ve kterých důležitý cestující vzadu může nastavovat sedačku podle svých potřeb a zajistit si lepší prostor pro nohy).
Kufr je obrovský, a to doslova, a pokud by snad mělo dojít na sklopení zadních sedaček, tak se ze Superbu stane malý stěhovák. Mne osobně vadila na zadních sedačkách z kufru umístěná lišta s roletkou, která při sklopení sedaček zasahovala do prostoru, resp. dlouhá zavazadla se o ni opírala, namísto aby ležela přímo na ložné ploše. A pokud bychom chtěli jet třeba ve čtyřek, je tady průvlak, kterým protáhneme autem dlouhé předměty.
Pohon
O pohon auta se stará dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní a to je podle mého názoru pohonná jednotka, kterou ocení třeba taxikáři. Těm nebude vadit klidnější tempo a dynamika, která se hodí do městského provozu. Já osobně bych ocenil šťavnatější agregát pod kapotou, zejména po zkušenosti, kdy jsme naložil kufr do plna, vzal tři urostlé kamarády a vyrazil na cestu.
Odpovědný chod převodovky a pozvolně řazené kvalty s daným výkonem fungovalo plynule, ale na můj vkus pomalu, zdlouhavě. Ovšem šestiválec TDI u Superbu v nabídce nenajdeme, nejvyšší motorizací je zde 2.0 TDI s výkonem 190 koní. Pro mne u vozu, do kterého lze naložit tolik, jako do Superbu Combi, slušný základ, a ne vrchol nabídky. Nicméně si optikou celého koncernu VW umím představit, proč v Superbu 3.0 TDI není a co by taková jednotka udělala s prodeji Volkswagenu a Audi.
Spotřeba
Spotřeba u dvoulitru by měla být příkladná a je, tedy pokud se vrátím ke stylu jízdy a la taxi. Při těžší noze na plynovém pedálu a plně naloženém voze s tabulkovými hodnotami nelze počítat, nicméně sedm litrů nafty na 100 km v průměru považuji stále za důvod, proč o koupi tohoto vozu uvažovat. Jen jsem celý týden s autem jezdil a jezdil a důvod zajet k pumpě prostě nebyl.
Ovladatelnost
Superb je velké, resp. relativně dlouhé auto a s tím souvisí také způsob jeho ovládání, je třeba s délkou téměř pěti metrů počítat. Jakkoli se zpoza volantu můžete cítit hbitě a agilně, tak v reálu je zapotřebí počítat s tím, že velmi ostré zatáčky je třeba projíždět s odstupem, a také při parkování je zapotřebí vnímat odstup od ostatních aut. I když parkovací kamera většinu potíží vyřeší.
Ovladatelnost ve smyslu slova soužití stoje a člověka pak lze popsat jako velmi dobrou, není zde nic, na co byste jako řidič nepřišli, co by vám vadila a s čím by se nedalo žít, naopak Superb Combi je autem, se kterém je radost jezdit každý (letní) den. Čímž chci říct, že v zimě by mne zajímal rozdíl mezi verzí s pohonem předních kol a se čtyřkolkou, zejména při plném obsazení a plně naloženém zavazadelníku. Ale to se teď až tak nepatří.
Verdikt
Výsledné hodnocení je a musí být veskrze kladné. Škoda Superb je velmi sofistikovaným a propracovaným autem, které za svou cenu nabízí velkou užitnou hodnotu. Já osobně bych preferoval silnější pohonnou jednotku – jako člověk, který jezdí s cestujícími a těžkými zavazadly preferuji dostatečnou porci výkonu pod pravou nohou, nicméně uvážlivě jezdící, spíše konzervativní řidič, bude jistě s autem tak, jak bylo v testu, spokojen.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | zavěšení MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem |
Vzadu | víceprvkové zavěšení s podélným a příčnými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110/150 v 3500 – 4000 |
Točivý moment (Nm) | 340 v 1750–3000 ot./min |
0-100 km/h (s) | 9,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 216 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,5 |
Objem nádrže (l) | 66 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4856 |
Šířka (mm) | 1864 |
Výška (mm) | 1477 |
Rozvor náprav (mm) | 2841 |
Provozní hmotnost (kg) | 1520 |
Zavazadlový prostor (l) | 660/1950 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 645.900 Kč |
Základní cena test. verze | 751.900 Kč |