Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 150 k (2016)

Velké kombi tuzemské značky, s oslnivým vzhledem, velkým kufrem a naftovým motorem. Kromě příznivé spotřeby oslňuje titulem Auto roku.
  • Dynamika 5

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.6

Radosti

Prostornost, výbava, design, resp. image celkově

Starosti

Souznění motoru a převodovky, dynamika

I ten, kdo nepatří mezi zaryté příznivce značky Škoda musí objektivně uznat, že nový Superb vypadá fantasticky. A to i ve verzi kombi, která obvykle autu moc elegance nepřidá. Nicméně Superb s velkým zavazadlovým prostorem nepostrádá šmrnc a styl. Mohli bychom mluvit o jednotlivých prvcích odkazující na český křišťál, ale to bychom jen opakovali to, co už bylo mnohokrát řečeno. A pokud se nepletu, tak za Superb hovoří i titul Auto roku.

Interiér

V kabině možná první, co vás napadne, je slovo vzdušnost. prostornost, designová čistota. Vpředu na sedačkách je dost místa a na těch zadních je ho ještě více. A o kufru se pobavíme za moment.  Je tady řada, velmi dlouhá řada chytrých řešení, výbavových prvků, které dělají život řidiče a posádky příjemnějším, klimatizace vpředu – vzadu, pohodlné sezení, slušné audio, nastavování sedaček (včetně ovládání předního sedadla spolujezdce zezadu – prvek z limuzín, ve kterých důležitý cestující vzadu může nastavovat sedačku podle svých potřeb a zajistit si lepší prostor pro nohy).

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Kufr je obrovský, a to doslova, a pokud by snad mělo dojít na sklopení zadních sedaček, tak se ze Superbu stane malý stěhovák. Mne osobně vadila na zadních sedačkách z kufru umístěná lišta s roletkou, která při sklopení sedaček zasahovala do prostoru, resp. dlouhá zavazadla se o ni opírala, namísto aby ležela přímo na ložné ploše. A pokud bychom chtěli jet třeba ve čtyřek, je tady průvlak, kterým protáhneme autem dlouhé předměty.

Pohon

O pohon auta se stará dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní a to je podle mého názoru pohonná jednotka, kterou ocení třeba taxikáři. Těm nebude vadit klidnější tempo a dynamika, která se hodí do městského provozu. Já osobně bych ocenil šťavnatější agregát pod kapotou, zejména po zkušenosti, kdy jsme naložil kufr do plna, vzal tři urostlé kamarády a vyrazil na cestu.

Odpovědný chod převodovky a pozvolně řazené kvalty s daným výkonem fungovalo plynule, ale na můj vkus pomalu, zdlouhavě. Ovšem šestiválec TDI u Superbu v nabídce nenajdeme, nejvyšší motorizací je zde 2.0 TDI s výkonem 190 koní. Pro mne u vozu, do kterého lze naložit tolik, jako do Superbu Combi, slušný základ, a ne vrchol nabídky. Nicméně si optikou celého koncernu VW umím představit, proč v Superbu 3.0 TDI není a co by taková jednotka udělala s prodeji Volkswagenu a Audi.

Spotřeba

Spotřeba u dvoulitru by měla být příkladná a je, tedy pokud se vrátím ke stylu jízdy a la taxi. Při těžší noze na plynovém pedálu a plně naloženém voze s tabulkovými hodnotami nelze počítat, nicméně sedm litrů nafty na 100 km v průměru považuji stále za důvod, proč o koupi tohoto vozu uvažovat. Jen jsem celý týden s autem jezdil a jezdil a důvod zajet k pumpě prostě nebyl.

Ovladatelnost

Superb je velké, resp. relativně dlouhé auto a s tím souvisí také způsob jeho ovládání, je třeba s délkou téměř pěti metrů počítat. Jakkoli se zpoza volantu můžete cítit hbitě a agilně, tak v reálu je zapotřebí počítat s tím, že velmi ostré zatáčky je třeba projíždět s odstupem, a také při parkování je zapotřebí vnímat odstup od ostatních aut. I když parkovací kamera většinu potíží vyřeší.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost ve smyslu slova soužití stoje a člověka pak lze popsat jako velmi dobrou, není zde nic, na co byste jako řidič nepřišli, co by vám vadila a s čím by se nedalo žít, naopak Superb Combi je autem, se kterém je radost jezdit každý (letní) den. Čímž chci říct, že v zimě by mne zajímal rozdíl mezi verzí s pohonem předních kol a se čtyřkolkou, zejména při plném obsazení a plně naloženém zavazadelníku. Ale to se teď až tak nepatří.

Verdikt

Výsledné hodnocení je a musí být veskrze kladné. Škoda Superb je velmi sofistikovaným a propracovaným autem, které za svou cenu nabízí velkou užitnou hodnotu. Já osobně bych preferoval silnější pohonnou jednotku – jako člověk, který jezdí s cestujícími a těžkými zavazadly preferuji dostatečnou porci výkonu pod pravou nohou, nicméně uvážlivě jezdící, spíše konzervativní řidič, bude jistě s autem tak, jak bylo v testu, spokojen.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1968
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuzavěšení MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Vzaduvíceprvkové zavěšení s podélným a příčnými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 3500 – 4000
Točivý moment (Nm)340 v 1750–3000 ot./min
0-100 km/h (s)9,0
Nejvyšší rychlost (km/h)216
Spotřeba paliva (l/100 km)4,5
Objem nádrže (l)66
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4856
Šířka (mm)1864
Výška (mm)1477
Rozvor náprav (mm)2841
Provozní hmotnost (kg)1520
Zavazadlový prostor (l)660/1950
Ceny
Základní cena modelu645.900 Kč
Základní cena test. verze751.900 Kč
30.5.2016 6:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist