Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 150 k (2016)

Velké kombi tuzemské značky, s oslnivým vzhledem, velkým kufrem a naftovým motorem. Kromě příznivé spotřeby oslňuje titulem Auto roku.

  • Dynamika 5

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.6

Radosti

Prostornost, výbava, design, resp. image celkově

Starosti

Souznění motoru a převodovky, dynamika

I ten, kdo nepatří mezi zaryté příznivce značky Škoda musí objektivně uznat, že nový Superb vypadá fantasticky. A to i ve verzi kombi, která obvykle autu moc elegance nepřidá. Nicméně Superb s velkým zavazadlovým prostorem nepostrádá šmrnc a styl. Mohli bychom mluvit o jednotlivých prvcích odkazující na český křišťál, ale to bychom jen opakovali to, co už bylo mnohokrát řečeno. A pokud se nepletu, tak za Superb hovoří i titul Auto roku.

Interiér

V kabině možná první, co vás napadne, je slovo vzdušnost. prostornost, designová čistota. Vpředu na sedačkách je dost místa a na těch zadních je ho ještě více. A o kufru se pobavíme za moment.  Je tady řada, velmi dlouhá řada chytrých řešení, výbavových prvků, které dělají život řidiče a posádky příjemnějším, klimatizace vpředu – vzadu, pohodlné sezení, slušné audio, nastavování sedaček (včetně ovládání předního sedadla spolujezdce zezadu – prvek z limuzín, ve kterých důležitý cestující vzadu může nastavovat sedačku podle svých potřeb a zajistit si lepší prostor pro nohy).

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Kufr je obrovský, a to doslova, a pokud by snad mělo dojít na sklopení zadních sedaček, tak se ze Superbu stane malý stěhovák. Mne osobně vadila na zadních sedačkách z kufru umístěná lišta s roletkou, která při sklopení sedaček zasahovala do prostoru, resp. dlouhá zavazadla se o ni opírala, namísto aby ležela přímo na ložné ploše. A pokud bychom chtěli jet třeba ve čtyřek, je tady průvlak, kterým protáhneme autem dlouhé předměty.

Pohon

O pohon auta se stará dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní a to je podle mého názoru pohonná jednotka, kterou ocení třeba taxikáři. Těm nebude vadit klidnější tempo a dynamika, která se hodí do městského provozu. Já osobně bych ocenil šťavnatější agregát pod kapotou, zejména po zkušenosti, kdy jsme naložil kufr do plna, vzal tři urostlé kamarády a vyrazil na cestu.

Odpovědný chod převodovky a pozvolně řazené kvalty s daným výkonem fungovalo plynule, ale na můj vkus pomalu, zdlouhavě. Ovšem šestiválec TDI u Superbu v nabídce nenajdeme, nejvyšší motorizací je zde 2.0 TDI s výkonem 190 koní. Pro mne u vozu, do kterého lze naložit tolik, jako do Superbu Combi, slušný základ, a ne vrchol nabídky. Nicméně si optikou celého koncernu VW umím představit, proč v Superbu 3.0 TDI není a co by taková jednotka udělala s prodeji Volkswagenu a Audi.

Spotřeba

Spotřeba u dvoulitru by měla být příkladná a je, tedy pokud se vrátím ke stylu jízdy a la taxi. Při těžší noze na plynovém pedálu a plně naloženém voze s tabulkovými hodnotami nelze počítat, nicméně sedm litrů nafty na 100 km v průměru považuji stále za důvod, proč o koupi tohoto vozu uvažovat. Jen jsem celý týden s autem jezdil a jezdil a důvod zajet k pumpě prostě nebyl.

Ovladatelnost

Superb je velké, resp. relativně dlouhé auto a s tím souvisí také způsob jeho ovládání, je třeba s délkou téměř pěti metrů počítat. Jakkoli se zpoza volantu můžete cítit hbitě a agilně, tak v reálu je zapotřebí počítat s tím, že velmi ostré zatáčky je třeba projíždět s odstupem, a také při parkování je zapotřebí vnímat odstup od ostatních aut. I když parkovací kamera většinu potíží vyřeší.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost ve smyslu slova soužití stoje a člověka pak lze popsat jako velmi dobrou, není zde nic, na co byste jako řidič nepřišli, co by vám vadila a s čím by se nedalo žít, naopak Superb Combi je autem, se kterém je radost jezdit každý (letní) den. Čímž chci říct, že v zimě by mne zajímal rozdíl mezi verzí s pohonem předních kol a se čtyřkolkou, zejména při plném obsazení a plně naloženém zavazadelníku. Ale to se teď až tak nepatří.

Verdikt

Výsledné hodnocení je a musí být veskrze kladné. Škoda Superb je velmi sofistikovaným a propracovaným autem, které za svou cenu nabízí velkou užitnou hodnotu. Já osobně bych preferoval silnější pohonnou jednotku – jako člověk, který jezdí s cestujícími a těžkými zavazadly preferuji dostatečnou porci výkonu pod pravou nohou, nicméně uvážlivě jezdící, spíše konzervativní řidič, bude jistě s autem tak, jak bylo v testu, spokojen.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1968
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuzavěšení MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Vzaduvíceprvkové zavěšení s podélným a příčnými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 3500 – 4000
Točivý moment (Nm)340 v 1750–3000 ot./min
0-100 km/h (s)9,0
Nejvyšší rychlost (km/h)216
Spotřeba paliva (l/100 km)4,5
Objem nádrže (l)66
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4856
Šířka (mm)1864
Výška (mm)1477
Rozvor náprav (mm)2841
Provozní hmotnost (kg)1520
Zavazadlový prostor (l)660/1950
Ceny
Základní cena modelu645.900 Kč
Základní cena test. verze751.900 Kč
30.5.2016 6:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist